ویژگی‌‌های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی با معرفی ۷ طراح مشهور

ویژگی‌‌های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی با معرفی ۷ طراح مشهور


30 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ویژگی‌‌های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی با معرفی 7 طراح مشهور

 

قرن‌هاست که فرانسه جایگاه هنری خود را در صحنه جهان، تثبیت کرده است. علاوه بر انواع غذاها و دسرها و صنعت فشن و مد، این کشور به دلیل سبک طراحی معماری و دکوراسیون داخلی فرانسوی نیز معروف است. بنابراین جای تعجب نیست که وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی می‌شود، می‌توانید تأثیرگذارترین محرک‌هایی را که صنعت طراحی داخلی تاکنون شناخته است، پیدا کنید. در این مقاله، با ۷ طراح داخلی برتر فرانسه و دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی، آشنا می‌شوید.

 

۱-  جین لوئیس دنیوت ( JEAN-LOUIS DENIOT)

 

ویژگی‌‌های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی با معرفی 7 طراح مشهور

 

اولین نفر در لیست طراحان داخلی برتر فرانسوی، «ژان لوئیس دنیوت» است. او از کودکی طراحی داخلی فرانسوی را زندگی می‌کند و نفس می‌کشد. استعداد طبیعی او برای کار با بافت و الگوها در دوران تحصیل در پاریس کامل شد و پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۰، دنیوت شرکت طراحی داخلی خود را راه‌اندازی کرد. در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی، دنیوت با استفاده از سفرهای خود برای الهام بخشیدن، هر یک از پروژه‌های خود را متناسب با نیاز مشتری خود تنظیم می‌کند.

 

استعداد او برای الهام گرفتن از دوره‌های زمانی گذشته و پالت‌های رنگی ناب، دلایل محبوبیت این نوع دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی ژان لوئیس دنیوت شده است. از طراحی داخلی خانه‌های مسکونی در جهان؛ مثل لندن و هند گرفته تا بازسازی کارخانه برای تاجران، او همه این پروژه‌های موفقیت‌آمیز را انجام داده است.

 

۲- کریستین لیاگر (CHRISTIAN LIAIGRE)

 

ویژگی‌‌های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی با معرفی 7 طراح مشهور

 

دومین طراح داخلی فرانسوی، «کریستین لیاگر» است، که واقعا نیازی به معرفی ندارد. آثار او چنان مظهر نابی از مدرنیسم است که ما نمی‌توانیم در برابر صحبت آن مقاومت کنیم. این نوع طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی، با استفاده از ابریشم مجلل، پارچه، چرم و چوب به ظرافت‌های مینیمالیستی فرانسه دست می‌آید. این طراح معروف همچنین دوست دارد پروژه‌های خود را با «فنگ‌شویی» ایجاد کند؛ یعنی پالت‌های رنگی آرام و مبلمان نسبتا بدون تزئین را به‌طور هماهنگ برای ایجاد یک فضای آرام ایجاد کند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۳- چاهان میناسیان (CHAHAN MINASSIAN)

 

ویژگی‌ های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

 

 

میناسیان پس از تحصیل در زمینه طراح داخلی در پاریس و کسب تجربه در نقش مدیر خلاقیت اروپایی برای شرکت «رالف لورن» (Ralph Lauren)، در سال ۱۹۹۳ نمایندگی خود را راه‌اندازی کرد و به ‌سرعت به یک نام مشهور بین‌المللی تبدیل شد. کارهای میناسیان را می‌توان با استفاده از پارچه‌های پیچیده و رنگ‌های بی‌صدا شناسایی کرد. علاقه او به مواد عجیب ‌و غریب (مار پیتون و لاک پشت جلوه‌هایی در کار او ایجاد کرده است) و همچنین طرح‌های باستان، مانند سنگ و برنز زبانزد است. او مجموعه‌ای از پروژه‌ها شامل طراحی قایق‌های تفریحی فوق‌العاده، هتل‌های پاریس، خانه های روستایی در کبک و فروشگاه‌های لندن و توکیو است.

 

۴. گیلیز و بویسر (GILLES & BOISSIER)

 

ویژگی‌ های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

 

وقتی طراحان جادوی خود را روی هتل‌های درخشان «چهار فصل» (Four Season) پیاده می‌کنند، می‌دانید که آنها توانایی خلق چیزهای ویژه و خاصی را دارند و باید در لیست طراحان داخلی برتر فرانسه قرار بگیرند. ذهن خلاق متحد آنها نیرویی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ترکیب سبک‌های کلاسیک و معاصر با پالت‌های رنگ خنثی نقطه قوت دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی آنهاست. ما می‌توانیم برای همیشه درمورد پروژه‌های فوق‌العاده پیچیده آنها که شامل رستوران‌ها در سراسر جهان و فضاهای مد و فشن مانند فروشگاه‌های «مونکلر» (Moncler) است، خیال‌پردازی کنیم.

 

۵- جوزف دیراند (JOSEPH DIRAND)

 

ویژگی‌ های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

 

«جوزف دیراند» اثبات زنده‌ای برای داشتن ظرافت بی‌انتها، به‌طور طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی است. این طراح و معمار داخلی فرانسوی تمایل به مینیمالیسم، پالت‌های رنگی تک رنگ سرد و مبلمان با خط مشخص دارد. دیراند به لطف نگاه خلاقانه‌اش، زیر پر و بال صنعت مد قرار گرفته و طراحی چندین فروشگاه سطح بالا از جمله «بالنسیجا» (Balenciaga)  در توکیو و «بالمین» (Balmain) در پاریس را سفارش داده است.

به‌خاطر توجه دقیق به نور و تناسب اشیاء، او همچنین طراح محبوب داخلی دکوراسیون سبک فرانسوی در هتل‌ها و رستوران‌های مجلل است. دیراند همچنین در لیست ۵۰۰ نفر از افرادی که صنعت مد جهانی را شکل می‌دهند، جایگاه کسب ‌و کار مد را کسب کرده است.

 

۶. ایندیا مهدوی (INDIA MAHDAVI)

 

ویژگی‌ های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

 

این طراح باتجربه قبل از اقامت در پاریس، در ایران و نیویورک زندگی می‌کرد. این طراح فرانسوی که اکنون به خودی خود، نام برندی عالی است، رنگ‌های پر جنب و جوش را از سال‌های اولیه کار در آمریکا و مواد مخمل و برگ را از تجربیات خود در پاریس الهام گرفته است و آنها را با هن ادغام کرده است. این نوع طراحی دکوراسیون به سبک فرانسوی، به زیبایی دنیای مدرن و خیالی را نشان می‌دهند.

 

۷. پیر یوانوویچ (PIERRE YOVANOVITCH)

 

ویژگی‌ های طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

 

«یوانوویچ» در حالی که به عنوان طراح مد کار می‌کرد، آپارتمان خود را دوباره طراحی کرد و همین امر او را به سمت طراحی فضایی در خانه دوستانش سوق داد و بقیه موارد را ادامه داد تا به اینجا رسید. این نوع طراحی دکوراسیون فرانسوی، او با خطوط تمیز، مدرنیته ساده و استفاده مطمئن از مواد محکم مانند چوب، سنگ مرمر، سنگ و فلز مشخص می‌شود.

 

او پروژه‌های خود را به شیوه‌های مختلف معماری داخلی انجام می‌دهد و با انتخاب اشیای صنعتی و طراحی شده سفارشی، فضاها را تکمیل می‌کند. از اولین پروژه هتل او، هتل «ماریگنان پاریس» (Marignan Paris) است، استفاده قدرتمند طراح فرانسوی از رنگ، در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی، واضح است.

 

 

کالابرگ الکترونیک