طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری با سس سفید

طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری با سس سفید


15 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری با سس سفید

سوفله بادمجان یک غذای خوشمزه است که از ترکیب بادمجان با گوشت و پنیر در طرز تهیه آن استفاده می‌شود. برخی در طرز تهیه سوفله بادمجان با سس سفید از از گوشت قرمز چرخ کرده استفاده می‌کنند. برخی هم به جای گوشت قرمز از مرغ استفاده می‌کنند. گیاهخواران سوفله بادمجان را با سویا طبخ می‌کنند. سوفله بادمجان با گوشت مرغ و سس سفید و پنیر در دو مرحله آماده می‌شود. مرحله اول طرز تهیه سس سوفله بادمجان است. مرحله دوم مربوط به تهیه سوفله است. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه ساده سوفله بادمجان و مرغ با سس سفید و پنیر را آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری

 

طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری با سس سفید

 

مواد لازم

 

کره: ۵۰ گرم
شیر: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
خامه: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

 

مراحل تهیه سس سوفله بادمجان

 

طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری با سس سفید

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه سس سوفله بادمجان، کره را در داخل ماهیتابه آب کنید. سپس آرد سفید را با کره مخلوط کنید. لازم است تا آرد در کره کمی تفت داده شود.

 

مرحله دوم

 

در این مرحله شیر را کم کم به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. مخلوط داخل ماهیتابه را هم مدام هم بزنید. پس از آن خامه و نمک و فلفل را هم اضافه کنید. روی حرارت مواد را آنقدر هم بزنید تا تبدیل به یک سس سفید نسبتا غلیظ شود. سس سفید شما برای ریختن روی بادمجان‌های سوفله آماده است.

 

مراحل تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری

 

طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری با سس سفید

 

مواد لازم

 

گوشت مرغ: ۵۰۰ گرم
بادمجان: ۴ عدد
پیاز: ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزای رنده شده: ۱۰۰ گرم
روغن: به میزان لازم

 

مراحل تهیه سوفله بادمجان

 

طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری با سس سفید سوفله سوفله بادمجان طرز تهیه سس سوفله بادمجان سوفله بادمجان با مرغ

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه ساده سوفله بادمجان با گوشت مرغ ابتدا یک پیاز را شسته پوست بگیرید و رنده کنید. در این مرحله بادمجان‌ها را هم پوست کنده و به صورت حلقه‌ای برش بزنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم بعد از این که بادمجان‌ها را حلقه حلقه کردید روی آن‌ها کمی نمک بپاشید.صبر کنید تا نمک به خورد بادمجان‌ها برود. حالا به سراغ مرغ بروید. مرغ را تکه تکه کنید. تکه‌های مرغ باید خیلی کوچک باشند. پس از آن پیاز رنده شده را در داخل ماهیتابه با کمی روغن بریزید و مرغ ها را در داخل ماهیتابه سرخ کنید. کمی نمک و فلفل به مرغ‌های سرخ شده بزنید. اگر دوست دارید تا رنگ مرغ‌های شما کمی تغییر کنند، می‌توانید کمی رب گوجه به تکه‌های مرغ سرخ شده در ماهیتابه اضافه کنید. پنج دقیقه زمان لازم است تا رب به خورد مرغ‌ها در ماهیتابه برود.

 

مرحله سوم

 

در این مرحله از طرز تهیه سوفله بادمجان پس از سرخ کردن مرغ‌ها، بادمجان‌ها را هم در روغن سرخ کنید.

 

مرحله چهارم

 

در این مرحله نوبت به چینش بادمجان‌ها و مرغ‌ها در درون ظرف می‌رسد. شما می‌توانید از ظرف مخصوص فر و یا یک ظرف پیرکس استفاده کنید. تکه‌های مرغ و بادمجان را به صورت لایه لایه در ظرف بچینید. به این ترتیب که ابتدا یک لایه بادمجان در کف ظرف بریزید و کمی از مخلوط مرغ خود در روی بادمجان‌ها ریخته و کمی پنیر روی آن پخش کنید. همین کار را در لایه بعدی تکرار کنید. حالا نوبت به سسی می‌رسد که قبلاً آن را آماده کرده‌اید. سس را روی کل مواد در ظرف بریزید.

 

مرحله آخر

 

فر را روشن کرده و ظرف پر شده از مخلوط گوشت، بادمجان و پنیر را در داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. ظرف فر را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت زمان ۵۰ دقیقه صبر کنید. مواد سوفله بادمجان با مرغ باید کاملاً پخته شود.

سوفله بادمجان با گوشت مرغ و پنیر آماده شده و آماده سرو است. شما می‌توانید به جای مرغ از گوشت قرمز استفاده کنید و به جای سرخ کردن مرغ گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه سرخ کنید. همچنین برای استفاده از سویا به جای گوشت، همین پروسه را با سویا انجام دهید.

 

 

کالابرگ الکترونیک