پیش‌بینی مهم‌‌ترین تغییرات صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

پیش‌بینی مهم‌‌ترین تغییرات صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱


9 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تغییرات صنعت خرده فروشی در سال 2021

ویروس کرونا بر روند رشد و عملکرد بازار صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۰ تغییرات زیادی ایجاد کرد. بیش از ۶۳۰۰ فروشگاه در ایالات متحده در صنعت خرده فروشی بسته شدند. این موضوع موجب شده تا در سال ۲۰۲۱ شاهد تغییراتی اساسی در سیستم فروش و بازار صنعت خرده فروشی باشیم. در حقیقت این بیماری موجب شد تا فروش آنلاین یا به قول معروف آنلاین شاپینگ در سراسر دنیا با سرعت غیر قابل تصوری رشد کند و بسیاری از مصرف کنندگان که تا به حال خرید و فروش غیرحضوری و آنلاین را تجربه نکرده بودند، از این شیوه استفاده کنند. در این مقاله می‌توانید مهم‌ترین تغییرات صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

تجربه‌ تعریف جدیدی از خرید حضوری

 

تجربه‌ تعریف جدیدی از خرید حضوری

 

در سال ۲۰۲۰ و در زمان هم گیری پاندمی کرونا ۸۸ درصد از سازمانها به سمت فناوری هوش مصنوعی حرکت کردند. تا سال ۲۰۲۰ بسیاری از خرده فروشان در برابر ارائه خدمات خرید غیرحضوری و آنلاین و خرید اینترنتی فروشگاه‌های خود مقاومت می‌کردند. اما حالا با شیوع پاندمی کرونا استفاده از فروش آنلاین و هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین فناوری‌های ضروری برای افزایش فروش تبدیل شده است. برای مثال برند آرایشی SKII با اضافه کردن نوعی آینه‌های لمسی هوشمند در فروشگاه خود این فرصت را برای خریداران ایجاد کرده است که بدون اینکه از فردی کمک بخواهند، با اسکن کد هر محصول، کلیه اطلاعات و تجزیه و تحلیل‌های مربوط به محصولات را مشاهده کنند. استفاده از فناوری‌ها در سال ۲۰۲۱ به یکی از عوامل مهم در فروش بیشتر و وفاداری مشتری تبدیل خواهد شد.

 

از تغییرات احتمالی صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ می‌توان به ارائه خدمات غیرحضوری و دیجیتالی برای موجودی کالا در فروشگاه‌ها اشاره کرد. بیشتر فروشگاه‌ها در سال ۲۰۲۱ به چت بات‌ هایی با نمایشگر دیجیتالی مجهز خواهند شد که به آن‌ها در مورد موجودی کالاها و قیمت آن‌ها اطلاعات می‌دهد. این کار موجب می‌شود تا به جای اینکه مشتری به دنبال فروشنده باشد، خودش با جستجو کردن کالا، نیاز خود را برطرف کند. روند دیجیتالی کردن فروشگاه‌ها موجب می‌شود تا مشتری خرید بهتری را هم به صورت آنلاین و هم حضوری تجربه کند.

حتما بخوانید  بینش بازاریابی دیجیتال بین نسلی برای سال 2022

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی والمارت و سون الون

 

 

ترکیب خرید آنلاین و حضوری در کنار هم

 

ترکیب خرید آنلاین و حضوری در کنار هم

 

از دیگر تغییرات صنعت خرده فروشی در ۲۰۲۱ این است که کارمندان دیجیتالی، ربات‌های هوشمند، تبلت‌های و چت بات ها به امری عادی و رایج در تمام فروشگاه‌ها تبدیل خواهند شد. این ابزارها به مشتریان کمک می‌کنند تا هر اطلاعات و هر توضیحاتی را به راحتی به دست آورند. هر رایانه می‌تواند در بخشی از فروشگاه محصول خاصی را نمایش دهد و معرفی کند و مشتری بدون نیاز به پرسش، تنها با نگاه کردن به صفحه اطلاعات کسب کند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ بسیاری از فروشگاه‌ها به استفاده از ربات‌ها در فروشگاه روی می‌آورند و برای خدمات رسانی به مشتریان به جای حضور فرد از تکنولوژی و سیستم‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند.

 

فروشگاه Lowe’s اخیراً نوعی ربات راه‌اندازی کرده است که به چندین زبان مسلط است و با پیدا کردن محصولات و تحویل آن به خریدار کمک می‌کند. در این فروشگاه کارمندان فروشگاه وقت خود را روی مسائل مهم‌تری صرف می‌کنند و برداشتن و تحویل کالا و همچنین موجودی و معرفی کالاها بر عهده ربات‌ها است. برنامه‌هایی در این فروشگاه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده که به طور کلی مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) دیگر به عهده کارکنان نیست و این کار به صورت خودکار انجام می‌شود. بیشتر این دستیاران دیجیتالی قادر به ارائه جزئیات قیمت به مشتریان هستند و مشتری تنها با لمس یک دکمه می‌تواند کالای خود را از ربات تحویل بگیرد. از طرفی این ربات‌ها قابلیت تنظیم زمان دارند و مشتری می‌تواند با درج زمان، کالای خود را در ساعت مشخصی توسط پیک در خانه خود نیز تحویل بگیرد.

حتما بخوانید  تغییر سیاست‌های فروش آنلاین و آینده صنعت خرده فروشی بعد از کرونا

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ تغییر اساسی که در زمان پاندمی کرونا در صنایع خرده فروشی ایجاد شد

 

 

مجهز شدن فروشگاه‌ها به سیستم تجزیه و تحلیل داده

 

شرکت آمازون به تازگی روشی جدید برای دیتا آنالیز و دیتا ماینینگ محصولات را ارائه داده است. تکنولوژی تحت عنوان Amazon Go که در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود و تمام عکس‌العمل‌های فرد را از طریق سیستم‌های خاص و به کمک تکنولوژی‌های روز دنیا ثبت می‌کند. این فناوری با ترکیبی از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های بصری روز دنیا طراحی شده است و به سیستم یادگیری عمیق (دیپ لرنینگ) مجهز است. این تکنولوژی آنچه که مصرف کنندگان خرید می‌کنند و در سبد خرید خود قرار می‌دهند را اندازه‌گیری می‌کند و نشان می‌دهد کدام محصولات و در چه زمانی و چه برندهایی بیشترین فروش را دارند. این موضوع می‌تواند در فروش بیشتر محصولات در صنایع خرده فروشی تأثیر زیادی بگذارد.

 

 

استفاده از روش‌های جدید برای ترغیب مشتری برای بازگشت دوباره

 

استفاده از روش‌های جدید برای ترغیب مشتری برای بازگشت دوباره

 

پر‌رنگ شدن نقش فناوری‌ها از مهم‌ترین تغییرات صنعت خرده فروشی یا ریتیل در ۲۰۲۱ است که موجب تحولی بزرگ در دنیای دیجیتالی می‌شود. اکنون زمان آن فرا رسیده تا از راهکارهای دیجیتالی و غیرحضوری برای ترغیب مشتری برای خرید اینترنتی دوباره استفاده کنید. ارائه خدمات دیجیتالی در سطحی گسترده و استفاده از روش‌های جدید می‌تواند مشتری را وسوسه کند تا بار دیگر از شما خرید کند. استفاده از روش‌های جدید برای فروش، به کار بردن ربات و رایانه‌ای کردن امور در فروشگاه می‌تواند مشتری را ترغیب کند تا برای کسب تجربه‌ای جدید بیشتر از فروشگاه شما خرید اینترنتی و غیرحضوری و البته حضوری انجام دهد.

 

 

منبع: mytotalretail

 

کالابرگ الکترونیک