مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش پارکت، لمینت و … خانه و محل کار

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش پارکت، لمینت و … خانه و محل کار


11 مرداد 1399 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش پارکت، لمینت و ... خانه و محل کار

 

دانستن چگونگی انتخاب رنگ کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محل کار یک مهارت است. علاوه بر این رنگ کف خانه در انتخاب رنگ در و دیوار و مبلمان و پرده هم نقش مهمی بازی می‌کند. ما در این مقاله در مجله کوروش مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب بهترین  و مناسب‌ترین رنگ کفپوش خانه و محل کار که به شما در انتخاب رنگ در و دیوار، رنگ چوب و حتی رنگ فرش و کفپوش موکتی خانه به شما کمک می‌کند را خواهیم گفت.

 

 

در بعضی شرایط بهترین کفپوش فرش و قالیچه است

 

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش خانه و محل کار

 

درست مثل سقف، کف خانه یا محل کار یک ششم مساحت یک اتاق در یک دکوراسیون داخلی مدرن و سنتی است بنابراین پوشش کف تأثیر عمده‌ای بر شخصیت رنگی فضا دارد. این مسئله می‌تواند به ایجاد یک فضای راحت و صمیمی یا تجملی کمک کند.

 

فارغ از اینکه می‌خواهید برای دکوراسیون داخلی یک منزل کوچک یا بزرگ برنامه‌ریزی کنید به این مسئله فکر کنید: اگر به خانه‌ای نقل مکان کنید که طرح کفپوش سرامیک، پارکت، طرح پارکت یا کفپوش سنگ پذیرایی و آشپزخانه و اتاق خواب آن را دوست ندارید چکار باید بکنید؟ فارغ از اینکه این کفپوش ارزان‌ترین یا گران‌ترین نوع کفپوش است شما طرح و رنگ آن را دوست ندارد اما گزینه‌های شما برای رفع این مشکل چه می‌تواند باشد؟ اگر کفپوش خانه یا محل کار شما موکت باشد خب به راحتی می‌توانید آن‌ها را جمع و تعویض کنید. اما اگر کفپوش منزل مسکونی یا محل کار شما پارکت، سنگ یا سرامیک باشد ممکن است در آن شرایط بودجه تعویض آن‌ها را نداشته باشید. در این صورت چه باید کرد؟

 

بهترین راه‌حل در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی استفاده از فرش یا گلیم و قالیچه‌های سنتی و مدرن است. در واقع در این حالت مناسب‌ترین کفپوش برای خانه یا محل کار استفاده از موکت یا فرش است. بهترین کار این است که با یک فرش بزرگ یا چند تکه فرش کوچک بپوشانید و رنگ مبلمان و پرده و در و دیوار را با رنگ فرش هماهنگ کنید. یک روش دیگر هم این است که با توجه به رنگ مبلمان، پرده و رنگ در و دیوار رنگ فرش یا قالیچه‌ها را انتخاب کنید.

 

 

اگر کفپوش منزل مسکونی شما پارکت چوبی است

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش خانه و محل کار

 

شاید برخی بر این باور باشند که بهترین کفپوش برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما پارکت چوبی است. خب همه‌ی سلیقه‌ها شبیه هم نیست و ممکن است صاحب بعدی خانه چندان با این عقیده موافق نبوده یا رنگ پارکت چوبی را دوست نداشته باشد. یادتان باشد تمیز کردن و نگهداری پارکت چوبی هم کار سختی است و به دقت زیادی نیاز دارد که در حوصله‌ی همه نیست. در این شرایط چه باید کرد؟

 

رنگ کردن، لاک و الکل زدن یا عوض کردن. در این میان به نظر می‌رسد رنگ کردن کفپوش پارکت چوبی محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گزینه برای انتخاب بهترین رنگ کفپوش خانه طبق سلیقه شماست. اما هنوز هم باید بین پارکت چوب تیره یا کفپوش پارکت چوب رنگ روشن یک رنگ را انتخاب کنید و هرکدام تأثیر متفاوتی بر خلق و خوی اتاق دارند.

 

نقاشی و رنگ کفپوش هم یک گزینه دیگر است، اگرچه معمولاً نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی دارد. و در آخر اینکه  اگر کفپوش منزل مسکونی شما واقعا بد و غیر قابل تحمل است احتمالا باید به کاشی‌کاری روی پارکت چوبی، فرش یا لمینت فکر کنید تا این نقص را درست کنید.

 

 

پوشاندن کفپوش؛ بهترین راه‌حل برای پنهان کردن طرحی که دوست ندارید

 

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش خانه و محل کار

 

هماهنگی رنگ کفپوش با طرح کلی رنگ منزل می‌تواند مشکل‌ساز شود و حتی ترسناک باشد. ساده‌ترین راه برای مقابله با رنگ کف ناخواسته‌ای که نمی‌توانید تغییر دهید پوشاندن آن است. یک فرش با توجه به متراژ و اندازه‌های سالن یا اتاق خواب انتخاب کنید تا اثر رنگ و طرح سرامیک یا پارکتی که دلخواه‌تان نیست را به حداقل برسد. حتی اگر فرش در مرکز برجسته‌ترین قسمت اتاق قرار دارد یک قالیچه یا فرش کوچک‌تر هم می‌تواند به تغییر شخصیت اتاق کمک کند. کف زیرزمینی مرزی برای فرش منطقه می‌شود و تأثیر آن را به حداقل می‌رساند.

 

انتخاب طرح و رنگ دلخواه‌تان برای یک فرش یا چند قالیچه می‌تواند بسیار از مشکلات کفپوش خانه یا محل کار شما را برطرف کند. حتی ممکن است در طراحی دکوراسیون داخلی بهترین و گران‌ترین یا کفپوش سرامیک و پارکت یا سنگ با طرح مورد علاقه شما همخوانی نداشته باشد که در این صورت انتخاب طرح فرش یا حتی موکت مورد علاقه شما برای اتاق خواب یا سالن پذیرایی حسابی کارساز است.

 

 

برای انتخاب بهترین رنگ کفپوش برای خانه و محل کار تُناژ رنگ‌ها را عوض کنید

 

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش خانه و محل کار

 

وقتی کفپوش در وضعیت خوبی قرار دارد بهتر است با رنگ‌ها بازی کنید و از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا ظاهری جدید ایجاد شود. خرید پارچه‌هایی برای پرده، کوسن، رومبلی، ملحفه‌های اتاق خواب و … با رنگ‌های مکمل که پالت کلی رنگ اتاق را در جهت جدید هدایت کند کاملا حال و هوای محیط را عوض می‌کند. بهتر است از رنگ‌های مکمل استفاده کنید.

 

در مرحله بعدی، اگر به منزل جدید نقل مکان کردید و رنگ و طرح کفپوش را دوست نداشتید به دنبال پرده‌هایی باشید که با رنگ دیوارها هماهنگ باشند. پارچه‌ها نیازی به همخوانی با رنگ کف یا رنگ دیوار ندارند. اگر رنگ ها شبیه به هم باشند و طیف های مختلفی از روشن تا تیره را شامل شوند، ترکیب جالب‌تری خواهید داشت و پارچه‌ها تفاوت چشمگیری بین رنگ دیوار جدید و رنگ کف قدیمی را ایجاد می‌کنند.

 

 

بهترین رنگ کفپوش و فرش را برای خانه و محل کار را چطور انتخاب کنیم

 

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش خانه و محل کار؛ انتخاب رنگ فرش و کفپوش

 

اگر کفپوش‌های شما قدیمی هستند گاهی اوقات شما هیچ راهی ندارید جز اینکه کف را جایگزین کنید. اگر تصمیم دارید از فرش روی کفپوش هم استفاده کنید باید حداقل کفپوش کناره‌های دیوار را که از زیر فرش بیرون می‌مانند عوض کنید. برای محدود کردن انتخاب خود، ابتدا در نظر بگیرید که چقدر می‌خواهید کفپوش در طرح پالت رنگی اتاق تأثیر بگذارد.

 

یک انتخاب ایده‌آل قالیچه‌های کرکی و پرز بلند معروف به مراکشی هستند که این روزها حسابی در بورس و محبوبند. قالیچه‌های مراکشی روی یک کفپوش چوبی تیره قرار بگیرند این زیبایی دوچندان می‌شود. برای ایجاد حال و هوایی لوکس و مجلل در خانه خود، این قالیچه‌های مراکشی را با دیوارهایی به رنگ طوسی متمایل به بژ ترکیب کنید و بهترین رنگ برای مبلمان هم رنگ‌های خنثی است.

 

در محیط‌هایی با مساحت کوچک بهتر است از رنگ های ملایم و یا روشن در دکوراسیون استفاده شود تا فضا بزرگتر و جادارتر به نظر برسد ولی در محیط‌های بزرگ‌تر می‌توانید هم از رنگ‌های مختلف (تیره، ملایم و یا روشن) استفاده کنید. یادتان باشد اگر بزرگ‌ترین وسیله چوبی اتاق‌تان به رنگ بلوطی روشن با رگه‌های تیره است، برای بهتر کردن ظاهر اتاق‌تان، می‌توانید یک رنگ تیره را برای پارکت انتخاب کنید.

 

در یک اتاق غربی یا جنوبی، یک رنگ گرم می‌تواند اتاق را بیش از حد تیره نشان بدهد پس بهتر است از رنگ‌های روشن برای اتاق‌های غربی و جنوبی استفاده کنید.

 

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش خانه و محل کار؛ نحوه انتخاب فرش

 

اگر نمی‌خواهید به یک رنگ اکتفا کنید، برای فرش یا کفپوش‌های چوبی از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. یک رنگ خنثی و سبک باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد و به شما امکان می‌دهد تا به جای کف توجه به وسایل اتاق جلب شود. بهترین رنگ‌های خنثی برای کفپوش یا لمینیت با رگه‌های قهوه‌ای یا طوسی هستند که به خصوص برای خانواده‌های بچه‌دار چرکتاب هستند و کثیفی و لکه را هم نشان نمی‌دهند.

 

بهتر است قبل از خرید پارکت سه نمونه انتخاب کنید و تکه‌هایی از این نمونه‌ها را به منزل ببرید تا بتوانید درست تصمیم‌گیری کنید. برای این کار نمونه‌ها را در محل مورد نظر قرار داده و آن‌ها را زیر نور طبیعی و نیز زیر نور چراغ در هنگام شب، مشاهده کنید.

ترکیب رنگ نمونه‌های انتخابی در کنار لوازم چوبی، لوازم خانگی، کف‌های مجاور و دیوارها را ارزیابی کنید. اتاق را ترک کنید و بعد از چند دقیقه مجددا برگرید. این کار را روز بعد هم تکرار کنید. این روش بسیار خوبی برای سنجیدن احساس‌تان نسبت به اتاقی است که قرار است کف آن با رنگ انتخابی پوشیده شود.

 

در نهایت، بدترین نمونه را از میان سه نمونه انتخابی کنار بگذارید و کار خود را با دو نمونه دیگر ادامه دهید تا در نهایت تصمیم بگیرید کدام یک از آن‌ها انتخاب نهایی‌تان است.

 

 

با رنگ‌ها بازی کنید

 

مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش خانه و محل کار

 

اگر به رنگ‌ها علاقه دارید از قانون ترکیب رنگ پیروی کنید. رنگ‌ اصلی را انتخاب کنید که آن را بیش از رنگ‌های دیگر دوست دارید و دیوارها یا سطح پشتی داخلی قفسه‌های کتاب را به این رنگ درآورید. سپس یک قالیچه زیبا را انتخاب کنید که همین رنگ در طرح‌ها و نقش‌های آن به کار رفته است. ترکیب منسوجات بافت‌دار مانند قالیچه با رنگی غنی و کف پوش‌هایی تیره فضایی خوشایند و دنج را ایجاد می‌کند.

 

اگر کفپوش منزل شما تیره است بهتر است رنگ دیوارها را روشن کنید (استخوانی، فیلی یا آبی روشن) و از فرشی استفاده کنید که رنگ کفپوش هم در طرح و نقش آن به کار رفته باشد. در واقع بهترین کار در این حالت رنگ کردن دیوارها به رنگ آبی کم‌رنگ، استفاده از چارچوب‌های سفید رنگ، استفاده از پرده‌هایی از جنس بامبو یا رنگ روشن و خنثی و پهن کردن یک قالیچه بزرگ به رنگ روشن است.

 

 

کالابرگ الکترونیک