داستان سرمایه‌گذاری موفق ۶ سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

داستان سرمایه‌گذاری موفق ۶ سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ


17 آذر 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
داستان سرمایه‌گذاری موفق 6 سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

سرمایه‌گذاری سلبریتی‌های مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ یکی از جذاب‌ترین مباحث مطرح در دنیای امروز است. از نظر شما چرا افراد مشهور در کسب و کارهای نوپا یا به‌عبارتی همان استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ استارتاپ‌ها شرکت‌ها و یا فناوری‌های نوپایی هستند که ممکن است در عرض ۶ ماه ورشکسته شوند، در نتیجه، چرا سلبریتی‌ها میلیون‌ها دلار خارج می‌کنند تا در این کسب و کارها سرمایه‌گذاری کنند؟ شاید جالب باشد بدانید که سلبریتی‌های زیادی هستند که در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌توان گفت دلیل این امر، ایده‌های جدید استارتاپ‌هاست که برای کسب درآمد بیشتر برای انجام این ایده‌ها اقدام می‌کنند. در این مطلب از سایت valuewalk که در مجله کوروش می‌خوانید، می‌خواهیم در رابطه با سرمایه‌گذاری سلبریتی‌ها در استارتاپ‌ها صحبت کنیم. ۶ نفر از سلبریتی‌هایی که در هالیوود فعالیت داشته‌اند و وارد دنیای استارتاپ‌ها شده‌اند، معرفی شده و شما با خواندن این مقاله، می‌توانید با این سلبریتی‌های مشهور هالیوود که در حوزه استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیشتر آشنا شوید.

 

سرمایه‌گذاری سلبریتی‌های مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

 

اشتون کوچر

 

اشتون کوچر

 

این سلبریتی معروف در سطح جهانی با بازی‌اش در نقش «مایکل کلسو» در هفتادمین نمایش شبکه فاکس شناخته می‌شود و بسیاری از مردم جهان «اشتون کوچر» را با بازی‌اش در این نمایش می‌شناسند. اشتون کوچر به همراه گای اوزاری (Guy Oseary)، که مدیر دیرینه بیزینس مدونا است، در یک شرکت خصوصی آمریکایی، هزینه‌ای یک میلیاردی را سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ شرکت رونالد برکل که در زمینه توزیع خدمات و صنایع سبک فعالیت می‌کند. این سه فرد سرمایه‌گذاری را با ۳۰ میلیون آغاز کرده و با حمایت از سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده‌ای مانند Uber و Airbnb سرمایه خود را به ۲۵۰ میلیون دلار تبدیل کردند. بر خلاف برخی سلبریتی‌های دیگر، اشتون کوچر با سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها، توانسته است سرمایه خود را چندین برابر کند و در این زمینه به شهرت برسد.

 

رابرت دنیرو

 

داستان سرمایه‌گذاری موفق 6 سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

 

در لیست جذاب سرمایه‌گذاری سلبریتی‌های مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ نام «رابرت دنیرو» می‌درخشد. تقریبا تمامی مردم جهان این بازیگر افسانه‌ای را می‌شناسند. «رابرت دنیرو» یکی از بهترین بازیگرانی است که تابه حال در سریال‌ها و فیلم‌های آمریکایی بازی کرده است. این سلبریتی معروف، در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای انجام داده و توانسته سود نامحدودی را دریافت کند. رابرت دنیرو با یک سرآشپز معروف ژاپنی شریک شد و این سرمایه‌گذاری او اکنون به زنجیره‌ای معروف در سطح بین‌الملل تبدیل شده است. شرکت رابرت دنیرو و سرآشپز معروف ژاپنی که «ماتسوهیسا» نام دارد، غذاهای باکیفیت ژاپنی ارائه می‌دهد و پایانی برای آن وجود ندارد. در نتیجه، رابرت دنیرو را نیز می‌توان به عنوان یک سلبریتی معروف و یک بازیگر افسانه‌ای که در زمینه استارتاپ‌ سرمایه گذاری موفقی داشته است، معرفی کرد.

 

جسیکا سیمپسون

 

داستان سرمایه‌گذاری موفق 6 سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

کمتر کسی پیدا می‌شود که این خواننده برجسته موسیقی پاپ را به واسطه حرکات پر سر و صدایش نشناسد. همچنین این سلبریتی معروف در نمایش Newlyweds نیز بازی کرده است و در این نمایش نیز به مشهوریت رسیده است. «جسیکا سیمپسون» در زمینه سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها بسیار هوشمندانه عمل کرده است و در سال ۲۰۰۶ توانسته است، صنعت تولید کفش را آغاز کرده و برند خود را در این زمینه ثبت کند. استارتاپ او در زمینه تولید کفش، هم‌اکنون به یک مجموعه چند میلیارد دلاری گسترش یافته است. او امروزه، در کنار کفش، لباس، جواهرات و حتی کیف دستی نیز با برند خود تولید می‌کند. گفته می‌شود رمز موفقیت این خواننده معروف توانایی ارتباط او با مصرف‌کنندگان است. جسیکا سیمپسون امروزه به عنوان یکی از سلبریتی‌های معروف و یکی از موفق‌ترین زنان تجارت شناخته می‌شود.

 

ریس ویترسپون

 

داستان سرمایه‌گذاری موفق 6 سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

 

«ریس ویترسپون» بازیگری معروف است که جایزه اسکار را نیز در کارنامه خود دارد. این سلبریتی معروف تنها به ماندن در محدوده بازیگری اکتفا نکرد و با به تصویر کشیدن جان کارتر کش در فیلم Walk the Line به شهرت رسید. جان کارتر کش همسر دوم خواننده معروف جانی کش بود که در ۱۵ می ۲۰۰۳ از دنیا رفت. چهار ماه پس از آن نیز جانی در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۳ درگذشت. ریس ویترسپون شرکت تولیدی خود را با نام Pacific Standard راه‌اندازی کرد و دو فیلم موفق Wild و Run Girl را تولید کرده است.

شرکت ویس ویترسپون تهیه کننده اجرایی سریال موفق Big Little Lies است. این سلبریتی مشهور غالبا فیلم‌هایی با محوریت موفقیت زنان تولید می‌کند و می‌خواهد در این زمینه در هالیوود تغییراتی ایجاد کند. علاوه بر آن، ویترسپون خط تولیدی لباس با برند Draper James را ایجاد کرده است که با لباس های Tory Burch در رقابت است. خط تولیدی لباس ریس ویترسپون روی زنان جنوبی و سبک شخصی آن‌ها متمرکز شده است. در نهایت، این بازیگر معروف توانسته است با سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها سرمایه خود را چند برابر کرده و به عنوان یک سلبریتی معروف در این زمینه شناخته شود.  در لیست سلبریتی‌های مشهور هالیوود که در حوزه استارتاپ سرمایه ‌گذاری کرده‌اند، ریس ویترسپون یکی از بهترین‌ها بوده است.

 

ناس

 

داستان سرمایه‌گذاری موفق 6 سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

 

رپر افسانه‌ای معروف، که نام اصلی او «نصیر بن اولو دارا جونز» است و با خوانندگان بسیاری همکاری داشته است. این سلبریتی معروف در چندین استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است که غالب این استارتاپ ها خدماتی نظیر محصولات مراقبتی سلامتی و ابزارها و تولیدات موسیقی ارائه می‌دهند. ناس مرحله رپ را به سایر استعدادهای کشورش و جوان‌ترها واگذار کرده است و امروزه بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری فعالیت دارد. در نتیجه می‌توان این خواننده معروف را نیز در لیست سرمایه‌گذاری سلبریتی‌ها در استارتاپ، قرار داد.

 

سین کامبز

 

داستان سرمایه‌گذاری موفق 6 سلبریتی مشهور هالیوود در حوزه استارتاپ

 

این سلبریتی معروف نیز یک خواننده برجسته و جهانی رپ است که آهنگ‌های رپ او در سرتاسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. سین کامبز نیز همانند «ناس»، با خوانندگان مشهور زیادی همکاری کرده است اما در کنار موسیقی، در زمینه تجارت نیز بسیار موفق شناخته می‌شود. سین کامیز با برچسب مخصوص خودش با نام Bad Boy Records آهنگ‌هایش را ضبط می کند. اما علاوه بر آن، این سلبریتی معروف، خط تولید عطر با برند Combs را نیز راه‌اندازی کرده است. سین کامبز توانسته با سرمایه‌گذاری در این دو استارتاپ موفق دارایی خالص خود را تا ۳۵۰ میلیون دلار بالا ببرد و قصد دارد روز به روز به دارایی‌های خودش بیافزاید. در نتیجه، می‌توان گفت این خواننده رپ برجسته همانقدر که در فعالیت‌های موسیقی خود موفق است، در زمینه سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها نیز توانسته به جایگاه موفقی دست پیدا کند.

 

جمع‌بندی

 

تمامی افرادی که در این مقاله معرفی شدند، سلبریتی‌های مشهور هالیوود هستند که با سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ امروزه توانسته‌اند به سرمایه‌گذاران بزرگ تجاری در جهان تبدیل شوند. در واقع، این افراد این شجاعت را داشته‌اند که از جایگاه خود فراتر رفته و در مشاغل جدیدی گام بردارند. شاید در ابتدا برای سرمایه‌گذاری در این مشاغل کوچک میلیون‌ها دلار هزینه کرده باشند، اما امروزه توانسته‌اند سرمایه خود را با شروع از همین استارتاپ‌ها چند برابر کنند. بدیهی است که تمامی آن‌ها خطرات سرمایه‌گذاری و احتمال شکست در استارتاپ‌ها را می‌دانستند، اما با گرفتن تصمیمات هوشمندانه توانستند در این زمینه سود زیادی به دست آورند و در تجارت نیز به عنوان افراد مشهور شناخته شوند.

 

کالابرگ الکترونیک