طرز تهیه سوپ ذرت رستورانی به چند روش

طرز تهیه سوپ ذرت رستورانی به چند روش


9 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-سوپ-ذرت

سوپ ذرت یکی از سوپ‌های خوشمزه است که برخی در طرز تهیه آن از شیر استفاده می‌کنند و برخی از رب گوجه فرنگی. این سوپ به دلیل داشتن مرغ و ذرت حاوی مواد مغذی زیادی است. برخی سوپ ذرت را با رب گوجه‌فرنگی درست می‌کنند. اما شیوه متداول آن استفاده از شیر است. برخی هم برای اینکه ذرت خوشمزه و غلیظ شود از کمی خامه در طرز تهیه آن استفاده می‌کنند. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه سوپ ذرت به روش‌های مختلف را آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه سوپ ذرت با شیر وقارچ

 

طرز-تهیه-سوپ-ذرت

مواد لازم

 

سینه مرغ: یک عدد
ذرت پخته شده: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
پیاز: ۲ عدد
آرد ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
قارچ: ۱۰ عدد
هویج: یک عدد
جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
شیر: سه لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

 

مراحل تهیه سوپ ذرت

 

طرز-تهیه-سوپ-ذرت

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه سوپ ذرت با شیر و قارچ، ابتدا سینه مرغ را در قابلمه کوچک با آب بپزید. برای پخت سینه مرغ عدد پیاز خرد شده و کمی نمک، فلفل و زردچوبه نیز به آب داخل قابلمه اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا سینه مرغ هنگام پخته شدن کمی طعم بگیرد. پس از پخته شدن، سینه مرغ را ریش ریش کنید. حدود لیوان دسته‌دار فرانسوی از آبی را که مرغ در آن پخته شده کنار بگذارید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه سوپ ذرت با شیر و قارچ، یک پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. پس از آن قارچ‌ها را خورد کنید. قارچ را هم به همراه پیاز تفت دهید و نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. زمانی که قارچ‌ها و محتویات داخل قابلمه کاملاً سرخ شد، آرد ذرت را به محتویات داخل قابلمه کم‌ کم اضافه کنید و تفت دهید. هویج رنده شده و مرغ ریش ریش شده را هم به قابلمه اضافه کنید. پس از آن آب مرغی را که کنار گذاشته‌اید در داخل قابلمه بریزید. صبر کنید تا محتویات داخل قابلمه به همراه آب مرغ کاملاً بجوشند و پخته شوند.

 

مرحله سوم

 

پخته شدن مواد در داخل قابلمه را می‌توانید از تست کردن هویج‌های رنده شده متوجه شوید. وقتی مواد کاملا پخته شدند، شیر را کم کم به قابلمه سوپ اضافه کنید. شیر باید با محتویات داخل قابلمه به مدت نیم ساعت بجوشد. فقط مراقب سر رفتن شیر باشید. در پایان ذرت پخته شده را به همراه جعفری به قابلمه اضافه کنید. پس از اضافه کردن کمی صبر کنید تا مواد به خورد ذرت بروند و طعم جعفری در سوپ پخش شود. سوپ ذرت با قارچ و شیر شما آماده سرو است.

 

 

طرز تهیه سوپ ذرت با خامه

 

طرز-تهیه-سوپ-ذرت

 

مواد لازم

 

ذرت پخته شده: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
روغن: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم
آب مرغ: ۵ لیوان دسته‌دار فرانسوی
خامه: یک دوم لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل تهیه سوپ ذرت

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه سوپ ذرت با خامه، ابتدا پیاز را خرد کرده و در داخل ماهیتابه تفت دهید. به پیاز، سیر و پودر فلفل را اضافه کنید. سیر و پیاز را با هم چند دقیقه دیگر تفت دهید. سپس ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی از ذرت پخته شده را به داخل قابلمه اضافه کنید. پس از آن که ذرت را در داخل قابلمه تفت دادید، می‌توانید آب مرغ را هم به مواد اضافه کنید. زمانی که آب مرغ را اضافه می‌کنید، حرارت زیر قابلمه را بالا ببرید تا مواد به همراه آب بجوشد. پس از جوشیدن مواد داخل قابلمه شعله را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید. اجازه دهید تا کل مواد ۲۰ دقیقه پخته شوند.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه سوپ ذرت با خامه، محتویات پخته شده در قابلمه را به صورت پوره درآورید تا کاملاً صاف شوند. شما می‌توانید با استفاده از گوشت کوب برقی این کار را انجام دهید. چند دقیقه قبل از سرو می‌توانید خامه را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده کاملا شیری رنگ می‌شود. ذرت باقیمانده را همزمان با خامه اضافه کنید. سوپ ذرت با خامه آماده سرو است. در این نوع سوپ ذرت از گوشت مرغ استفاده نمی‌شود. اما آب مرغ همان خاصیت گوشت مرغ را دارد.

 

 

طرز تهیه سوپ ذرت با رب گوجه‌فرنگی و جو پرک

 

طرز-تهیه-سوپ-ذرت

 

مواد لازم

 

سینه مرغ: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
جو پرک: نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی
ذرت پخته شده: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

 

مراحل تهیه سوپ ذرت

 

طرز-تهیه-سوپ-ذرت

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک، ابتدا مرغ را به اندازه‌های کوچک خرد کنید. پس از آن پیاز را خرد کرده و در داخل ماهیتابه تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. مرغ خرد شده را نیز به محتویات ماهیتابه بیافزایید. مرغ را در ماهیتابه به اندازه‌ای تفت دهید که رنگ آن تغییر کند .

 

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه سوپ، رب گوجه فرنگی را به محتویات داخل ماهیتابه اضافه کنید. مرغ و رب را کاملاً تفت دهید. پس از آن در داخل یک قابلمه ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب بریزید. جوی پرک را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا جو پرک در قابلمه پخته شود. جوی پرک خیلی زود پخته می‌شود. پس از پخته شدن جو پرک، آن را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملاً تبدیل به یک مایع لعاب‌دار شود. مواد آماده شده با مرغ را به این مخلوط اضافه کنید. معادل یک لیوان دسته‌دار فرانسوی اب به کل مواد اضافه کنید و بر روی حرارت نسبتا متوسط روی گاز قرار دهید.

 

 

مرحله سوم

 

در این مرحله از طرز تهیه سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک، سوپ تقریبا آماده است. کافیست تا ذرت‌های پخته شده را به آن اضافه کنید. ۵ دقیقه بعد از اضافه کردن ذرت به محتویات داخل قابلمه، آن را خاموش کنید. سوپ ذرت با رب گوجه فرنگی و جو پرک شما آماده سرو است.

 

 

کالابرگ الکترونیک