طرز تهیه کرپ نوتلا شکلاتی با موز و توت فرنگی

طرز تهیه کرپ نوتلا شکلاتی با موز و توت فرنگی


8 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کرپ-شکلاتی-خانگی-نوتلا

اگر نمی‌دانید کرپ چیست همین اول بگوییم که یک صبحانه خوشمزه  فرانسوی است و ترکیبات و ظاهر آن هم خیلی شبیه به پنکیک است، با این تفاوت که نازک‌تر از پنکیک است و در دستور پخت آن، از بیکینگ پودر استفاده نمی‌شود چون قرار نیست پف کند و بافت اسفنجی داشته باشد. این صبحانه را می‌توانید به عنوان یک دسر، عصرانه یا میان وعده هم درست کنید. علاوه بر این، در طرز تهیه کرپ، دستتان باز است که از میوه‌های مختلفی استفاده کنید و به همین دلیل یک صبحانه تابستانی عالی است. ما در این مطلب از مجله کوروش، موز و توت فرنگی را انتخاب کرده‌ایم. در ضمن از خامه و پودر قند هم می‌توانید کمک بگیرید. نوتلا هم که یکی از مواد اصلی دستور تهیه این میان وعده خوشمزه است. طرز تهیه کرپ شکلاتی خانگی نوتلا به صورت رول شده و … را بخوانید.

 

 

طرز تهیه کرپ خانگی شکلاتی نوتلا با موز و توت فرنگی

 

کرپ-شکلاتی-خانگی-نوتلا

 

مواد لازم

 

شیر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آرد (گندم، چند منظوره): ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۲ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

کره (ذوب شده): ۶ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۴ عدد

موز: ۲ عدد

توت فرنگی: ۸ تا ۱۰ عدد

خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه برای تزیین

شکلات نوتلا: به میزان لازم

 

طرز تهیه کرپ نوتلا شکلاتی با موز و توت فرنگی

 

کرپ-شکلاتی-خانگی-نوتلا

 

 

مرحله اول

 

مواد را در خارج یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسند. آرد را الک کنید. تخم مرغ، شیر، شکر، وانیل و نمک را در یک ظرف مناسب بریزید و با همزن به مدت ۲ دقیقه بزنید. آرد را به آن‌ها اضافه کنید. دوباره با همزن بزنید تا یکدست شود. کره را اضافه کنید.

به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه دیگر بزنید تا کشدار و کرمی‌رنگ شود. خمیر به دست آمده را به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید. اگر مواد بعد از خارج کردن از یخچال خمیرتان خیلی غلیظ و سفت بود، کمی شیر دیگر به آن اضافه کنید.

 

 

مرحله دوم

 

یک تابه را به فظر ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر روی حرارت قرار دهید و کمی کره (یا روغن) در آن بریزید تا داغ شود. به اندازه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از مواد کرپ را در تابه بریزید و به سرعت تابه را بچرخانید تا مایه کرپ در کل کف تابه پخش شود.

اجازه دهید کف کرپ طلایی شود یا اینکه فقط خودش را بگیرد کافی است. (به سلیقه شما بستگی دارد). کرپ را برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید.

 

 

مرحله سوم

 

کرپ-شکلاتی-خانگی-نوتلا

 

کرپ را بعد از پختن در یک ظرف دیگر قرار دهید. این کار را برای بقیه مایه کرپ انجام دهید تا وقتی که کل کرپ تمام شود. یکی از کرپ‌ها را در طرف قرار دهید و روی آن، نوتلا بمالید و با پشت قاشق صاف کنید. روی نوتلا را برش‌های حلقه‌ای موز و توت فرنگی بگذارید. سپس شروع یه رول کردن کرپ‌ها کنید. کل سطح کرپ را نوتلا بمالید. دو طرف کرپ را به وسط تا کنید و از دو طرف دیگر شروع به پیچیدن کنید تا کرپ شکلاتی رول شده داشته باشید.

روی کرپ‌‌ها را با نوتلا، خامه فرم گرفته و چند تکه موز و توت فرنگی تزیین و در ظرف مناسب سرو کنید.

 

 

 

فوت و فن های طرز تهیه کرپ نوتلا شکلاتی

 

کرپ-شکلاتی-خانگی-نوتلا

 

*کرپ نوتلاهایی را که آماده می‌کنید می‌توانید به شکل‌های دیگر مثل مثلث هم درآورید. برای روش مثلثی، دو لبه کرپ را روی هم قرار دهید تا شکل نیم‌دایره شود. دوباره تا کنید تا جایی که شکل مثلث شود. می‌توانید نوتلا را روی کرپ یا داخل آن بریزید.

 

*موقعی که مایه کرپ را می‌خواهید سرخ کنید وبعد از استراحت دادن آن در یخچال، باید حبابی در آن وجود نداشته باشد تا کرپ‌هایتان سوراخ سورخ نشوند.

 

*به جای نوتلا و میوه می‌توانید از عسل و مغزها استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک