بهترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه برای منزل شما کدام است؟

بهترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه برای منزل شما کدام است؟


21 تیر 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه برای منزل شما کدام است؟

کابینت‌های آشپزخانه نه فقط برای جا دادن لوازم ریز و درشت آشپزخانه که برای طراحی دکوراسیون و زیباتر کردن نمای داخلی آشپزخانه از جمله مهم‌ترین ابزار دکوراسیون به شمار می‌روند. از سوی دیگر انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه با توجه به متریال به کار برده شده در ساخت و مساحت آشپزخانه امری حیاتی است. در این نوشتار از مجله کوروش با ما همراه باشید تا به شما بگوییم بهترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه برای منزل شما کدام است؟ در سرویس سبک زندگی با ما همراه شوید.

۱- کابینت‌های رنگ روشن و خنثی؛ برای آشپزخانه‌های نقلی و کوچک

 

کابینت‌های رنگ روشن و خنثی؛ برای آشپزخانه‌های نقلی و کوچک

 

انتخاب طرح و رنگ مناسب برای کابینت یکی از مهم‌ترین مراحل در انتخاب کابینت آشپزخانه است. اگر آشپزخانه منزل‌تان کوچک و نقلی و کم‌نور است و فضای چندانی ندارد بهتر است کابینت‌های تیره و رنگ چوب را فراموش کنید. اگر شما هم مثل اغلب خانم‌ها کابینت‌ آشپزخانه طرح چوب یا کابینت‌های چوبی را می‌پسندید اما اگر آشپزخانه‌ منزل‌تان کوچک است چاره‌ای جز تن دادن به شرایط آشپزخانه کوچک‌تان ندارید. لازم نیست حتما از رنگ‌هایی مثل سفید استفاده کنید، رنگ‌هایی مثل زرد یا لیمویی و آبی‌آسمانی یا حتی خاکستری روشن هم برای کابینت آشپزخانه شیک و مد روز هستند و هم فضای آشپزخانه را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهند. علاوه بر این انتخاب رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، کرم و استخوانی هم فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم به راحتی با تمام وسایل آشپزخانه ست می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: کابینت‌های رنگ روشن و خنثی؛ برای آشپزخانه‌های نقلی و کوچک

 

 

۲- رنگ‌های هیجان‌انگیز؛ اگر در آشپزخانه غذا می‌خورید

 

رنگ‌های هیجان‌انگیز؛ اگر در آشپزخانه غذا می‌خورید

 

اگر مساحت آشپزخانه‌تان زیاد است و میز ناهارخوری‌ را در آشپزخانه گذاشته‌اید یا پشت کانتر آشپزخانه غذا می‌خورید و اتفاقا بچه کوچک دارید و دل‌تان می‌خواهد بدون دردسر غذا بخورید از رنگ‌های شاد و هیجان‌انگیز برای طرح و رنگ کابینت‌ آشپزخانه استفاده کنید. طبق گفته روانشناسان رنگ‌های شاد و گرم مثل زرد، نارنجی و قرمز اشتها را دوچندان می‌کنند. البته اگر رژیم دارید و می‌خواهید حجم غذای‌تان را کم کنید بهتر است بی‌خیال رنگ‌های گرم شوید و به همان آبی‌آسمانی و سفید اکتفا کنید. به این ترتیب اشتها‌ی‌تان هم کنترل می‌شود. اگر هم دوست ندارید کابینت قرمز و نارنجی برای آشپزخانه انتخاب کنید بهتر است قسمت‌هایی مثل کانتر، جزیره یا دیوارها را قرمز و نارنجی کنید. ترکیب رنگ‌هایی مثل قرمز و نارنجی با رنگ‌های خنثی به خصوص خاکستری یک ترکیب رنگ بسیار شیک و چشم‌نواز است.

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  ۵ سوال مهم که قبل از ایده تغییر دکوراسیون خانه باید از خودتان بپرسید

 

 

۳- رنگ‌های تیره مثل مشکی برای سبک مدرن

 

رنگ‌های تیره مثل مشکی برای سبک مدرن

 

اگر چه انتخاب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه به رنگ مشکی هنوز فقط مختص خانه‌های بسیار مدرن است اما بد نیست بدانید ترکیب این رنگ با رنگ‌های روشن به خصوص سفید برای کابینت یک انتخاب شیک و مدرن است. اگر آشپزخانه‌تان پر‌نور است، منظورمان نور طبیعی است نه نور لامپ، به ترکیب رنگ سفید و مشکی برای کابینت‌ها فکر کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه

 

 

۴- کابینت‌های چوب و طرح چوب؛ زیباترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه در دنیا

 

کابینت‌های چوب و طرح چوب؛ زیباترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه در دنیا

 

به جرات می‌توان گفت کابینت‌های چوبی یا طرح چوب با طرح‌های مدرن و کلاسیک زیباترین و پرطرفدارترین طرح و رنگ کابینت‌های آشپزخانه در تمام دنیا هستند. از سوی دیگر به دلیل قیمت بالای چوب، اکثر افراد ترجیح می‌دهند از کابینت‌های طرح چوب استفاده کنند. کابینت‌های طرح چوب در طرح‌های متفاوت نظیر کابینت‌های گلاس، کابینت آشپزخانه ام‌دی‌اف و کابینت چوبی و … در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود و سلیقه شخصی‌تان یکی از این طرح‌های کابینت را انتخاب کنید. اگر آشپزخانه کوچک دارید از رنگ‌های روشن کابینت‌های چوب یا طرح چوب و اگر آشپزخانه‌تان بزرگ است می‌توانید از رنگ‌‌های روشن کابینت آشپزخانه استفاده کنید.

 

 

۵- طرح مناسب کابینت برای آشپزخانه شما

 

طرح مناسب کابینت برای آشپزخانه شما

 

انتخاب طرح و رنگ مناسب کابینت آشپزخانه شما نقش زیادی در زیبایی محلی دارد که قلب خانه شماست. این روزها سبک اکثر آشپزخانه به شکل «اوپن» طراحی می‌شود و به همین دلیل انتخاب طرح و رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

حتما بخوانید  اصول فنگ شویی دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان

 

*اگر آشپزخانه منزلتان کوچک است از کابینت‌های بلند، رنگ روشن و ترجیحا فایبرگلاس در طراحی آشپزخانه استفاده کنید. این مدل کابینت آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد.

*یک روش دیگر برای پرنور و روشن نشان دادن آشپزخانه این است که یک یا دو کابینت را با درب شیشه‌ای انتخاب کنید و داخل آن‌ها ظرف و ظروف زیبا بچینید.

* فقط از کابینت‌هایی با درهای دو طرفه (بادبزنی) استفاده نکنید. درهایی که رو به پایین باز می‌شوند، درهایی که رو به بالا باز می‌شوند، و کشوهای مخصوص گوشه‌ها می‌توانند کابینت‌های آشپزخانه شما را کاربردی‌تر و جادارتر کند.

*اگر سبک خانه و آشپزخانه‌تان مدرن است می‌توانید از شلف و کابینت‌های بدون در استفاده کنید.

*اگر دلتان با چند سبک کابینت است و نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید می‌توانید از دو سبک به صورت ترکیبی استفاده کنید. حتی می‌توانید از دو رنگ کابینت استفاده کنید. یک رنگ خنثی در کنار یک رنگ گرم مثل همان ترکیب قرمز یا نارنجی با خاکستری.

 

طرح مناسب برای کابینت آشپزخانه

 

*رنگ و طرح کابینت با رنگ کف و نیز رنگ وسایل موجود در آشپزخانه همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر رنگ وسایل برقی آشپزخانه سفید یا نقره‌ای است از کابینت مشکی می‌توانید استفاده کنید. در غیر این‌صورت مثلا اگر رنگ وسایل مشکی یا تیتانیوم است از رنگ چوب، رنگ‌های خنثی و رنگ روشن برای کابینت استفاده کنید. اگر رنگ کف آشپزخانه روشن است، کابینت تیره می‌تواند یک تضاد رنگی زیبا در آشپزخانه ایجاد کند و بالعکس.

*اگر آشپزخانه‌تان مساحت زیادی ندارد از کابینت‌های بدون در استفاده نکنید. این کابینت‌ها و شلف‌های بدون در آشپزخانه را نا‌منظم و آشفته نشان می‌دهد.

*کابینت‌های سبک کلاسیک که اتفاقا بسیار هم پرطرفدار هستند به دلیل حجیم بودن بهتر است برای آشپزخانه‌های بزرگ و روشن استفاده شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ ترفند شیک برای طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 

کالابرگ الکترونیک