قانون جذب چیست؛ آیا قانون جذب و مثبت اندیشی حقیقت دارد؟

قانون جذب چیست؛ آیا قانون جذب و مثبت اندیشی حقیقت دارد؟


5 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
قانون-جذب-مثبت-اندیشی

قانون جذب فلسفه‌‌ای است که می‌گوید افکار مثبت و مثبت اندیشی نتایج مثبتی را در زندگی فرد به ارمغان می‌آورد. در حالی که افکار منفی نتایج منفی را به همراه دارد. بر اساس این باور افکار نوعی انرژی هستند. اینکه انرژی موج مثبت، موفقیت را در تمام زمینه‌های زندگی اجتماعی، شخصی، سلامت، امور مالی و روابط به همراه دارد. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به فلسفه قانون جذب و مثبت اندیشی از نگاه هواداران و معتقدان به این می‌اندازیم.

 

شبه علمی به نام قانون جذب

 

قانون-جذب-مثبت-اندیشی

 

در حالیکه قانون جذب و مثبت اندیشی در سال‌های اخیر در کتاب‌های چون «راز» توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده، اما فاقد شواهد علمی است. این قانون به عنوان یک شبه علم شناخته می‌شود. با این حال طرفداران قانون جذب معتقدند این قانون شکل گرفته از یکسری اصول جهانی واضح و روشن است.

 

قانون-جذب-مثبت-اندیشی

 

یکی از این اصول تمایل افراد به جذب فردی مشابه خود است. بنابراین می‌توان گفت افکار نیز تمایل دارند مشابه خود را جلب کنند. بنابراین تفکر منفی تجارب منفی را جذب می‌کند و تفکر مثبت و مثبت اندیشی تجربیات مطلوبی را به ارمغان می‌آورد. طرفداران قانون جذب می‌گویند که حذف چیزهای منفی از زندگی افراد می‌تواند باعث ایجاد فضایی برای امور مثبت شود. چرا که با حذف افکار منفی یک فضای خالی در ذهن و زندگی افراد ایجاد می‌شود و این فضا باید پر شود. پر کردن این فضا با مثبت اندیشی بسیار مهم است. یکی از اصول مهم قانون جذب این است که همیشه کارهایی وجود دارد که می‌تواند برای بهبود لحظه حال و اکنون افراد انجام شود. اگرچه همیشه به نظر می‌رسد که زمان حال حاضر دچار نوعی نقص است، اما این قانون پیشنهاد می‌کند که به جای احساس ترس و ناراحتی باید انرژی را معطوف به یافتن راه‌هایی برای لذت از لحظه به بهترین نحو و مثبت اندیشی کرد.

 

 

چگونه قانون جذب و مثبت اندیشی را تمرین کنید

 

قانون-جذب-مثبت-اندیشی

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بر اساس قانون جذب شما واقعیت خود را می‌سازید و آن واقعیت چیزی است که روی آن متمرکز می‌شوید. همان چیزی که زندگی خود را برمبنای آن ترسیم می‌کنید. آنچه شما فکر می‌کنید در زندگی شما اتفاق افتاد خواهد افتاد. طرفداران قانون جذب و مثبت اندیشی معتقدند برای پیروی از این قانون و تمرین حرکت در مسیر این قانون باید یکسری اصول را رعایت کرد. اصولی از سپاسگزاری گرفته تا مثبت اندیشی. آن‌ها می‌گویند باید اهداف خود را تجسم کنید.

در یک موقعیت به دنبال نکات مثبت باشید. بیاموزید که چگونه تفکر منفی را شناسایی کنید. از اظهارات و عبارات مثبت استفاده کنید و وقایع منفی را به سمت مثبت حرکت دهید. اگرچه قانون جذب نمی‌تواند یک راه‌حل فوری برای حل همه چالش‌های زندگی باشد، اما می‌تواند به شما کمک کند تا چشم‌انداز خوشبینانه‌ای نسبت به زندگی داشته باشید. مثبت اندیشی نتایج خوبی برای شما به همراه خواهد آورد. شاید پیروی از قانون جذب باعث ایجاد انگیزه در افراد شود.

 

 

قانون جذب شبه علم است؟

 

در حالیکه از قانون جذب تحت عنوان یک شبه علم یاد شده، برخی می‌گویند این قانون فاقد پشتوانه علمی است. با این حال طرفداران قانون جذب و مثبت اندیشی معتقدند که پیروی از این قانون می‌تواند تغییرات مثبتی در زندگی فرد ایجاد کند. پیروی از این قانون می‌تواند به کاهش استرس، سلامتی، کاهش افسردگی و افزایش رفاه عمومی کمک کند. این چیزی است که طرفداران این قانون در حمایت از قانون جذب و مثبت اندیشی می‌گویند.

 

قانون-جذب-مثبت-اندیشی

 

بسیاری معتقدند تمرکز بر روی افکار و حتی رویاها می‌تواند نتایج منفی به همراه داشته باشد. چرا که امید واهی ممکن است باعث آسیب به زندگی افراد شود. اما با این حال طرفداران قانون جذب و مثبت اندیشی معتقدند اگر بر روی هدف و چگونگی آن تمرکز کنید، به زودی به آن خواهید رسید. حامیان قانون جذب معتقدند پیروی از این قانون تاثیرات مثبتی بر روی روان و ذهن افراد دارد. به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ریسک کنند و فرصت‌های بیشتری را ببینند و تجربه کنند. آن‌ها می‌گویند همه لیاقت چیزهای خوب را دارند، فقط کافیست تا به آن فکر کنند و از افکار منفی دوری گزینند.

 

 

تمرینات و ترفندها در قانون جذب و مثبت اندیشی

 

قانون-جذب-مثبت-اندیشی

 

برخی تمریناتی وجود دارند که گفته می‌شود به افراد کمک می‌کنند تا قانون جذب را در زندگی خود عملی کنند. یکی از این ترفندها روزنامه‌نگاری است. توصیه می‌شود افراد افکار خود را بشناسند، بنویسند و ببینند. سپس با خوشبینی الگوهای منفی رفتاری را تغییر داده و در مورد آن‌ها بیشتر فکر کند. یکی دیگر از این ترفندها خلق تابلوی خلق‌ و خو است. گفته می‌شود این تابلو یک یادآور بصری برای کمک به ذهن و مثبت اندیشی است. اینکه افراد انگیزه پیدا کنند و روی اهداف خود متمرکز شوند. پذیرش یک نکته در قانون جذب بسیار مهم است.

 

گفته می‌شود به جای تمرکز بر روی آنچه که در حال حاضر اشتباه است یا آنچه که باید تغییر کند، روی پذیرش موارد به همان صورت که هستند کار شود. تمرین گفتگوی مثبت یکی از ترفندهای مثبت اندیشی در قانون جذب است. توصیه می‌شود تا افراد هدف‌های خود را مشخص کنند و هر روز در مورد آن‌ها به گونه‌ای مثبت گفتگو کنند. با گذشت زمان ذهنیت منفی افراد کاملاً از بین می‌رود.

 

 

کالابرگ الکترونیک