معروف ترین میدان های جهان و تاریخچه و دلیل شهرت آنها

معروف ترین میدان های جهان و تاریخچه و دلیل شهرت آنها


2 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معروف-ترین-میدان-جهان

معروف ترین میدان های جهان موضوع جالبی برای مطالعه تاریخ ملت‌ها و مردم دنیا است. تقریباً هر شهر دارای میدان مشهوری است که به عنوان مکانی برای ملاقات اجتماعی و تجاری شناخته می‌شود. هر میدان در هر شهر جهان حتما یک هدف مهم دارد. اطراف این میدان ها معمولاً مغازه‌ها، رستوران‌ها و تالار شهر وجود دارد. در مرکز آنها معمولا یک بنای یادبود یا یک مجسمه قرار دارد. میدان هر شهر تاریخ انحصاری خود را داراست. در این مقاله مجله کوروش به معروف‌ترین میدان های جهان و تاریخچه و دلیل شهرت آنها می‌پردازیم.

 

پلازا مایور – مادرید

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

پلازا مایور (Plaza Mayor) به معنی میدان بزرگ است و در کشورهای اسپانیایی زبان، فضایی به نام «پلازا» وجود دارد. پلازا جایی برای تجمع، تظاهرات، گفتگو، برگزاری آیین و مراسم مختلف و… است. این میدان معروف ترین میدان شناخته شده در مادرید، پایتخت کشور اسپانیا است. یکی از ایستگاه‌های اصلی برای هر گردشگر اسپانیا، میدان پلازا در مادرید است.اینجا میزبان مسابقات گاوبازی بوده است. خرید و فروش‌ها، سمفونی‌ها، بازی‌های فوتبال و اعدام های بسیاری در اینجا رخ داده است. مجسمه فیلیپ سوم نیز اینجاست. میدان پلازا مایور از معروف ترین میدان های جهان است. در حال حاضر چندین کافه و رستوران، مرکز خرید و… در اینجا وجود دارد.

 

میدان د مایو – بوئنوس آیرس

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

میدان د مایو از زمان انقلاب ۲۵ مه ۱۸۱۰ که منجر به استقلال کشور آرژانتین شد، نقطه کانونی زندگی سیاسی در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین است. چندین علامت مهم شهر در اطراف پلازا از جمله کابیلدو (شورای شهر در دوران استعمار) واقع شده است. هرم مه، قدیمی ترین اثر ملی بوینس آیرس در مرکز میدان د مایو واقع شده است.

 

میدان ترافالگار – لندن

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

میدان ترافالگار یک میدان بزرگ شهری در لندن است. فلسفه ساخت این میدان، به مناسبت پیروزی لرد هوراسیو نلسون در برابر نیروی دریایی ناپلئون در نبرد ترافالگار در سال ۱۸۰۵ است. بنای یادبود مرکزی در این میدان یک ستون بلند است که مجسمه نلسون بر روی آن به لندن خیره شده است. بنای یادبود وی توسط چهار شیر بزرگ و یک سری چشمه‌های بزرگ احاطه شده است. بیش از یک میدان روباز، میدان ترافالگار یکی از مشهورترین میدان های انگلستان و جهان است. اینجا برای بازدیدکنندگان و مردم لندن به فضایی اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است.

 

میدان زوکالو – مکزیکوسیتی

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

زوکالو (Zócalo) یکی از بزرگترین میدان های جهان در مکزیکوسیتی است. در کنار این میدان، کلیسای جامع متروپولیتن در شمال، کاخ ملی در شرق و همچنین تعدادی دیگر از بناهای تاریخی کشور مکزیک قرار گرفته است.

 

گرند پالاس بروکسل ، از معروف ترین میدان های پر گل جهان

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

گرند پالاس، (Grand Place) میدان مرکزی شهر بروکسل در بلژیک است. اطراف گردن پالاس توسط گیلدهال، تالار شهر بروکسل احاطه شده است. این از میدان مهمترین مقصدهای گردشگری در بروکسل است. هر دو سال یکبار در ماه آگوست، یک فرش گل بسیار بزرگ برای چند روز در Grand Place برپا می‌شود. این رویداد فرهنگی زیبا، اینجا را به یکی از معروف ترین میدان های جهان بدل کرده است. یک میلیون گل بگونیای رنگارنگ با نقش و نگارهای زیبا قسمت بزرگی از میدان را دل‌انگیز می‌کند.

 

میدان شهر قدیم – پراگ

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

میدان قدیمی شهر پراگ در تابستان از گردشگران و مردم محلی پر می‌شود. میدان شهر با داشتن سبک های مختلف معماری از جمله کلیسای جامع گوتیک‌تون و کلیسای باروک سنت نیکلاس، فضایی برای مسافرانی است که در خیابان های باریک پراگ خسته شده‌اند. در میان بسیاری از کلیساها، گردشگران ممکن است ساعت نجومی را در این میدان پیدا کنند. در حالی که برج موجود در تالار شهر قدیم نمای پانورامایی (تمام‌نَما) از شهر پراگ ارایه می‌دهد.

 

میدان سن مارکو ونیز، از معروف ترین میدان های جهان در میان آب‌ها!

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

میدان سن مارکو ، میدان اصلی شهر ونیز است. جایی که به طور کلی به عنوان “میدان” شناخته می‌شود. شاید فکر می‌کردید که ونیز سراسرش را آب فرا گرفته و از میدان در آن خبری نیست! این یکی از میادین بزرگ در اروپا است که صدای انسان بر صدای ترافیک موتوری غالب است. کلیسای سن مارکو ، یکی از نقاط مهم ونیز، در انتهای شرقی میدان واقع شده است. میدان سن مارکو پایین‌ترین نقطه در ونیز است و در نتیجه اولین بار است که در هنگام طوفان یا حتی باران شدید شاهد طغیان و آب گرفتی است!

 

میدان تیان‌آن‌من پکن – معروف ترین میدان سیاسی جهان!

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

میدان تیان‌آن‌من در پکن بزرگترین میدان شهری جهان است. این میدان توسط بناهای تاریخی به سبک شوروی و ساختمان‌های دولتی احاطه شده است. میدان تیان‌آن‌من همچنان مکان حیرت انگیز و محلی برای معطل ماندن و دیدن بازدیدکنندگان از سراسر چین است. سحر و غروب در انتهای شمالی میدان مراسم بالا و پایین آمدن پرچم وجود دارد. در مقابل دروازه میدان تیان‌آن‌من ۴ شیر مرمر وجود دارد. این میدان حوادث سیاسی و تاریخی بزرگی به خود دیده است و فاجعه کشتار در میدان تیان‌آنمن در سال ۱۹۸۹ از جمله این حوادث است.

 

میدان تایمز – نیویورک

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

میدان معروف شهر نیویورک، میدان تایمز در تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم واقع شده است. مکانی پر از صفحه نمایش فیلم، چراغ‌های LED و چراغ چشمک زن در آنجا پر است. میدان تایمز یک پارک تفریحی خانوادگی است که در آن رستوران، تئاتر و هتل وجود دارد. شب در این میدان سرشار از نور لامپ‌های LED است. فست‌فود و غذاهای آمریکایی، مک‌دونالد و… در این منطقه به چشم می‌آید.

 

میدان سنت پیتر – واتیکان

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

میدان سنت پیتر درست روبروی کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان رم واقع شده است. قرارگیری این میدان در این مکان آن را به یکی از معروف ترین میدان های جهان تبدیل می‌کند. معماری قرینه این مکان حس و حال جالبی به گردشگران می‌دهد. در مرکز میدان یک ابلیسک مصری وجود دارد که در زمان امپراطور آگوستوس از مصر به روم منتقل شد. در قرون وسطی، اعتقاد بر این بود که توپ طلای بالای ابلیسک حاوی خاکستر جسد جولیوس سزار است.

 

میدان سرخ مسکو از معروف ترین میدان های جهان

 

معروف-ترین-میدان-جهان

 

میدان سرخ در قلب مسکو واقع شده و اولین مقصد بیشتر بازدید کنندگان پایتخت روسیه است. این میدان توسط کلیسای جامع سنت باسیل، موزه تاریخ دولت، مقبره لنین و دیوارهای آجری کرملین احاطه شده است. اینجا یکی از معروف ترین میدان های جهان است.

نام میدان را سرخ گذاشته‌اند به این دلیل که krasnaya در زبان روسی به معنی قرمز و زیبا است. در حالی که شما هم احتمالا تا این لحظه تصور می‌کردید علت نام‌گذاری میدان سرخ مسکو، به خاطر رنگ قرمز و کمونیسم باشد!

 

کالابرگ الکترونیک