علائم ویروس بیماری کرونا در کودکان؛ با این علائم به پزشک مراجعه کنید

علائم ویروس بیماری کرونا در کودکان؛ با این علائم به پزشک مراجعه کنید


24 فروردین 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
علائم ویروس بیماری کرونا در کودکان؛ با این علائم به پزشک مراجعه کنید

از زمان بحران شیوع ویروس کرونا کووید ۱۹ در مورد ابتلای کودکان به این ویروس بحث‌های زیادی صورت گرفته است. ابتدا در این مورد صحبت می‌شد که کودکان به این ویروس مبتلا نمی‌شوند و در صورت ابتلا هم صرفا ناقل ویروس هستند. اما تاکنون تعدادی کمی از کودکان هم به این ویروس مبتلا شده‌اند و تعدادی هم جان خودشان را از دست داده‌اند. با این همه اغلب کودکان علائم خفیفی از کرونا ویروس را تاکنون نشان داده‌اند. این در حالی است که علائم ویروس بیماری کرونا در کودکان گاهی با سینه پهلو یا ذات‌الریه همراه است که مسئله خطرناکی است. با این تفاصیل باید علائم ویروس کرونا را در کودکان را هم جدی بگیرید و در صورت مشاهده علائم به توصیه‌های زیر عمل کنید.

 

علائم ویروس بیماری کرونا در کودکان

 

بیماری کرونا در کودکان؛ در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید

 

اخیرا در اطفال مبتلا موارد شدیدی از ابتلا به کرونا یافت شده که برخی منجر به مرگ شده‌اند بنابراین لازم است که والدین حتما از توصیه‌های بهداشتی تبعیت کنند و علائم ویروس بیماری کرونا را در کودکان را جدی بگیرند.

 

*کودکان را از خانه بیرون نبرید.

*به کودکان گوشزد کنید جند بار در روز دست‌ها را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشورند و خودتان هم بر این کار نظارت کنید.

*به محض وارد شدن به منزل و قبل از تماس با کودک دست‌هایتان را با آب و صابون بشورید.

در صورت بروز هر کدام از علائم ویروس بیماری کرونا چه در کودکان زیر ۵ سال و چه بالای ۵ سال با پزشک تماس بگیرید و شرح حال کودک را به او بدهید:

 

*تب خفیف با گذشت ۳ روز

*تب بالا

*اسهال خفیف دو روز متوالی

*اسهال شدید

*استفراغ مکرر و درد شکم

*سرفع بدون تب بیش از سه روز

*سرفه شدید

*بی‌حالی

کودکانی که دارای بیماری زمینه‌ای مثل آسم، نارسایی کلیه و بیماری‌های خونی هستند علائم ویروس بیماری کرونا باید در این کودکان جدی‌تر کنترل شود و در صورت شروع سرفه و یا تب سریعا باید به پزشک مراجعه کنند.

 

در صورت مشاهده این علائم در کودکان هم حتما به پزشک مراجعه کنید:

 

بیماری کرونا در کودکان؛ در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید

 

*مشکل در تنفس یا تنگی نفس

*درد یا فشار مداوم در سینه

*گیجی یا ناتوانی در بیدار شدن

*کبودی لب یا صورت

 

با این همه تا آنجا که آمار و ارقام کرونا در کشورهای مختلف دنیا نشان می‌دهند بیشتر کودکانی که به ویروس مبتلا شده‌اند و تستشان مثبت بوده است، معمولاً علائم خفیفی داشته‌اند. اما از آنجا که این ویروس بسیار جدید است، کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا ممکن است برخی از کودکان، از جمله آنهایی که بیماری‌های زمینه‌ای یا نیازهای مراقبتی خاص دارند، ریسک تجربه‌ عوارض جدی داشته باشند یا خیر. پس تا قبل از ساخت واکسن کرونا یا داروی قطعی برای درمان این بیماری باید از بچه‌ها هم در برابر بیماری کرونا کووید ۱۹ محافظت کنید.

 

کالابرگ الکترونیک