طرز تهیه کیک گوشت در فر و بدون فر + تمام فوت و فن‌های کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت در فر و بدون فر + تمام فوت و فن‌های کیک گوشت


11 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-کیک-گوشت

آموزش دستور طرز تهیه کیک گوشت را برای روزهایی که مهمان عزیزی آمده و فرصت کمی برای تهیه غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده دارید به شما توصیه می‌کنیم. کیک گوشت مجلسی غذای خوشمزه و کاملی است که می‌توانید با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید. این غذا را می‌توانید در انواع کیک گوشت و سیب زمینی یا کیک گوشت ساده در قالب‌های شکل‌دار، حلقه‌ای و یا قالب‌های مافین یا کیک گوشت لقمه‌ای درست کنید. طرز تهیه کیک گوشت مجلسی به ۲ روش در فر و بدون فر در ماهیتابه با خمیر جادویی را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه کیک گوشت در فر

 

مواد لازم

 

گوشت چرخ‌کرده:  ۲۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

قارچ: ۵ عدد

پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۳ عدد

روغن مایع: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

ماست: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌داز

آرد: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل و آویشن: به دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز-تهیه-کیک-گوشت

 

مایه میانی این کیک همان مایه ماکارونی است، اما دقت کنید آن را آبدار درست نکنید تا کیک شما خراب نشود. طرز تهیه کیک گوشت بدون فر نیز به همین روشی است که می‌خوانید، تنها تفاوت آن در شیوه پخت است که در انتهای مطلب توضیح خواهیم داد.

 

 

مرحله اول طرز تهیه کیک گوشت: آماده کردن مواد میانی

 

اگر از فر استفاده می‌کنید، دمای آن را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا خوب گرم شود. با تفت‌ دادن قارچ شروع کنید، برای اینکه قارچ آب نیندازد آن را در روغن داغ بریزید و هم بزنید، پس از چند دقیقه پیاز خردشده را اضافه کنید.

پس از سبک‌شدن پیازها نوبت اضافه ‌کردن گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌هاست. برای داشتن یک کیک گوشت خوشمزه استفاده از ادویه‌های مناسب اهمیت زیادی دارد. میان مواد فضایی خالی ایجاد کنید و رب گوجه فرنگی را کمی در روغن تفت دهید تا رنگ آن باز شود، سپس کل مواد را مخلوط کنید و اجازه دهید مواد گوشتی برای ۵ دقیقه دیگر بپزند. شعله را خاموش کنید و پنیر پیتزای رنده شده را روی گوشت‌ها بریزید تا با حرارت مواد پنیرها ذوب شوند. در این صورت چیزکیک گوشت خواهید داشت. اگر پنیر دوست ندارید آن را از ترکیب کیک گوشت حذف کنید. حالا مایه کیک گوشت را کنار بگذارید و مرحله بعد را انجام دهید.

طرز-تهیه-کیک-گوشت

 

 

مرحله دوم طرز تهیه کیک گوشت:‌ تهیه خمیر

 

برای تهیه خمیر کیک گوشت بدون خمیر مایه ابتدا تخم مرغ‌ها و وانیل را در کاسه‌ای ریخته و با همزن دستی یا برقی کاملا بزنید تا کرمی و روشن شوند. ماست و روغن را به آنها اضافه و ترکیب کنید. بیکینگ پودر را به مایه اضافه کنید و هم بزنید. آرد الک ‌کرده را در چند مرحله کم‌کم به مایه اضافه کنید و تنها در حدی که مخلوط شود هم بزنید، هم‌ زدن زیاد در این مرحله باعث سفتی خمیر می‌شود. طرز تهیه کیک گوشت با خمیر جادویی هم مرسوم است. طرز تهیه خمیر جادویی را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز-تهیه-کیک-گوشت

 

 

مرحله سوم: ریختن در قالب و پخت

 

قالب مورد نظرتان را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. در صورتی که کاغذ روغنی در دسترس‌تان نبود، قالب را پس از چرب‌ کردن آردپاشی کرده و آرد اضافه را خالی کنید. نصف مواد خمیر را در قالب بریزید و صاف کنید، مواد گوشتی را روی مایه خمیر بریزید و بقیه مواد خمیر را روی آن بریزید. سطح مواد رو با پشت قاشق یا کاردک صاف کنید. قالب را برای ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید و پس از این مدت با فرو بردن خلال دندان از پختن آن مطمئن شوید. اگر خمیر به خلال ‌دندان نچسبیده باشد کیک شما آماده است.

 

طرز-تهیه-کیک-گوشت

طرز تهیه کیک گوشت بدون فر

 

در این روش شما به یک قابلمه نچسب یا تابه رژیمی دو طرفه نیاز دارید. خمیر و مواد را به ترتیبی که گفته شد در قابلمه بریزید و در قابلمه را دم‌کنی بپیچید و بگذارید. شعله را تا جای ممکن کم کنید و زیر قابلمه شعله‌ پخش‌کن قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه چک کنید، در صورتی که ته قابلمه پخته بود به کمک سینی کیک را برگردانید و طرف دیگر آن را نیر چند دقیقه بپزید تا رنگ آن طلایی شود. اگر برای پخت کیک گوشت از تابه رژیمی دو طرفه استفاده می‌کنید، کافیست آن را بچرخانید تا هر دو سمت کیک رنگ طلایی به خودش بگیرد.

 

کالابرگ الکترونیک