طرز تهیه پاستا اچچی یا پاستا و نخود؛ یک پاستای کلاسیک رومی

طرز تهیه پاستا اچچی یا پاستا و نخود؛ یک پاستای کلاسیک رومی


12 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-پاستا-اچچی

اگر تا حالا اسم پاستا اچچی به گوش‌تان نخورده، پیشاپیش بگوییم که با یکی از پاستاهای ایتالیایی خیلی خاص و متفاوت روبه‌رو هستید. معنی این پاستا هم «ماکارونی و نخودچی» است و اصل و ریشه آن به غذای دهقانان رومی برمی‌گردد. دستورالعمل‌های مختلفی برای طرز تهیه پاستا اچچی وجود دارد. مثلا در برخی از آنها از گوشت استفاده می‌شود و در برخی دیگر از نوعی سبزی یا کاهو، ولی همه آنها در چند نکته اتفاق نظر دارند که این پاستا، ترکیبی شبیه خورش دارد و از سوپ غلیظ‌تر است و در همه آنها از ماکارونی و نخود به عنوان عنصر اصلی استفاده می‌شود. این غذای کلاسیک رومی، پس از پخت و در هنگام سرو، با چند قطره روغن زیتون و پنیر پارمزان سرو می‌شود. در این مطلب از مجله کوروش، با طرز تهیه پاستا اچچی یا پاستا و نخود به عنوان یک پاستای کلاسیک رومی با سبزیجات از سایت cooking.nytimes آشنا شوید.

 

طرز تهیه پاستا ایتالیایی اچچی یا پاستا و نخود

 

طرز-تهیه-پاستا-اچچی

 

مواد لازم

 

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

پیاز: ۳ عدد متوسط

سیر: ۳ حبه

رزماری تازه: ۲ قاشق چای‌خوری (ساطوری شده)

پودر فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

پوره گوجه فرنگی: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نخود پخته: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

اسکارول یا کلم پیچ توسکانی یا رادیچیو: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی (ساطوری شده)

پنیر پارمزان یا پکورینو رومانو: به میزان دلخواه، برای سرو (رنده شده)

 

طرز تهیه پاستا ایتالیایی اچچی یا پاستا و نخود

 

طرز-تهیه-پاستا-اچچی

 

مرحله اول

 

پیاز را نگینی خرد کنید. بهتر است از پیاز زرد در طرز تهیه پاستا و نخود استفاده کنید. یک قابلمه را روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید تا ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و گاه گاهی هم بزنید تا نرم شود. سیر را له یا خیلی ریز خرد کنید و به همراه رزماری و فلفل قرمز اضافه کنید. به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آنها را تفت بدهید.

 

طرز تهیه پاستا پنه چیکن آلفردو رستورانی

 

نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. گوجه فرنگی را رنده یا پوره کنید. نخود را هم از قبل بپزید. می‌توانید از کنسرو آماده نخود استفاده کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و به آنها به اندازه ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب اضافه کنید. بگذارید آب جوش بیاید.

 

 

مرحله دوم

 

طرز-تهیه-پاستا-اچچی

 

بعد از اینکه مواد با هم جوشیدند، ماکارونی را اضافه کنید و مرتبا هم بزنید تا مطمئن شوید چیزی به ته ظرف نمی‌چسبد‌، تا زمانی که ماکارونی به صورت دندانی درآید (یعنی زیر دندان بیا‌ید، نه خیلی نرم و نه خیلی سفت). حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و مقدار زیادی از آب، جذب ماکارونی خواهد شد. بهتر است پاستا و نخود، آبکی‌تر و بیشتر به آبگوشت شبیه باشد.

 

طرز تهیه ماکارونی قرمز و خوشرنگ

 

طرز تهیه آبگوشت ساده و سنتی ایرانی

 

بنابراین اگر آب آن بخار و زیادی غلیظ شد، می‌توانید به اندازه ۱ لیوان دیگر هم آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا گرم شود اما حواستان باشد که باید طعم نمک و فلفل را با خودش داشته باشد. پس حتما در صورت لزوم مقدار بیشتری از فلفل و نمک، بنا به ذائقه‌تان در پاستا و نخود استفاده کنید.

 

 

مرحله سوم

 

کاهو اسکارول را به خوبی بشویید و اجازه دهید خشک شود. آن را خرد و ساطوری کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. بعد از اینکه بافت ماکارونی نرم شد، آن را داخل ظرف مناسب برای سرو بریزید و روی آن را با پنیر پارمزان یا پکورینو رنده شده و چند قطره روغن زیتون بپاشید. می‌توانید از برگ سبزی‌های تازه مثل جعفری و ریحان هم برای تزیین روی پاستا اچچی استفاده کنید.

 

 

درباره کاهو اسکارول بیشتر بدانید

 

طرز-تهیه-پاستا-اچچی

 

اسکارول از خانواده‌ کاهو‌هاست که برگ‌های سبز و تیره‌ای دارد. بافت این گیاه، ترد است و طعم آن هم تلخی ملایمی دارد. اسکارول سرشار از ویتامین A و فولیک اسید است و به‌خاطر خواص زیادی که دارد، هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توان آن را مصرف کرد. کاهو اسکارول در غذاهای ایتالیایی کاربرد زیادی دارد. همچنین به عنوان یک سبزی پرطرفدار در تهیه انواع سالاد می‌توان از آن استفاده کرد و با سرکه و آبلیمو، طعم تلخی ملایم آن را گرفت.

از خواص و فواید اسکارول می‌توان به کمک به سلامت روده و سلامت چشم اشاره کرد. علاوه بر این، اسکارول در انعقاد خون موثر است و باعث سلامت استخوان می‌شود.

 

طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی

 

درباره پنیر پکورینو رومانو بیشتر بدانید

 

طرز-تهیه-پاستا-اچچی

 

پکورینو، یک پنیر سفید و شور ایتالیایی است که از شیر گوسفند به دست می‌آید. در زبان ایتالیایی، پکورینو به معنای «گوسفندی» است و در اصل منظور پنبیر گوسفندی متعلق به رم است. پکورینو یک خوراک اصلی برای لژیونرهای روم باستان بود که در حال حاضر معمولا با باقالی تازه مصرف می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک