طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی ساده و نرم با پف عالی

طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی ساده و نرم با پف عالی


22 آبان 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی ساده و نرم با پف عالی

کیک دارچین از انواع  کیک  خوشمزه دارچین ساده یا مجلسی با خامه و شکلات است. کیک دارچینی ساده، رژیمی یا گردویی و کیک سیب و دارچین همگی از جمله پرطرفدارترین انواع کیک خانگی اسفنجی خوشمزه و نرم و ساده هستند. در این مقاله طرز تهیه کیک دارچینی ساده یا گردویی و طرز تهیه کیک دارچین با سیب را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی ساده

 

طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی ساده و خوشمزه

 

مواد لازم

 

آرد: ۱لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۷۰ گرم

شیر: یک‌سوم پیمانه

تخم‌مرغ: ۱ عدد

دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

بکینگ‌پودر: ۱ و یک‌دوم قاشق چای‌خوری

شکر: ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار به علاوه ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کیک دارچینی ساده و کیک دارچینی با سیب

مرحله اول

 

همیشه در پختن کیک و شیرینی، بهتر است از قبل قالب مورد نظرتان را گرم کنید. پس برای درست کردن کیک اسفنجی دارچینی ابتدا قالب خود را کمی چرب کنید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. سپس ۶۰ گرم از کره را با دوسوم پیمانه شکر خوب هم بزنید تا به کرم رنگ شود. برای راحت‌شدن این کار می‌توانید از هم‌زن برقی استفاده کنید. سپس تخم‌مرغ و وانیل را به کیک اضافه کرده و خوب هم بزنید. به جای وانیل از هل هم می‌توانید استفاده کنید. در صورت تمایل مقداری گردوی خرد شده و کشمش هم به کیک دارچینی اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را الک کنید. سپس این مواد الک‌ شده را کم کم به ظرف قبلی اضافه کنید تا آرد خوب به خورد مواد برود. پس از خوب هم زدن، شیر را به این مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

 

مرحله سوم

 

مایه درست شده را در قالب از قبل گرم شده پهن کنید و در فر قرار دهید. برای پخت این کیک، حداقل به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه نیاز دارید. پس از پف‌کردن کیک و طلایی شدن آن، می‌توانید کیک را از فر خارج کنید. تا کیک داغ است، ۱۰ گرم کره باقی‌مانده را روی آن بمالید. سپس دارچین و یک قاشق شکر را با هم مخلوط کنید و روی کیک بپاشید. سپس اجازه دهید کیک کاملا سرد شود تا از قالب راحت‌تر بیرون بیاید. پس از قراردادن کیک‌های برش‌خورده در یخچال، می‌توانید از طعم فوق‌العاده و بافت اسفنجی آن لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کیک سیب و دارچین گردویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن را هم در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه کیک دارچین و سیب ورقه‌ای

 

طرز تهیه کیک دارچینی ساده و کیک دارچینی با سیب

مواد لازم برای تهیه کیک دارچین و سیب

 

آرد: ۲ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر یا آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم‌مرغ: ۴ عدد

سیب متوسط: ۲ عدد

بکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

روغن: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

وانیل: یک‌چهارم قاشق غذاخوری

دارچین: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی ساده و خوشمزه

مرحله اول

 

سیب‌ها را پوست بگیرید و هر کدام از سیب‌ها را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس این قسمت‌ها را نیز به قسمت‌های نازک‌تر و کوچک‌تر، برش دهید. سپس ۲ قاشق شکر و ۲ قاشق دارچین را روی سیب‌ها پاشیده و ظرف را کنار بگذارید.

 

مرحله دوم

 

در ظرفی دیگر، تخم‌مرغ، شکر و وانیل را خوب هم بزنید تا یک‌دست شوند. سپس آب یا شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. پس از آن، می‌توانید روغن را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

آرد و بیکینگ‌پودر الک شده را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس نصف مواد را روی قالب پهن کنید و نصف سیب‌ها را روی آن بچینید. پس از این کار، نصف دیگر مواد را به آرامی توی قالب پهن کنید و دوباره سیب‌ها را روی آن بچینید. سپس کیک را ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک