آموزش ۵ مرحله ای پدیکور ناخن در خانه

آموزش ۵ مرحله ای پدیکور ناخن در خانه


11 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش پدیکور ناخن در خانه

پدیکور ناخن چیست؟ در پدیکور علاوه بر کوتاه و مرتب کردن ناخن‌های پا، گوشت‌های اضافی دور ناخن هم گرفته می‌شود و بقیه پا، از جمله کف پا هم پاکسازی می‌شود. از آنجایی که زیبایی دست و پاها چیزی است که نباید از آن غافل شوید و از طرفی نیازی به ابزار پرهزینه و زیادی ندارد، با یک روش ساده، کم هزینه و آسان می‌توانید اقدام به پدیکور ناخن در خانه کنید. پدیکور پا با جوش شیرین، پدیکور پا با کوکتل و پدیکور با شیر از انواع پدیکور ناخن است که تنها در مواد مورد استفاده در پدیکور متفاوت است. در مجله کوروش پدیکور ناخن در خانه را به روشی ساده، کم ‌هزینه و آسان به شما آموزش می‌دهیم و فواید پدیکور ناخن را برای شما شرح می‌دهیم. با ما در سرویس سلامت همراه باشید.

 

 

اهمیت دادن به ظاهر و تمایل شدید بانوان به حفظ زیبایی و سلامتی، امروزه جزو اولویت های اول زندگی اغلب افراد شده است. پدیکور یکی از روش های زیبایی انگشتان پا است که قبل از طراحی ناخن ها باید انجام دهید. اکثر مردم رسیدگی به ناخن را کوتاه کردن و سوهان کشیدن تلقی می کنند در حالی که چنین نیست. اگر یک بار به دلیل مانیکور و پدیکور ناخن به سالن های زیبایی مراجعه کنید در اینصورت تفاوت را احساس خواهید کرد. برای دیزاین ناخن ها در خانه می توانید طرح های ساده تری انتخاب کنید و به راحتی ناخن هایتان را طراحی کنید.

 

 

موارد لازم برای پدیکور ناخن

 

موارد لازم برای پدیکور ناخن

 

یک ظرف آب ولرم

نمک حمام

شامپو

آبلیمو

اسکراپ پا

کرم کوتیکول

سوهان ناخن و ناخن گیر

سنگ پا

حوله

کرم مرطوب کننده

لاک ناخن

 

 

مراحل پدیکور ناخن در خانه

 

 

مرحله اول پدیکور

 

پدیکور را برای تقویت ناخن و پوست دست و پا انجام می‌دهیم. اگر ناخن‌هایتان از قبل لاک دارند، آنها را با پنبه و استون پاک کنید. ناخن‌هایتان را با ناخن گیر کوتاه کنید و به فرم دلخواهتان درآورید. ناخن‌های پا بهتر است فرم مستطیلی داشته باشند. کناره‌های ناخن را کوتاه کنید تا در گوشت کنار ناخن فرو نروند. ناخن‌هایتان را سوهان بکشید و به آنها شکل نهایی بدهید.

 

مراحل پدیکور ناخن در خانه

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش خانگی برای محکم و سفید کردن ناخن‌‌های دست و پا

 

 

مرحله دوم پدیکور

 

یک تشت یا ظرف را پر از آب گرم و ولرم کنید و در آن نمک حمام بریزید. اگر نمک حمام ندارید، می‌توانید از یک یا دو قطره شامپو و چند قطره آبلیمو یا روغن گیاهی استفاده کنید. این ترکیب علاوه بر سم‌زدایی، حس آرامش به شما می‌دهد. پاها را تا قوزک در آب فرو برید و ۱۰ دقیقه نگه دارید. می‌توانید در این مدت از خواندن یک کتاب یا گوش دادن به موسیقی ملایم لذت ببرید.

 

می‌توانید این مرحله از پدیکور ناخن را با شیر گرم و عسل و شکر هم انجام دهید. به پدیکور پا با لیموترش و نمک پدیکور مارگاریتا می‌گویند. پدیکور شکلات هم داریم، قرار دادن پاها در ظرفی پر از شکلات مایع. پدیکور ماهی (که در آن ماهی‌ها پوست‌های اضافی پا را می‌خورند) و پدیکور بستنی هم در سالن‌های اسپا مشهور دنیا بسیار پرطرفدارند.

 

 

مرحله سوم پدیکور

 

پاهایتان را از آب خارج و خشک کنید. کمی کرم کوتیکول روی پاهایتان بزنید و ماساژ دهید. سرم یا روغن‌های کوتیکول ناخن و کوتیکول ریموور در داروخانه‌ها به راحتی یافت می‌شوند و برای ناخن‌های شکننده و آسیب‌پذیر بسیار مفید هستند. استفاده روزانه از روغن کوتیکول روی ناخن‌ها و پوست اطراف آنها باعث می‌شود رطوبت ناخن و پوست حفظ و از پوسته پوسته ناخن و ریشه ریشه شدن پوست اطراف ناخن پیشگیری شود.

 

اگر کرم کوتیکول ندارید، می‌توانید خودتان درست کنید. به این صورت که ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین در یک ظرف بریزید و ظرف را در ماکروفر یا در ظرفی حاوی آب جوش بگذارید تا مواد حرارت ببینند و با هم ترکیب شوند. می‌‌توانید این کرم را برای مدت زیادی در جای خنک نگه دارید.

 

 

مرحله چهارم پدیکور

 

با استفاده از سنگ پا، پاشنه و کف پاهایتان را اسکراب کنید. برای اسکراب پدیکور فضای بین انگشت‌ها و قوزک پا را از قلم نیندازید. با پوشر کوتیکول، کوتیکول‌ها را برطرف کرده و آنها را به عقب برانید. پوشر کوتیکول یک ابزار بسیار کاربردی برای ناخن دست و پا است که به آسانی در فروشگاه‌های لوازم آرایشی قابل تهیه است.

 

 

مرحله پنجم پدیکور

 

با یک مرطوب کننده قوی به مدت ۱۰ دقیقه روی قوزک و ماهیچه‌های ساق پا ماساژ دهید. سپس کار لاک زدن به ناخن‌ها را انجام دهید و این کار را با یک پوشش پایه شفاف شروع و سپس تکرار کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید.

 

نکات مهم پدیکور ناخن در خانه که فقط ناخن کارها می دانند

 

نکات مهم پدیکور ناخن در خانه که فقط ناخن کارها می دانند

 

  •  اگر به هر دلیلی رنگ ناخن‌هایتان زرد شده است، پاهایتان را ۱۰ دقیقه بیشتر در محلول آب و آبلیمو قرار دهید.

 

  •  اگر پاهایتان ترک خوردگی دارد، بعد از اسکراب کردن، کرم مرطوب‌کننده یا وازلین بزنید و جوراب نخی بپوشید. بهتر است ششب تا صبح با جوراب بخوابید.

 

  •  استفاده مرتب از سنگ پا در هنگام حمام کردن، در زیبایی پاهایتان بسیار موثر است. در این صورت هفته‌ای حداقل دو مرتبه سلول‌های مرده پاهایتان حذف می‌شوند و بر روی هم تلنبار و تبدیل به ترک نمی‌شوند.

 

  •  هر چند روز یک بار، لاک ناخن‌هایتان را پاک کنید. این کار به ناخن اجازه تنفس می‌دهد و از تغییر رنگ دادن و زرد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ترندها و ترفندهای جالب آرایش و ناخن در بهار ۱۴۰۰

 

 

آموزش پدیکور ناخن در خانه

فواید پدیکور ناخن برای سلامتی

 

 

۱- پیشگیری از عفونت بعد از پدیکور

 

یکی از بهترین روش های پیشگیری از عفونت، انجام گاه به گاه پدیکور است. عفونت و میکروب‌ها در گوشه‌ها و شکاف ناخن‌ها و انگشتان پا قرار می‌گیرند و پدیکور باکتری‌های زشتی را که ممکن است در کمین شما باشند، از بین می‌برد و هر گونه آلودگی را تمیز می‌کند تا عفونت‌ها فرصتی برای مبارزه نداشته باشند. پدیکور همچنین به بیماری‌های ناخن قارچی و بوی تند و برجسته پا کمک می‌کند.

 

 

۲- لایه برداری بعد از پدیکور

 

شما صورت خود را لایه برداری می‌کنید تا زیبا، نرم و درخشان‌تر شود و حس شادابی پیدا کنید. چرا پای خود را فراموش می‌کنید؟ پدیکور باعث لایه برداری پوست پای شما می‌شود و آن را شاداب می‌کند و پوست مرده را از بین می‌برد. این کار به رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند.

 

فواید پدیکور ناخن برای سلامتی

۳- بهبود گردش خون بعد از پدیکور

 

ما می‌دانیم که ماساژ به گردش بدن کمک می‌کند‌ و اغلب ماساژ گردن، کمر و شانه معروف است، اما باز هم ماساژ پاهادر اولویت گذاشته نمی‌شوند. لطفا دیگر پاهای خود را فراموش نکنید! پدیکور کنید و آنها را ماساژ دهید.

این کار کمک می‌کند تا هر گونه تنش در پاها را کاهش یابد.با پدیکور کردن خون در پاهایتان دوباره حرکت می‌کند و گرمای بدن به طور مساوی توزیع می‌شود و دردی را که ممکن است ایجاد شود، تسکین می‌یابد.

 

 

۴- خاصیت مرطوب کنندگی بعد از پدیکور

 

شما بقیه بدن خود را مرطوب می‌کنید، درست است؟ احتمالا حتی کرم‌های مخصوص بدن و صورت خود را نیز دارید. اما دوباره، پای تنها و مظلوم شما از معادله خارج شده است. بگذارید پدیکور سهل‌انگاری شما را جبران کند. با مرطوب‌کننده‌ها دست به کار شوید.

 

بدون شک ماساژ با روغن‌های ترکیبی احساس خوبی به شما خواهد داد و همچنین در جلوگیری از هرگونه ترک و تاول که ممکن است مستعد آن باشید، کمک می‌کند. مرطوب‌سازی همچنین به شکاف ناخن‌های شما کمک می‌کند که مراقبت از آنها می‌تواند یک کار ناخوشایند باشد و البته شما را در برابر عفونت‌ها باز می‌گذارد.

 

خاصیت مرطوب کنندگی پدیکور

 

بیشتر بخوانید: آموزش ژلیش ناخن در خانه و حکم شرعی آن

 

 

۵- آرامش بعد از پدیکور

 

خب البته پدیکور می‌تواند احساس خوب و اعتماد به نفس بیشتری در شما ایجاد کند و بدون شک احساس شگفت‌انگیزی خواهد داشت. ترکیبی از جوان‌سازی پاها از طریق لایه‌برداری و تمیز کردن، سپس مرطوب کردن باعث می‌شود حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. می‌توانید پدیکور ناخن در خانه هم انجام دهید، همانطور که دیدید، کار سختی نیست.

 

کالابرگ الکترونیک