معرفی ۱۰ رمان پرفروش خارجی بازار ایران در سال ۹۹

معرفی ۱۰ رمان پرفروش خارجی بازار ایران در سال ۹۹


29 دی 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پرفروش-ترین-رمان-های-خارجی-سال-99

اگر اهل رمان خواندن باشید احتمالاً دانستن لیست پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی در سال ۹۹ برایتان اهمیت زیادی دارد. در سال ۹۹ بسیاری از رمان‌ها توانستند با داستان‌های جذاب خود، خوانندگان ایرانی زیادی را به سمت خود جذب کنند و در فهرست ۱۰ رمان پرفروش سال قرار بگیرند. در این مقاله می‌توانید لیستی از ۱۰ مورد از رمان های پرفروش خارجی در سال ۹۹ را در مجله کوروش آشنا شوید.

 

 

 

۱- مغازه خودکشی اثر ژان تولی

 

پرفروش-ترین-رمان-های-خارجی-سال-99

 

«مغازه خودکشی» یکی از پرفروش ترین کتاب های سال ۲۰۲۰ است که خواندن آن تأثیر زیادی بر خواننده می‌گذارد. این کتاب با اشاره به این موضوع که از هر ۱۵۰ هزار نفر تقریباً ۱۳۸ هزار نفر با شکست روبرو می‌شوند، به خواننده یاد می‌دهد چگونه بعد از شکست از جای خود بلند شود و از گذشته خود درس بگیرد. این رمان اثر گذار به عنوان معروف‌ترین کتاب ژان تولی شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و تا کنون به ۲۰ زبان مختلف ترجمه شده است. زمان مغازه خودکشی حدود ۱۱۴ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

 

۲- قلعه حیوانات اثر جورج اورول

 

قلعه حیوانات یا همان کتاب مزرعه حیوانات یکی از شناخته شده‌ترین و پرفروش ترین کتاب های رمان دنیا در تاریخ ادبیات دنیا است که توسط «جورج اورول»، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی نوشته شده است. نویسنده این کتاب آن را در طول جنگ جهانی دوم نوشته است و در آن با شبیه سازی یک مزرعه و حیوانات آن به نظام سرمایه داری، از استبداد حکومت شوروی انتقاد می‌کند. جالب است بدانید که این کتاب تا به حال ۲ بار به صورت فیلم و یک بار به صورت انیمیشن درآمده و به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌‌های قرن بیستم شناخته می‌شود که در سال ۹۹ نیز فروش بسیار زیادی را تجربه کرد. این رمان خواندنی حدود ۱۲۸ صفحه دارد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب است.

 

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب « واقعیت » اثر هانس رزلینگ

 

۳- ملت عشق اثر الیف شافاک

 

پرفروش-ترین-رمان-های-خارجی-سال-99

 

کتاب ملت عشق یا چهل قانون عشق یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ۲۰۲۰ بود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد. این کتاب که از زبان شمس تبریزی روایت می‌شود درباره احوالات و ارتباط شمس و مولوی است. این رمان خارجی حدود ۵۱۱ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

 

۴- جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی

 

این رمان جذاب که در سال ۱۸۶۶ نوشته شده است، در لیست ۱۰ مورد رمان های پرفروش خارجی در سال ۹۹ قرار دارد. رمان جنایت و مکافات داستان پسر دانشجوی فقیری است که به خاطر نیاز مالی مجبور به ترک تحصیل از دانشکده حقوق می‌شود و قبل از ترک تحصیل یک مقاله خاص می‌نویسد. او در این مقاله عنوان می‌کند که دنیا از دو نوع انسان تشکیل شده است که شامل افراد عادی و خارق‌العاده هستند. او معتقد است که انسان‌های خارق‌العاده می‌توانند برای رسیدن به هدف‌های بزرگ مرتکب جرم شوند و سپس تصمیم می‌گیرد این تئوری را در عمل نشان دهد. موضوع اصلی این رمان فقر و مسائل روان‌شناختی است که به صورتی هنرمندانه در قالب رمانی جذاب نوشته شده است. این رمان حدود ۷۴۳ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

 

۵- مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن

 

پرفروش-ترین-رمان-های-خارجی-سال-99

 

رمان «مردی به نام اوه» نوشته یک نویسنده سوئدی است که تاکنون به بیشتر از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده است. این کتاب در لیست پر فروش‌ترین کتاب‌های سال سوئد و رتبه یک نیویورک تایمز قرار دارد و در آن احساسات به روشی بسیار هنرمندانه به تصویر کشیده شده‌اند. این کتاب حدود ۳۷۶ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

 

۶- ناتور دشت اثر جی. دی. سلینجر

 

یک رمان با عبارات عامیانه و جذاب که در آن نویسنده دوران نوجوانی و بی اعتمادی به دنیای بزرگسالان را در آن به تصویر کشیده است. کتاب ناتور دشت یک بار در دهه ۵۰ شمسی به وسیله احمد کریمی ترجمه شد و بار دیگر در دهه ۷۰ محمد نجفی آن را به فارسی برگرداند. جالب است بدانید که ناتور شخصیت اصلی این داستان به عنوان دومین شخصیت ادبی جهان شناخته می‌شود. این رمان جذاب حدود ۲۰۸ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

 

۷- جز از کل اثر استیو تولتز

 

پرفروش-ترین-رمان-های-خارجی-سال-99

 

این رمان محبوب در لیست رمان های پرفروش خارجی قرار دارد، برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. یکی از شناخته شده‌ترین رمان‌های استرالیایی که بسیار مثبت و تأثیر گذار است. رمان جز از کل، داستانی از کودکی یک پدر تا بزرگ شدن فرزند او را به تصویر می‌کشد و در طول داستان همه حوادث و اتفاقات زندگی آن‌ها روایت می‌شود. تمام جملات این کتاب برای خواننده جذاب است و خواننده در طول خواندن رمان نمی‌تواند هیچ یک از اتفاقات را پیش بینی کند. این کتاب حدود ۶۵۶ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

حتما بخوانید  نگاهی به زندگی و بهترین کتاب های ویرجینیا وولف

 

 

۸- من پیش از تو اثر جوجو مویز

 

رمان «من پیش از تو» یکی از پرفروش‌ ترین رمان های دنیا است که در سال ۱۳۹۵ به عنوان پر فروش‌ترین رمان‌ها در ایران نیز شناخته شد و همچنان در لیست ۱۰ رمان پرفروش خارجی قرار دارد. این رمان یک داستان عاشقانه و متفاوت است که در آن نویسنده سعی دارد به خواننده بگوید، هیچ وقت برای شروعی دوباره دیر نیست. این کتاب زندگی خواننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را به فکر وامی‌دارد. کتاب به خواننده یاد می‌دهد که در هر شرایطی زندگی ادامه دارد. رمان من پیش از تو حدود ۵۳۶ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

 

۹- باز هم من اثر جوجو مویز

 

پرفروش-ترین-رمان-های-خارجی-سال-99

 

این کتاب در واقع جدیدترین اثر «جوجو مویز» است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. ماجراهای این رمان در مورد شخصیت داستان‌های قبلی او در کتاب «من پیش از تو» و «من پس از تو» روایت می‌کند و تجربیات جالب لوئیسا کلارک، شخصیت داستان را به تصویر می‌کشد. این رمان عاشقانه حدود ۵۳۶ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

 

۱۰- رمان ربه کا اثر دافنه دو موربه

 

اگر اهل رمان خواندن باشید، احتمالاً اسم رمان «ربه کا» را بارها شنیده‌اید. یک رمان پرطرفدار و پرفروش که اولین بار در سال ۱۹۳۸ نوشته شده است و به عنوان یکی از مشهورترین رمان‌های عاشقانه معاصر شناخته می‌شود. در این رمان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و همین موضوع خواننده را هر لحظه بیشتر درگیر کتاب می‌کند. داستان این رمان حکایت از خواستگاری مردی شجاع به نام ماکسیم از زنی خدمتکار است. رمان ربه کا که در لیست پرفروش ترین رمان های دنیا قرار دارد، حدود ۵۲۰ صفحه دارد و برای بزرگسالان مناسب است.

 

کالابرگ الکترونیک