۲ طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده | پفکی و ترد به سبک مک دونالد

۲ طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده | پفکی و ترد به سبک مک دونالد


6 آذر 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده | پفکی و ترد به سبک مک دونالد

سیب‌‌ زمینی سرخ‌ کرده رستورانی از آن‌دسته پیش‌غذاهایی است که هوش از سر همه می‌پراند. از سوی دیگر همه افراد بدون اغراق طرز تهیه سیب‌ زمینی سرخ کرده و ترد شدن سیب زمینی را بلدند. اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌ زمینی سرخ‌ کرده ترد، پوک و خوشمزه به سبک رستوران‌های مشهور جلوی شما بگذارند زیاد نیست. با مجله کوروش باشید تا بهترین روش سرخ کردن سیب زمینی به روش مک دونالد را به شما آموزش دهیم. در سرویس آشپزی با ما همراه شوید.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی

در اینجا می‌خواهیم طرز تهیه سیب زمینی رستورانی پفکی مخصوص را به شما آموزش دهیم.

 

طرز تهیه سیب زمینی پفکی

مواد لازم طرز تهیه سیب زمینی پفکی مخصوص

  • سیب‌ زمینی: ۴ عدد بزرگ (بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌ زمینی در نظر بگیرید)
  • نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
  • آب: به مقدار لازم
  • روغن مایع: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده پفکی مخصوص

با مراحل طرز تهیه سیب سرخ شده همراه ما باشید.

مرحله اول؛ بلانچ کردن سیب زمینی

برای این‌که سیب‌ زمینی ترد و پفکی و خوشمزه رستورانی درست کنید باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها را «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به اندازه بزرگ و به قول عامه مردم «دراز» خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب‌زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند (قطرشان کمتر از یک سانتی‌متر نباشد).

حتما بخوانید  طرز تهیه شنیسل مرغ رستورانی در فر و بدون فر

روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن ادویه به سیب‌ زمینی‌ها

بعد از آبکش کردن، سیب‌ زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. در‌واقع ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی همان نمک و کمی هم فلفل قرمز یا سیاه است که می‌توانید فلفل را هم حذف کنید.

مرحله سوم؛ سرخ کردن سیب زمینی

حالا در دستگاه سرخ‌کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید. سیب‌زمینی به این سبک بسیار ترد و و طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود.

مرحله آخر؛ سرو کردن سیب زمینی مخصوص با انواع سس‌ها

سیب‌زمینی‌های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. این پیش‌غذای لذیذ را با سس محبوب‌تان نوش جان کنید.

 

طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده

 

این مدل سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاپ بسیار دلچسب و لذیذ می‌شود. سیب زمینی سرخ کرده رستورانی پفکی به سبک مک دونالد به همین ترتیب درست می‌شود و نیاز به پودر سوخاری و هیچ چیز دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی در ایرفرایر (هواپز)

طرز تهیه سیب‌زمینی رستورانی پفکی؛ رژیمی در فر

اگر به دنبال غذای رژیمی هستید و در عین حال عاشق سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی هستید یک روش خوب و سالم و با کمترین روغن را به شما آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده رستورانی رژیمی در فر

 

مواد لازم تهیه سیب زمینی رژیمی

  • سیب‌زمینی بزرگ: ۴ عدد ( بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید)
  • نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: به میزان دلخواه در صورت تمایل
  • پنیر پارمزان: در صورت دلخواه
حتما بخوانید  آیا روغن زیتون واقعا لاغر کننده و چربی سوز است؟

مراحل تهیه سیب زمینی رستورانی پفکی رژیمی

با مراحل تهیه سیب زمینی رستورانی رژیمی همراه ما باشید.

مرحله اول؛ قاچ کردن سیب زمینی‌ها

طرز تهیه این سیب‌ زمینی رژیمی که اتفاقا بسیار لذیذ و مقوی است خیلی ساده است. برای تهیه سیب‌ زمینی تنوری ابتدا سیب‌ زمینی‌ها را در اندازه‌های بزرگ و شکل دلخواه قاچ کنید، سیب‌زمینی‌ها نباید نازک و با قطر کم باشند، بهتر است آن‌ها را ضخیم‌تر از حد معمول برش بزنید. در صورت تمایل می‌توانید پوست سیب‌زمینی‌ها را نگیرید. حالا سیب‌زمینی‌ها را «بلانچ» کنید.

مرحله دوم؛ قرار دادن سیب زمینی‌ها در آب جوش و آب سرد

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و به مدت یک دقیقه سیب‌ زمینی‌ها را در آن بریزید. سپس سیب‌ زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پوره سیب زمینی

مرحله سوم؛ مزه‌دار کردن سیب زمینی‌ها

در یک طرف مناسب سیب‌ زمینی‌ها را بریزید و با مقداری روغن‌ زیتون، فلفل و نمک و در صورت تمایل کمی پودر آویشن مزه‌دار کنید.

مرحله چهارم؛ قرار دان سیب زمینی‌ها در فر

فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و وقتی که گرم شد، سینی سیب‌ زمینی‌ها را در قسمت وسط فر بگذارید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای پختن و گریل شدن سیب‌ زمینی‌ها کافی است.

در ده دقیقه پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا روی سیب‌ زمینی‌ها حسابی طلایی شود. در اواسط پخت با چنگال میزان پخت سیب‌ زمینی را امتحان کنید و اگر باب میل‌تان بود آن‌ها را از فر خارج کنید.

 

طرز تهیه سیب زمینی پفکی ترد و خوشمزه

 

بعد از پایان پخت روی سیب‌ زمینی‌ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و با سس دلخواه‌تان نوش جان کنید. اگر هم رژیم نیستید و طعم سیب‌ زمینی در فر را بیشتر می‌پسندید می‌توانید این سیب‌زمینی را با بیکن یا گوشت مرغ، ماهی و استیک گوشت نوش جان کنید.

کالابرگ الکترونیک