۲۰ غذا، میوه، تنقلات و خوراکی کم کالری، لاغر کننده و سیر کننده

۲۰ غذا، میوه، تنقلات و خوراکی کم کالری، لاغر کننده و سیر کننده


12 دی 1402 . زمان مطالعه: 18 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲۰ غذا، میوه، تنقلات و خوراکی کم کالری، لاغر کننده و سیر کننده
فهرست محتوا پنهان

چی بخوریم سیر شویم و چاق نشویم؟ آیا می‌دانستید غذاها و خوراکی‌های مختلف تاثیر متفاوتی روی احساس سیری و گرسنگی دارند؟ برای مثال ۲۰۰ گرم گوشت سینه مرغ به احتمال زیاد شما را سیر می‌کند و این در حالی است که شما با ۵۰۰ گرم کیک این احساس را پیدا می‌کنید. در نتیجه روند کاهش وزن نه به اندازه و مقدار خوردن بلکه تا حدود بسیار زیادی به غذا و خوراکی‌هایی که برای خوردن انتخاب می‌کند مربوط است. در این نوشتار با ما باشید به شما بگوییم غذاهای کم کالری و در عین حال سیر‌کننده  چه ویژگی‌هایی دارند و چند مورد از میوه‌ها، اسنک‌ها و غذاهای پروتئین‌دار کم کالری و لاغر کننده و سیر‌ کننده که فقط شکم پُرکن نیستند و هر چقدر از آن‌ها بخورید چاق نمی‌شوید را در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش به شما معرفی می‌کنیم.

غذاهای کم کالری، سیر کننده و لاغر کننده چه ویژگی‌هایی دارند؟

غذاهای کم کالری، سیر کننده و لاغر کننده چه ویژگی‌هایی دارند؟

در لیست یا جدول غذاهای کم کالری و سیرکننده، خوراکی‌ها و تنقلاتی را می‌توانید پیدا کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

حجم زیاد: تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد حجم غذای مصرفی تاثیر زیادی روی احساس سیری دارد. زمانی که بیشترین حجم غذا را آب و هوا تشکیل بدهد حجم غذا بدون افزایش کالری، افزایش پیدا می‌کند.

پروتئین زیاد: طبق گفته متخصصان تغذیه، پروتئین بیشتر از چربی و کربوهیدرات سیر‌کننده است. رژیم‌های غذایی با میزان بالای پروتئین بیشتر از رژیم‌های غذایی که پروتئین کمی در آن‌ها گنجانده شده، وزن را کاهش می‌دهند.

فیبر زیاد: فیبر باعث می‌شود شما احساس سیری کنید. علاوه بر این فیبر باعث می‌شود که غذا راحت‌تر در مسیر معده حرکت کند و همین امر سبب احساس سیری به مدت طولانی‌تری می‌شود.

چگالی انرژی کم باشد: این به آن معنی است که با کالری کم‌تر احساس سیری کنید. در حقیقت احساس سیری شما به حجم و وزن غذایی که خورده‌اید بستگی دارد و نه به میزان کالری مصرف شده. اگر غذاهایی با چگالی انرژی پایین انتخاب نمایید، آن‌هایی که کالری کمتری نسبت به حجمش دارند، می‌توانید مقادیر بیشتری از آن خورده اما کالری کمتری هم دریافت کنید.

یادتان باشد غذاهایی که کالری زیادی ندارند، مانند میوه‌ها و سبزیجات، دارای چگالی انرژی پایینی نیز هستند. علاوه بر این، این غذاها چربی کمی دارند اما حاوی آب و فیبر فراوان هستند. غذاهایی که چگالی انرژی بالایی دارند در حجم کم‌شان نیز کالری زیادی وجود دارد؛ برای مثال غذاهای چرب، بسیاری از فست فودها و غذاهای حاوی مقدار زیادی شکر مثل نوشابه و آبنبات‌ها.

در ادامه به معرفی مواد غذایی، میوه‌ها و اسنک‌هایی می‌پردازیم که کم کالری و در عین حال سیرکننده هستند و باعث لاغری و کاهش وزن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خوراکی های ضد گرسنگی و چاقی

۱- سیب‌زمینی آب‌پز؛ یک غذای کم کالری و لاغر کننده

چه غذاهایی بخوریم تا لاغر بمانیم

اغلب افراد با تصور کربوهیدرات فراوان «سیب‌ زمینی» از خوردن آن به خصوص زمانی که رژیم لاغری دارند خودداری می‌کنند. اما یادتان باشد این تصور درست نیست. از جمله خواص انواع سیب‌ زمینی این است که سرشار از انواع ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی حیاتی برای بدن است.

علاوه بر این سیب‌ زمینی حاوی نوعی نشاسته به نام «نشاسته پایدار» است. نشاسته پایدار تقریبا نصف نشاسته معمولی کالری دارد، یعنی در هر گرم ۲ کالری و در نتیجه مثل انواع فیبر به شما کمک می‌کند خیلی زود احساس سیری کنید. یادتان باشد سیب‌ زمینی سرخ شده یا چیپس سیب زمینی سه برابر کمتر از سیب‌زمینی آب‌پز این احساس سیری را به شما می‌دهند.

۲- تخم‌مرغ کامل؛ یک غذای پروتئین‌دار کم کالری و مفید

تخم‌مرغ کامل؛ یک غذای پروتئین‌دار کم کالری و مفید

از تخم بلدرچین و شتر‌ مرغ گرفته تا تخم‌ مرغ (خواص تخم مرغ) و اردک و غاز همگی از جمله مفیدترین منابع غذایی و البته جزو غذاهای لاغر کننده و کم کالری و سیر کننده هستند. فراموش نکنید برخلاف تصور عموم نیمی از پروتئین تخم‌ مرغ در زرده آن نهفته است، پس حتما تخم‌ مرغ را به صورت کامل میل کنید.

پروتئین موجود در تخم‌ مرغ از نوع «پروتئین کامل» است و در نتیجه ۹ اسید‌آمینه ضروری بدن را در خود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در وعده صبحانه تخم‌ مرغ میل می‌کنند به خاطر میل کردن یک غذای پروتئین‌دار و کم کالری، در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کنند و در نتیجه کالری کمتری در ادامه روز دریافت می‌کنند.

در صورت تمایل تخم مرغ و تخم سایر پرندگان را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

۳- جو دوسر؛ صبحانه‌ای کم‌حجم و سیر‌کننده

جو دوسر؛ صبحانه‌ای کم‌حجم و سیر‌کننده است که شما را لاغر می کند

اغلب افرادی که رژیم لاغری دارند «جو دوسر» را در رژیم غذایی خود به ویژه در وعده صبحانه می‌گنجانند. جو دوسر به عنوان یک غذای کم کالری و سیرکننده سرشار از فیبر است و علاوه بر این توانایی جذب آب فراوانی را دارد.

جو دوسر سرشار از «بتاگلوکان» است که تاثیر فراوانی در کاهش قند‌خون، کلسترول بد خون، کاهش فاکتورهای موثر در چاقی، سرطان، فشار‌خون بالا، یبوست و … می‌شود. اگر در رژیم غذایی خود به دنبال گزینه‌ای به عنوان خوراکی های کم کالری و خوشمزه هستید، جو دو سر را در قالب نان جو یا اوتمیل جو و … به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 7 مدل آبمیوه بهاری ترکیبی و ساده کافی شاپی

در صورت تمایل جو، بلغور جو و پرک جو و انواع نان تست را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

۴- انواع سوپ با گوشت، ماهی، حبوبات و سبزیجات

غذاهای کم کالری کدامند

«غذاهای مایع» جزو غذاهای کم کالری و سیر کننده هستند و اگر چه معمولا کمتر از غذاهای جامد به شما احساس سیری می‌دهند، با این‌همه تحقیقات متخصصان تغذیه نشان می‌دهد که انواع سوپ با پایه گوشت، ماهی، سبزیجات و حبوبات بیشتر از نوع جامد این غذاها، سیر‌کننده هستند.

زمانی که به عنوان پیش‌ غذا سوپ میل می‌کنید ۲۰ درصد کمتر از حالت عادی کالری دریافت می‌کنید. یادتان باشد اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید سوپ‌های پر از خامه و کرمی را به عنوان پیش‌غذا میل نکنید و سراغ سوپ‌های پروتئین‌دار کم کالری بروید.

۵- انواع حبوبات و بنشن

غذاهای کم کالری و سیر کننده کدامند

چی بخوریم سیر نشویم چاق نشویم؟ حبوباتی مثل انواع لوبیا، نخود آبگوشتی، نخودفرنگی و انواع عدس منبع غنی و خوب پروتئین و فیبر هستند. این غذاهای پروتئین‌دار کم کالری و سیر‌ کننده با چگالی انرژی پایین از جمله غذاهای مناسب برای کاهش وزن و لاغری هستند.

برای خرید انواع حبوبات می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

۶- انواع سیب‌ درختی؛ بهترین خوراکی برای کم کردن اشتها

چی بخوریم که سیر شویم و چاق نشویم

انواع میوه بخش مهمی از یک رژیم سالم غذایی هستند. در این میان انواع سیب‌ درختی (خواص سیب درختی) بیشترین تاثیر را در احساس سیری و سریع‌تر کردن روند لاغری دارند. سیب از خوراکی های کم کالری و چربی سوز بوده که حاوی ماده «پکتین» است که به عنوان یک «فیبر سوبله» یا «فیبر سه گانه» سبب احساس سیری می‌شود. این در حالی است که ۸۵ درصد حجم سیب درختی را «آب» تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: روش های اصولی برای کاهش اشتها و لاغری سریع

۷- انواع میوه و مرکبات؛ کم کالری، سالم و سیر کننده

انواع مرکبات؛ میوه‌های سیر کننده

انواع میوه از جمله انواع توت و بری و نیز مرکبات جزو مواد غذایی کم کالری و سیر کننده هستند. مرکبات هم مثل سیب حاوی «پکتین» هستند که سبب احساس سیری زودهنگام در فرد می‌شود. بد نیست بدانید ۸۷ درصد وزن انواع پرتقال و گریپ‌فروت از آب تشکیل شده که همین امر سبب دریافت کالری کم و لاغری می‌شود.

طبق تحقیقات صورت گرفته خوردن یک و نیم عدد توت فرنگی در سه وعده روزانه به مدت ۶ هفته تاثیر زیادی در روند کاهش وزن و لاغری دارد. می‌توانید انواع مرکبات را به عنوان خوراکی های کم کالری برای میان وعده در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۸- انواع ماهی؛ بخورید و لاغر شوید

شام کم کالری و سیر کننده چی بخوریم؟

تخفیفات لبنیات افق کوروش

اگر می‌خواهید شام کم کالری و سیر کننده بخورید «ماهی» را از قلم نیندازید. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و این اسیدها به خصوص برای کسانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند بسیار مفیدند چون سبب احساس سیری زودرس در فرد می‌شوند.

علاوه بر این گوشت ماهی از جمله غذاهای پروتئین‌دار کم کالری و لاغر کننده و سیر کننده است و از این نظر در میان غذاهای سیر کننده رده دوم را دارد. گوشت ماهی بسیار بیشتر از گوشت قرمز و گوشت مرغ سبب احساس سیری در فرد می‌شوند.

می‌توانید انواع ماهی را به روش‌های اینترنتی و حضوری از افق کوروش خریداری کنید.

۹- گوشت قرمز کم‌چرب؛ غذایی سیر کننده و مقوی

چگونه هم غذا بخوریم هم لاغر شویم

«گوشت  قرمز» به شرطی که از نوع کم‌چرب باشد سرشار از پروتئین و از جمله غذاهای کم کالری و سیرکننده برای شام و ناهار است که لاغرکننده هم هست. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد افرای که در وعده ناهار گوشت قرمز کم‌چرب مصرف می‌کنند ۱۲ درصد کمتر از افرادی که بیشتر کربوهیدرات می‌خورند به صرف شام میل دارند. گوشت قرمز را به عنوان یکی از غذاهای پروتئین‌دار کم کالری در رژیم غذایی روزانه خود جا دهید.

در صورت تمایل انواع گوشت گوسفند و گوشت گاو و گوساله را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین خوراکی ها برای آب کردن شکم و پهلو

۱۰- پنیر کاتیج؛ بهترین پنیر برای رژیمی‌ها

غذای رژیمی مناسب برای لاغری

«پنیر کاتیج» که در حقیقت همان «پنیر محلی» است سرشار از پروتئین و با کم‌ترین میزان کالری در میان سایر انواع پنیر است. علاوه بر این پنیر کاتیج سرشار از مواد مغذی مثل ویتامین‌های گروه B، کلسیم، فسفر و سلنیوم است و طبق نتیجه برخی تحقیقات خاصیتی در حد تخم‌ مرغ دارد و مفیدترین پنیر برای افرادی محسوب می‌شود که رژیم لاغری دارند.

پنیر محلی را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

۱۱- سبزیجات مختلف؛ ساعت‌ها سیر بمانید

چه غذاهایی باعث لاغری می شوند

انواع «سبزیجات» حتی در بالاترین حجم مصرف هم کالری بسیار پایینی دارند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهند. در این میان درست کردن انواع سالاد با سبزیجات مختلف نقش مهمی در سیر نگه داشتن معده در ساعات طولانی دارند به خصوص زمانی که قبل از وعده غذای اصلی و به صورت پیش‌ غذا یا به صورت انواع سالاد میل شوند. در این صورت شما ۷ تا ۱۲ درصد کمتر از حالت معمولی از غذای اصلی کالری دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که باعث می‌شود لاغر نشوید

۱۲- پاپ‌کورن؛ تنقلات خوشمزه و سیر کننده

ذرت بو داده مناسب برای لاغری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در میان اسنک‌های محبوب، «پاپ‌کورن» بالاترین میزان فیبر را دارد. پاپ‌کورن جزو تنقلات کم کالری است که حجم زیادی از معده را پر می‌کند و در نتیجه علیرغم کالری کمی که دریافت می‌کنید احساس سیری خیلی زود به سراغ شما می‌آید.

اگر خودتان در خانه می‌خواهید پاپ‌کورن تهیه کنید بهتر است بدون اضافه کردن روغن و کره و در مایکروویو این کار را انجام دهید. روش‌های طرز تهیه پاپ کورن را بلد هستید؟

پاپ کورن با طعم‌های متنوع را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۳- ماست یونانی کم چرب

ماست جزو لبنیات مفید و کم کالری برای سلامتی

«ماست» جزو لبنیات مفید برای سلامتی است که به شکل‌های مختلف می‌تواند بدن شما را سلامت نگه دارد. یک فنجان (حدود ۲۴۵ گرم) ماست یونانی کم چرب دارای ۱۵۰ کالری و ۲۵ گرم پروتئین است و جزو غذهای کم کالری و سیر‌کننده محسوب می‌شود.

شاید جالب باشد بدانید که یک مطالعه روی ۲۰ زن انجام شد تا بررسی کنند که چگونه یک میان وعده ماست یونانی کم چرب، بر اشتها در مقایسه با تنقلات پرچرب مانند شکلات یا کراکر تأثیر می‌گذارد. بر اساس نتایج این پژوهش، زنانی که ماست می‌خوردند، نه تنها گرسنگی کمتری را تجربه می‌کردند، بلکه ۱۰۰ کالری کمتر در شام نسبت به کسانی که کراکر یا شکلات می‌خوردند، دریافت کردند.

حتما بخوانید  ۲۷ غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده لذیذ و خوشمزه + فیلم

در همین حال، در مطالعه دیگری که شامل ۱۵ زن بود، ماست یونانی با پروتئین بالا، به کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری در مقایسه با تنقلات کم‌پروتئین کمک کرد. ماست یونانی سرشار از پروتئین است و با گرسنگی کمتر، دریافت کالری کم و افزایش احساس سیری مرتبط است.

انواع ماست از جمله ماست یونانی را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

۱۴- دانه چیا؛ دانه کوچکِ سیر کننده

دانه‌های چیا یکی از کم‌کالری‌ ترین غذا‌ها

دانه‌های «چیا» که اغلب به‌عنوان یک «اَبَر غذا» محبوب شناخته می‌شود، مقدار زیادی پروتئین و فیبر را در کنار مقدار کم کالری در خود ذخیره می‌کنند. ۲۸ گرم دانه چیا حاوی ۱۳۸ کالری، ۴.۷ گرم پروتئین و ۹.۸ گرم فیبر است. در اصل دانه‌های چیا یکی از کم‌کالری‌ ترین غذا‌ها هستند؛ به خصوص که این دانه‌ها مقدار زیادی فیبر محلول دارند.

این نوع فیبر، مایعات را جذب و در معده، متورم می‌کند تا احساس سیری را تقویت کند. در واقع، برخی محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که دانه‌های چیا می‌توانند ۱۵ برابر وزن خود آب جذب کرده و به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت کنند تا احساس سیری کنید.

افزودن دو وعده دانه چیا به رژیم غذایی روزانه، می‌‎تواند میل به کالری بالا را کم کرده و اشتها را کاهش دهد. در یک مطالعه شامل ۲۴ بزرگسال، کسانی که ماست را با دانه‌های چیا اضافه می‌کردند، کاهش گرسنگی، میل کمتر به غذا‌های شیرین و افزایش احساس سیری را گزارش کردند.

۱۵- هندوانه؛ میوه کم کالری و سیر کننده

هندوانه جزو میوه‌های با محتوای آب بالا و کالری کم
«هندوانه» (خواص هندوانه) جزو میوه‌های با محتوای آب بالا است و بدن شما را هیدراته و سیر نگه می‌دارد، در عین حال حداقل کالری را به بدن می‌رساند. ۱۵۲ گرم هندوانه خرد شده حاوی ۴۶ کالری در کنار مجموعه‌ای از ریزمغذی‌های ضروری مثل ویتامین‌های A و C است.

نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که خوردن غذا‌هایی با تراکم کالری کم مثل هندوانه، در مقایسه با غذا‌های پر کالری، اثرات مشابهی بر احساس سیری و گرسنگی دارد. به علاوه، به عنوان غذایی با تراکم کالری کمتر به کاهش دریافت کالری کمک می‌کند و جزو خوراکی‌های کم کالری است.

انواع اسنک‌های کم کالری و سیرکننده کارخانه‌ای

این روزها کارخانجات متعددی به خاطر پرطرفدار و سالم بودن مواد غذایی کم‌کالری، اقدام به تهیه محصولات متنوعی می‌کنند و اتفاقا این اسنک‌های کم کالری و سیر کننده، مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرند. «یامی» یکی از کارخانجات پیشرو در زمینه تولید انواع اسنک‌های کم کالری و سیرکننده است که در این زمینه هم موفق عمل کرده است.

۱- اسنک باربیکیو مدیترانه‌ ای ۴۰ گرمی یامی

اسنک باربیکیو مدیترانه‌ ای ۴۰ گرمی یامی
اسنک‌های باربیکیو دقیقا مثل غذاهای باربیکیویی، کمی طعم دودی دارند و به عنوان پیش غذا، عصرانه و صبحانه سرو می‌شوند. «اسنک باربیکیو یامی» در طعم‌های مختلف تهیه و روانه بازار می‌شود و یک تنقلات دلچسب برای هم کودکان و هم بزرگسالان است.

این اسنک با برچسب کم‌روغن یا دارای چربی پایین، جزو اسنک‌های کم کالری است، در عین حال می‌تواند تا مدت زیادی شما را سیر نگه دارد. علاوه بر این، محتوای سدیم یا نمک آن هم بالا نیست (حداکثر ۱/۵ درصد) و اگر مشکل فشار خون دارید، می‌توانید به راحتی آن را در رژیم غذایی خود جای دهید.

۲- اسنک چیز برگر ۴۰ گرمی یامی

اسنک چیز برگر ۴۰ گرمی یامی
«اسنک چیز برگر یامی» یکی از فرآورده‌های سرخ شده بر پایه سیب زمینی و غلات فاقد رنگ مصنوعی است که برای گیاهخواران هم گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این اسنک بدون چربی ترانس و کلسترول بوده و حاوی ویتامین های A، C، آهن و کلسیم است.

در این محصول از پودر سیب زمینی، آرد گندم، آرد ذرت، روغن مخصوص سرخ کردنی گیاهی، نشاسته ذرت‌، طعم‌دهنده چیزبرگر‌، نشاسته سیب زمینی، نشاسته تاپیوکا، بیکینگ پودر، شکر، نمک، پودر پیاز و رنگ طبیعی خوراکی استفاده شده است. اسنک چیز برگر یامی را افراد با سن بالای ۳ سال می‌توانند مصرف کنند. این اسنک به مدت ۶ ماه در جای خشک و به دور از تابش نور مستقیم خورشید قابلیت نگهداری دارد.

۳- اسنک پیاز و جعفری ۴۰ گرمی یامی

اسنک پیاز و جعفری ۴۰ گرمی یامی
«اسنک پیاز جعفری یامی» هم مثل اسنک چیز برگر از فرآورده‌های سرخ شده بر پایه سیب زمینی است و ویژگی‌هایی مشابه «اسنک چیز برگر یامی» دارد، با این تفاوت که به عنوان طعم‌دهنده اسنک از طعم‌دهنده پیاز و جعفری، نمک تصفیه شده و آب استفاده شده است.

آرد سیب زمینی، آرد گندم و بلغور ذرت از دیگر مواد به کار رفته در تهیه این اسنک خوشمزه یامی هستند. این محصول با بافت بسیار ترد، یک میان‌وعده خوش‌طعم و خوشمزه است که طعم جذاب پیاز و جعفری کاملا در آن احساس می‌شود و نام خود را در میان تنقلات پرطرفدار و سیر کننده جا انداخته است.

۴- اسنک پنیر خامه‌ای فرانسوی ۴۰ گرمی یامی

اسنک پنیر خامه ای فرانسوی ۴۰ گرمی یامی
«اسنک پنیر خامه‌ای فرانسوی» از برند یامی هم جزو اسنک‌های محبوب بازار است. پودر سیب زمینی، آرد گندم، آرد ذرت، روغن مایع مخصوص سرخ کردنی گیاهی، نشاسته ذرت، طعم پنیر خامه‌ای فرانسوی، نشاسته سیب زمینی، نشاسته تاپیوکا، بیکینگ پودر، شکر، نمک و پودر پیاز، مواد تشکیل‌دهنده اسنک پنیر خامه‌ای فرانسوی هستند و در بسته‌بندی پیلوپک به بازار عرضه می‌شوند. این محصول تا ۹ ماه در جای خشک و به دور از تابش نور خورشید، قابلیت نگهداری دارد و افراد با سن بالای ۳ سال مجاز به مصرف آن هستند.

۵- اسنک ذرت مکزیکی ۴۰ گرمی یامی

اسنک ذرت مکزیکی ۴۰ گرمی یامی
در میان انواع اسنک سیر کننده، طعم «اسنک ذرت مکزیکی» برای بسیاری افراد، کم‌ریسک‌تر و خوشایندتر است. «اسنک ذرت مکزیکی یامی» از آن دسته اسنک‌های کم کالری و سیر کننده است که با پودر سیب زمینی، آرد گندم، آرد ذرت، روغن مخصوص سرخ کردنی گیاهی، نشاسته ذرت، طعم‌دهنده ذرت مکزیکی، نشاسته سیب زمینی، نشاسته تاپیوکا، بیکینگ پودر، شکر، نمک، گودر پیاز و رنگ طبیعی خوراکی تهیه شده است. این اسنک را هم می‌توانید تا ۹ ماه در جای خشک و دور از آفتاب، نگهداری کنید و برای کودکان بالای ۳ سال تا بزرگسالان در هر سن و سالی، تهیه کنید.

 

منبع: healthline

 

کالابرگ الکترونیک