همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت آن

همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت آن


7 آبان 1399 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت از آن

می‌دانید میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ آیا استفاده از موچین، به‌شدت به ابروهای شما ضربه می‌زند و ابرویتان دوباره رشد نمی‌کند، یا فقط احساس می‌کنید تمیزکردن ابروهایتان هر روز با موچین کار سختی است؟ میکروبلیدینگ (microblading) یا همان فیبروز ابرو می‌تواند یک راه‌حل آسان برای داشتن ابروهایی پرپشت، کاملا آراسته و با ظاهری طبیعی باشد. گرچه اصطلاح «میکروبلیدینگ» یا فیبروز ابرو این روزها کاملا شناخته شده است و بارها آن را شنیده‌اید (از نظر آوایی شبیه میکرونیدلینگ است که یک روش جوانسازی پوست است) اما روش انجام آن و آنچه بعد از این واقعه برای ابروهای شما اتفاق می‌افتد، هنوز هم می‌تواند هزاران سردرگمی ایجاد کند. میکروبلیدینگ ابرو دقیقا چیست؟ آیا میکروبلیدینگ ابرو برای همیشه ماندگار است؟ آیا در نهایت ابروهایتان به زیبایی عکس‌های ابروهای اینستاگرام می‌شود؟ تفاوت میکروبیلدینگ ابرو با میکروپیگمنتیشن ابرو در چیست؟ بنابراین ما در این مقاله از دو سایت مد و فشن Instyle و Ele در مجله کوروش به سؤالات احتمالی‌تان درمورد اینکه میکروبلیدینگ فیبروز ابرو چیست و مراقبت‌های پس از آن پاسخ داده‌ایم.

میکروبلیدینگ فیبروز ابرو چیست؟

 

همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت از آن

 

برخلاف مداد ابرو که شب قبل از خواب پاک می‌کنید؛ میکروبلیدینگ فیبروز ابرو روش خال‌کوبی نیمه دائمی است که در آن از قلم میکروبلیدینگ دستی مخصوص استفاده می‌شود. در حالی که این فرایند مشابه خال‌کوبی است، اما جوهر مورد استفاده در آن نسبت به خال‌کوبی معمولی، غلظت کمتری دارد و به‌طور خاص برای فرایند میکروبلینگ فرموله می‌شود. این روش یکی از ظریف‌ترین تکنیک‌های آرایش دائم ابرو و بسیار شبیه موهای طبیعی است. در واقع در این روش فیبروز ابرو با یک قلم میکروبلیدینگ انجام می‌شود و در آرایشگاه‌ها به نام فیبروز ابرو یا میکروبلیدینگ ابرو شناخته می‌شود.

 

 

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب است؟

همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت از آن

 

در حالی که هزاران محصول برای پرکردن و زیباکردن ابرو در بازار وجود دارد، کسانی که تمایل به میکروبلیدینگ دارند، ممکن است ابروهایی کاملا طبیعی داشته باشند اما نخواهند هر روز صبح، دردسر پرکردن آنها با مدادهای موقتی و نگرانی دوام‌نیاوردن رنگ‌دانه‌های آن را داشته باشند. اگر از مداد ابرو استفاده می‌کنید و از آن لذت می‌برید، می‌توانید از میکروبلیدینگ نیز استفاده کنید. با این حال، اگر باردار هستید یا منع مصرف دارویی دارید، نباید ابروهای خود را میکروبلید کنید. در دوران بارداری تتو و میکروپیگمنتیشن ابرو هم ممنوع است.

 

 

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ یا فیبروز ابرو چقدر است؟

 

نه برای همیشه، اما ماندگاری بیشتری از ژل‌های ضدآب ابرو دارد. در واقع، میکروبلیدینگ با توجه به نوع پوست، سبک زندگی، قرارگرفتن در معرض آفتاب و محصولاتی که استفاده می‌کنید، می‌تواند از ۱ تا ۳ سال دوام داشته باشد. با این حال، معمولا شارژ مجدد آن هر سال ۱ بار مورد نیاز است؛ به‌خصوص برای کسانی که پوست چرب دارند، زیرا در این افراد جوهر میکروبلیدینگ تمایل به کمرنگ‌شدن و تاری بیشتر دارد.

 

 

در جلسه میکروبلیدینگ یا فیبروز ابرو چه اتفاقی می‌افتد؟

 

همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت از آن

 

بعد از اینکه متخصص مورد نظر ابرو را بی‌حس می‌کند، با شما درمورد شکل ابرو که روی آن کشیده می‌شود، مشورت می‌کند. در حالی که می‌توانید مانند مدل مو، عکس ابرو موردنظرتان را نیز نشان بدهید. البته بعضی از متخصصان برای ایجاد ابرو واقعی و طبیعی، دوست دارند از همان جهت موهای طبیعی ابرو پیروی کند و تقارن صورت و سن مشتری را نیز در نظر بگیرند. افراد متخصص در این کار همچنین با شما درمورد رنگ‌دانه جوهر مشورت می‌کنند و رنگ‌دانه‌ای را بر اساس رنگ طبیعی موهای ابرو و پوست شما انتخاب می‌کنند.

 

سپس آرایشگر با استفاده از قلم میکروبلیدینگ روی خط ابرو شما می‌کشد، که باتوجه به ناحیه ابرو ممکن است از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد. بعد از اتمام ابروها متخصص میکروبیلدینگ برای کمک به بهبودی از پماد مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ استفاده می‌کند و جلسه بعدی را  ۴ تا ۶ هفته بعد تعیین می‌کند. در این جلسات، او می‌تواند در صورت نیاز نتیجه نهایی را تغییر دهد.

 

 

مراقبت‌ و نکات مهم بعدی پس از میکروبلیدینگ فیبروز ابرو به چه صورت است؟

 

همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت از آن

 

مراقبت‌های بعدی میکروبلیدینگ فیبروز ابرو را دست کم نگیرید؛ زیرا می‌تواند تأثیر مستقیمی بر ابرویی که در انتها با آن ظاهر می‌شوید، داشته باشد. برای جلوگیری از تیرگی یا محو شدن، پیشنهاد می‌شود که آنها را به مدت ۱ هفته یا بیشتر، خشک نگه دارید و از آب یا عرق صورتتان دور نگه دارید. همچنین توصیه می‌شود که برای تسریع بهبودی، پماد خود را ۱ بار در روز استفاده کنید.

 

بلافاصله پس از انجام میکروبلیدینگ، ابروها تیره و کمی قرمز می‌شوند؛ اما با بهبودی ابروها قرمزی محو شده و رنگدانه کمی رنگ می‌گیرند. علاوه بر این، میکروبلیدینگ هیچ گونه معایب و عوارض جانبی عمده‌ای ندارد؛ ولی اگر از آنها مراقبت نکنید و از دستورالعمل‌های مناسب پیروی نکنید، همیشه ممکن است ابروهایتان عفونت کنند. همه ابزارها در مطب‌ها ۱بار مصرف هستند؛ بنابراین احتمال بروز عفونت بسیار کم است. فقط آرایش‌گر خود را عاقلانه انتخاب کنید.

 

همان‌طور که افراد دیگر هم تأیید می‌کند، این احتمال وجود دارد که مجبور شوید با برخی از ناراحتی‌ها کنار بیایید و ممکن است مجبور شوید وضعیت و حالت خواب خود را تغییر دهید.

 

 

آیا هنوز هم باید از مداد ابرو استفاده کنید؟

 

این مورد به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید چیزهای بیشتری برای مطابقت با میکاپ و آرایش‌های غلیظ‌تر اضافه کنید، از افزودن مداد بیشتر خوشحال خواهید شد. با این حال، قبل از استفاده از محصول، باید ۱ هفته یا بیشتر صبر کنید.

 

 

چه کسی می‌تواند میکروبلیدینگ را انجام دهد؟

 

درمورد میکروبلیداسیون مقررات زیادی وجود ندارد، بنابراین شما واقعا باید از بهترین قضاوت خود استفاده کنید، تحقیقات کاملی انجام دهید، بازخوردها را در شبکه‌های مجازی و وب‌سایت‌ها بخوانید و عکس‌های سالن و کارهای آرایش‌گر را بررسی کنید. شما همچنین می‌توانید از سالن آرایشی و سرویس بهداشتی آن بازدید کنید؛ تا از بهداشت آن و عفونت‌نکردن ابروهایتان مطمئن شوید.

میکروبلیدینگ معمولا در سالن‌های آرایشی مخصوص ابرو ارائه می‌شود و هنرمندان میکروبلیدینگ معمولا باید نوعی آموزش ببینند.

 

 

آیا می‌توان ابروهای میکروبلید شده را تغییر داد یا پاک کرد؟

 

بله؛ رنگ‌دانه مورد استفاده هیچ جای زخمی و تغییر رنگی را ایجاد نمی‌کند و می‌توانید از محلول نمک برای ازبین‌بردن ابروهای میکروبلیدشده استفاده کنید.

بسیار مهم است که بدانید ابروها در ۷ تا ۱۰ روز اول در طول روند بهبود تا ۴۰٪ تیره‌تر می‌شوند و ممکن است کمی پوسته‌پوسته شوند.

بعضی اوقات ممکن است ۲ روز بعد از میکروبلیدینگ، از تیرگی ابروهایتان وحشت کنید؛ اما لطفا صبور باشید، زیرا این امر کاملا طبیعی است. پس از ۷ تا ۱۰ روز، رنگ طبیعی ابرویتان را مشاهده خواهید کرد.

 

 

بایدها و نبایدهای میکروبلیدینگ فیبروز ابرو چیست

 

همه چیز درباره میکروبلیدینگ فیبروز ابرو، عوارض، ماندگاری و روش‌های مراقبت از آن

 

قبل از میکروبلیدینگ:

 

*۱ هفته قبل، ابروهایتان را چسب، موچین، واکس یا الکترولیز نکنید؛

 

*از ۲ هفته قبل در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشید؛

 

*از ۲ هفته قبل هیچ نوع ماسک صورت یا لایه‌برداری نداشته باشید؛

 

*استفاده از هرگونه محصول رتینول یا ویتامین A را یک ماه قبل متوقف کنید؛

 

*از ۳هفته قبل بوتاکس نداشته باشید؛

 

*از ۱ هفته قبل، روغن ماهی یا ویتامین E را مصرف نکنید؛ زیرا رقیق‌کننده‌های طبیعی خون هستند؛

 

*از ۳ روز قبل، ابروهای خود را رنگ نکنید.

 

 

در روز میکروبلیدینگ

 

*از ۲ ساعت قبل، قهوه ننوشید؛

 

*از ۲۴ ساعت قبل، ایبوپروفن یا آسپرین مصرف نکنید؛

 

*قهوه ننوشید.

 

 

بعد از میکروبلیدینگ

 

*به مدت ۴ هفته، بوتاکس یا لایه‌برداری نکنید؛

 

*به مدت ۱ هفته از ورزش خودداری کنید؛

 

*به مدت ۱ هفته در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید؛

 

*به مدت ۱۰ روز از دوش‌های طولانی و بخار پرهیز کنید؛

 

*به مدت ۱۰ روز از شنا خودداری کنید؛

 

*تا زمان بهبودی، مواد آرایشی را روی ابروهایتان قرار ندهید.

 

 

روز اول تا هفتم بعد از میکروبلیدینگ فیبروز ابرو

 

*در مورد شستن میکروبلیدینگ بعد از روز هفتم هر روز صبح و شب ابروهای خود را به آرامی با آب و صابون ضد باکتری بشویید؛ یادتان باشد تا هفت روز هیچگونه آب و رطوبتی به ابرو نرسانید. موقع حمام حتما ابروها را با پلاستیک بپوشانید.

 

*مطمئن شوید که تمام صابون‌ها نرم و دستمال‌ها تمیز و خشک شده‌اند تا رنگدانه‌ها از بین نروند؛

 

*از پاک‌کننده‌های اسیدی یا لایه‌بردار استفاده نکنید؛

 

*هر صبح و شب، مقدار بسیار کمی روغن نارگیل یا روغن میوه گل رز (Rose hip) را به ابروهایتان بمالید.

 

 

تفاوت میکروبلیدینگ فیبروز ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو چیست

 

حالا که متوجه شدیم میکروبلیدینگ ابرو چیست بد نیست بدانیم میکروپیگمنتیشن ابرو هم چیست؟ میکروپیگمنتیشن ابرو با یک قلم برقی انجام می‌شود و با اینکه نسبت با میکروبلیدینگ فیبروز ماندگارتر است اما ظرافت کمتری نسبت به آن دارد. نانو میکروبلیدینگ هم روشی است که با یک سوزن بسیار ظریف فیبروز انجام می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک