طرز تهیه و فوت فن‌های مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی زرشک

طرز تهیه و فوت فن‌های مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی زرشک


8 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه و فوت فن‌های مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی زرشک

مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی زرشک، که یک حلوا مسقطی با نشاسته است، یک دسر محبوب و ساده و در عین حال معروف است که برای شب‌های پائیز و زمستان و به ویژه شب یلدا به عنوان یک پیشنهاد فوق العاده انتخاب می‌شود. دسر حلوا مسقطی زرشک را بهتر است در زمان فراوانی زرشک تازه درست کنید. مجموعاً برای آماده کردن مواد مورد نیاز این دسر و همینطور پخت آن به یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت. طرز تهیه مسقطی زرشک یا حلوای مسقطی زرشک به همراه فوت و فن‌ها و نکات تکمیلی برای خوش طعم شدن این دسر را در ادامه این مقاله از مجله کوروش بخوانید.

 

بهترین دستور تهیه مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی زرشک

 

طرز تهیه مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی

 

مواد لازم

 

نشاسته گندم: ۲۰۰ گرم

 

پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری

 

شکر: ۲۰۰ گرم

 

پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری

 

زرشک: ۷۰ گرم

 

آب سرد: ۱۰۰ میلی لیتر

 

گلوکز: ۲ قاشق غذاخوری

 

آب زرشک: ۵۰۰ میلی لیتر

 

مراحل تهیه مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی

 

مرحله اول تهیه مسقطی

 

ژلاتین را ذوب کنید. برای این کار آن را روی بخار آب قرار داده و اجاز دهید تا خوب ذوب شود. حالا نوبت به شستن نشاسته در آب سرد می‌رسد. سعی کنید نشاسته را چند بار در آب بشویید تا کاملاً تمیز شود. بعد آن را با مقداری از آب کنار بگذارید. آبی که روی نشاسته قرار گرفته را دور بریزید.

 

مرحله دوم تهیه مسقطی

 

برای تهیه این دسر به نشاسته‌ای کاملاً شفاف نیاز خواهید داشت. بنابراین شستن نشاسته آن هم چند بار با آب سرد را فراموش نکنید. بعد از اینکه نشاسته را خوب شستید حالا در ظرفی مناسب که روی حرارت قرار داده‌اید، نشاسته، پودر هل، گلوکز مایع و آب زرشک را خوب ترکیب کنید.

 

مرحله سوم تهیه مسقطی

 

فراموش نکنید که باید این مواد را خیلی آرام ترکیب کنید. چرا که نباید بافت این دسر آسیبی ببینید. تا زمانی که مایع شما به غلظت کافی برسد، آن را به آرامی هم بزنید. برای هم زدن مایع می‌توانید از لیسک یا قاشق چوبی هم استفاده کنید.

 

طرز تهیه مسقطی زرشک خیلی خیلی خوشمزه

 

مرحله چهارم تهیه مسقطی

 

این مرحله بهترین زمان برای اضافه کردن زرشک به این ترکیب است. یک قالب مناسب را انتخاب کرده و آن را با استفاده از مقداری از کره به خوبی چرب کنید. قبل از اینکه حرارت مواد از بین برود، آن را به سینی یا قالبی که چرب کرده بودید منتقل کنید.

 

مرحله پنجم تهیه مسقطی

 

زمانی که حرارت مواد کمی کمتر شد، قالب دسر را فقط به مدت سه ساعت در یخچال بگذارید. در این فاصله مواد به خوبی با هم ترکیب خواهند شد و شما دسری فوق العاده را تجربه خواهید کرد. بعد از سه ساعت، دسر را از یخچال بیرون بیاورید و برش‌های مورد علاقه‌تان را با استفاده از قالب‌های شیرینی پزی روی آن ایجاد کنید. حالا با استفاده از پسته این مسقطی را تزئین کنید. حلوا مسقطی زرشک را معمولا با بستنی سرو می‌کنند.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه مسقطی زرشک

 

* برای درست کردن دسر مسقطی زرشک یا حلوا مسقطی زرشک حتی در صورت نداشتن گلوکز مایع می‌توانید مواد را با پودر پکتین ترکیب کنید. برای استفاده از این پودر آن را پس از حل کردن در آب به آب زرشک که روی حرارت قرار داده‌اید، اضافه کنید.

 

* دانه‌های هل هم می‌توانند جایگزین خوبی برای پودر هل در طرز تهیه دسر مسقطی زرشک باشند. اما توجه داشته باشید که اگر از دانه‌های هل استفاده می‌کنید، باید حتماً پوست آن را به خوبی بگیرید.

 

* ایده‌های جذابتان را برای درست کردن این دسر محدود نکنید.

 

* حالا که یک دسر عالی را انتخاب کرده‌اید، باید برای تزئین آن هم کمی وسواس به خرج دهید. خلال بادام و خلال پسته دو پیشنهاد جذاب برای تزئین این دسر هستند.

 

طرز تهیه و فوت فن‌های مسقطی زرشک

 

* شاید سرعت بالا آماده درست کردن دسرهای خوشمزه آن هم دسرهای ترش ایرانی، لذتی تکرار نشدنی برای کودکان یا حتی بزرگ‌تر ها باشد. دسرها می‌توانند جایگزین خوبی برای تنقلات و بسیاری از خوراکی‌های صنعتی آن هم در ایام قرنطینه بیماری کرونا باشند. اما این دسر فقط یک دسر ساده نیست، بلکه می‌توانید آن را به عنوان یک پیش غذا عالی هم در نظر بگیرید.

 

* اگر به طبع دسرها توجه می‌کنید، باید بدانید که مسقطی زرشک یک دسر عالی با طبع خنک است. قطعاً افرادی که تمایل زیادی به تجربه طعم‌های ترش و ملس دارند، از خوردن این دسر شگفت زده می‌شوند. آب زرشک صنعتی و آب زرشک خانگی هر دو انتخاب خوبی برای آماده کردن مواد اولیه دسر هستند. به شرط آنکه سالم باشند!

 

 

کالابرگ الکترونیک