استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی در صنعت خرده فروشی

استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی در صنعت خرده فروشی


31 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی در صنعت خرده فروشی

استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی یکی از مهم‌ترین شیوه‌های بازاریابی در صنعت خرده فروشی است که برای زمان حضور مشتری در فروشگاه‌های فیزیکی تدوین می‌شود. بازاریابی درون فروشگاهی مشتری را به سمت خرید و یا حتی ثبت تجربه موفق و راضی‌ کننده از حضور در فروشگاه خرده فروشی سوق می‌دهد. در این مقاله از مجله کوروش به معرفی برخی از استراتژی های بازاریابی درون فروشگاهی در صنعت خرده فروشی می‌پردازیم.

 

اهداف استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی

 

استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی به برندها در صنعت خرده فروشی کمک می‌کند تا محصولات خود را به صورت مستقیم تبلیغ کنند. استفاده از این استراتژی باعث افزایش فروش می‌شود. همچنین به کارگیری استراتژی بازاریابی درست در فروشگاه باعث کاهش زمان انتظار مشتری و ثبت تجربه خوب از خرید حضوری می‌شود. بازاریابی درون فروشگاهی به برندها این امکان را می‌دهد تا جذاب‌ترین و تاثیرگذارترین چشم اندازهای ممکن را ارائه دهند. برندها با آگاهی از این موضوع می‌توانند محصولات مهم خود را به صورت مستقیم در مقابل دیده مشتری قرار دهند. تعاملات در این نوع استراتژی باعث سوق دادن مشتری به سمت پروسه خرید می‌شود.

 

 

نحوه درست استفاده از استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی

 

تنها با برنامه‌ریزی چند مرحله‌ای با استفاده از تکنیک‌های استراتژی بازاریابی فروشگاهی می‌توانید میزان فروش را افزایش داده و مشتریان بیشتری را برای خرید از برند خود متقاعد کنید. در اینجا به برخی از تکنیک‌های مهم در استفاده از استراتژی بازاریابی در فروشگاه‌های خرده فروشی نگاهی می‌اندازیم.

 

 

 وای فای رایگان

 

 وای فای رایگان در استراتژی بازاریابی درون فروشگاهی

 

یکی از ساده ترین راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن وجه مثبتی از یک فروشگاه آفلاین در ذهن مشتری بر جای بگذارید، خدمات اینترنت رایگان است. بهتر است تا فروشگاه های خرده فروشی وای فای رایگان در اختیار مشتریان قرار دهند. آنها می‌‌توانند زمانی که یک طرح جذاب را در فروشگاه می‌بیند با اینترنتی که در اختیار دارند دست به مقایسه در فضای مجازی بزنند. همچنین سرگرم شدن مشتریان با اینترنت فرصت بیشتری را در اختیار کارمندان فروشگاه قرار می‌دهد تا به دنبال سفارش مشتری بروند. مشتری می‌تواند این زمان خالی را با گشتن در فضای مجازی پر کند و گذر زمان را کم‌تر احساس کند.

حتما بخوانید  6 نکته برای تقویت استراتژی اومنی چنل در خرده فروشی سال 2022

 

 

بیشتر بخوانید: ۳ استراتژی فروشگاه های زنجیره ای برای مقابله با ترافیک در فروشگاه ها

 

 

همچنین شما با کمترین هزینه فرصتی را ایجاد کرده‌اید تا مشتریان برای شما تبلیغات کنند. آن‌ها ممکن است برخی از کالاهای فروشگاه خرده فروشی را برای اطرافیان خود به اشتراک بگذارند. این اشتراک‌گذاری اگر در شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد در تبلیغات نام تجاری برند شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

طراحی و دکوراسیون یکی از نکات اصلی بازاریابی درون فروشگاهی

 

طراحی و دکوراسیون یکی از نکات اصلی بازاریابی درون فروشگاهی

 

ظاهر فروشگاه خرده فروشی قطعاً برای مشتری بسیار مهم است. بر اساس استراتژی بازاریابی داخل فروشگاهی، ظاهر فروشگاه از ورودی‌های آن گرفته تا محل قرار گیری اجناس باید کاملاً شیک و طراحی شده باشد. شما می‌توانید برای تبلیغات محصولات فصلی فضایی ویژه مشخص. فضایی که مشتریان بتوانند زمان زیادی را ایستاده در آنجا بگذرانند، بدون اینکه برخوردی با دیگر مشتریان داشته باشند. تابلوهای دیجیتال می‌تواند گزینه پیشنهادی خوبی برای نمایش برخی از تخفیف‌ها باشند. همچنین هدایت مشتری به سمت انواع مختلف کالاها با نمایشگرهای رنگی و تصویری بسیار تاثیر گذار است.

 

 

تمرکز بر روی بازاریابی تجربی در فروشگاه خرده فروشی

 

تمرکز بر روی بازاریابی تجربی در فروشگاه خرده فروشی

 

بازاریابی تجربی یکی از مهمترین نکات استراتژی بازاریابی فروشگاهی است. اما بازاریابی تجربی چیست؟ بهتر است یک منطقه در داخل فروشگاه را برای مراقبت‌های بهداشتی اختصاص دهید. به کسانی که مشکل یا بیماری خاصی دارند، نوشیدنی پیشنهاد کنید. اتاق انتظار راحتی را در فروشگاه تعبیه کنید. سعی کنید نحوه تعامل مناسب با مشتری را به کارکنان آموزش دهید. تمامی این نکات که در افزایش میزان فروش و وفادارسازی مشتری بسیار تأثیرگذار است بخشی از بازاریابی تجربی محسوب می‌شود.

 

 

اطلاعات، یک تجربه ارزشمند در استراتژی بازاریابی فروشگاه خرده فروشی

 

اطلاعات، یک تجربه ارزشمند در استراتژی بازاریابی فروشگاه خرده فروشی

 

برای اینکه مشتری به سمت فروشگاه شما کشیده شود، باید دلیل قانع کننده‌ای وجود داشته باشد. یکی از استراتژی های بازاریابی، ارائه اطلاعات در هر زمینه ای به مشتری است. این اطلاعات می‌تواند در مورد برند محصولات ارائه شده در فروشگاه خرده فروشی باشد و یا اینکه اطلاعات مفید و ارزشمند مرتبط با کالاهایی که برای فروش گذاشته شده است. در یک فروشگاه که وسایل آشپزی به فروش می‌رسد، شاید بهتر باشد تا اطلاعاتی در مورد کلاس‌های آشپزی و یا بهترین فیلم‌های آموزشی آشپزی به مشتری ارائه شود.

حتما بخوانید  بیت کوین در فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای | فناوری بلاکچین به کمک ارزهای دیجیتال می‌‌آید

 

 

بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی اومنی چنل و آینده صنعت خرده فروشی

 

 

پیام های صوتی در فروشگاه‌های خرده فروشی

 

سعی کنید با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی پیام‌های صوتی کوتاه را به گوش مشتری برسانید. پیام‌هایی در مورد رویدادهای آینده و یا حتی محصولات فروشگاه خرده فروشی. مشتری را  با ترانه‌های تبلیغاتی مختلف ترغیب به خرید محصولات جدید کنید. این پیام‌ها بهتر است توسط یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای تهیه شوند. در استراتژی بازاریابی داخل فروشگاهی این پیام‌های صوتی می‌توانند نقش بسزایی در جذب مشتری داشته باشند. همچنین مشتریان را با استفاده از همین پیام‌های صوتی کوتاه از تخفیف‌ها در فروشگاه باخبر کنید.

 

 

نظرسنجی یک رکن مهم در استراتژی بازاریابی در صنعت خرده فروشی

 

نظرسنجی یک رکن مهم در استراتژی بازاریابی در صنعت خرده فروشی

 

سعی کنید تا در داخل فضای فروشگاه مشتری را ترغیب به شرکت در نظرسنجی کنید. دستورالعملی ساده برای نظرسنجی داخل فروشگاه ترتیب دهید. به گونه‌ای که شرکت در نظرسنجی زمان زیادی از مشتری نگیرد. زمان تحویل فرم نظرسنجی به مشتری از نکات کلیدی است که در استراتژی بازاریابی بر روی آن تاکید زیادی شده است.

 

اگر فرم‌ نظرسنجی به صندوق‌دار تحویل داده شود و صندوقدار در اختیار مشتری قرار دهد، مشتری تا رسیدن به خانه نظرسنجی را فراموش می‌کند. یکی از استراتژی های مهم بازاریابی استفاده از وقت تلف شده مشتری در حین انتظار برای حساب کردن مبلغ خرید است. بنابراین شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. کافی است تا فرم نظرسنجی را قبل از محل قرار گرفتن صندوق به مشتری تحویل دهید. صندوقدار می‌تواند در فروشگاه خرده فروشی وظیفه جمع آوری فرم را هم برعهده داشته باشد.

 

 

برگزاری رویداد در فروشگاه های خرده فروشی

 

رویدادها به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا کمی بیشتر در مورد برند شما فکر کنند. شما می‌توانید واکنش مشتریان را در مورد کالاهای مختلف در رویدادها بسنجید. در استراتژی بازاریابی رویدادها کاربرد تولید محتوای بسیار زیادی برای برند خرده فروشی شما دارند. در رویدادها از محصولات جذاب و جدید خود رونمایی کنید.

 

 

منبع: spectrio

 

 

کالابرگ الکترونیک