۷ روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز

۷ روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز


12 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تغییر دکوراسیون اتاق خواب

روزهای سرد پاییز در راه است و شما با چند تغییر ساده می‌توانید به راحتی فضای اتاق خواب تابستانی‌تان را به یک اتاق خواب با دکوراسیون پاییزی تبدیل کنید. برای پاییزی کردن دکوراسیون داخلی اتاق خواب ۷ روش آسان را از سرویس سبک زندگی مجله کوروش بخوانید.

 

اتاق خواب هر فرد فضایی کاملا شخصی است و سبک و نوع دکوراسیون اتاق خواب هر فرد تنها به سلیقه فردی او بستگی دارد و باید منعکس کننده نیازهای روزانه، شخصیت و خواسته های او باشد.

اتاق خواب شما باید محیطی آرام باشد که بتوانید در آن به آرامشی بکر برسید و تجدید قوا کنید. فضایی آرام که در آن به تنهایی و یا به همراه فردی که دوستش دارید از لحظات لذت ببرید. خواب شبانه از مهمترین فرآیندها در زندگی هر فرد است و سبب می شود خستگی و استرس کار روزانه از وجود فرد دور شود و با روح وجسمی شاداب برای روز جدید و پرمشغله آماده شود. برای تنوع باید آن را تغییر دهید.

 

 

۱- از تختخواب‌تان شروع کنید

 

از تختخواب‌تان شروع کنید

 

برای این‌که یک حال و هوای پاییزی به دکوراسیون اتاق خواب ببخشید بهتر است ابتدا از تختخواب‌تان شروع کنید. در حقیقت برای طراحی دکوراسیون داخلی پاییزی تغییر دکور تختخواب یک کار مهم و اساسی در این زمینه که اتفاقا از نظر بصری هم تاثیر فراوانی دارد و هم احساس گرما را در روزها و شب‌های گرم بیشتر به شما منتقل می‌کند. برای این منظور به نظر می‌رسد بهترین پارچه «کتان» است. البته پارچه‌های پشمی و ابریشم هم برای یک روتختی و ملافه‌های یک تختخواب پاییزی انتخاب‌های مناسبی هستند.

از سوی دیگر بهترین رنگ‌ها برای روتختی و ملافه‌های تخت پاییزی و زمستانی رنگ‌های پاییزی مثل زرد، قرمز، نارنجی و طلایی و رنگ‌های تیره زمستانی مثل زرشکی و قهوه‌ای هستند. رنگ‌های گرم سردی هوا را کمتر منتقل می‌کنند.

حتما بخوانید  7 روش آسان برای طراحی یک دکوراسیون داخلی آرام‌بخش برای منزل

 

 

۲- از پتوهای کرکی و پرزدار و روبالش‌های سفید استفاده کنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

از پتوهای کرکی و پرزدار و روبالش‌های سفید استفاده کنید

 

استفاده از پتوهای کرک و پرزدار و چند عدد بالش‌ نرم ترجیحا با روبالشی سفید یا رنگ روشن روی تخت همواره تصور یک اتاق خواب گرم و نرم را به ذهن می‌آورد. چند بالشتک و کوسن با روکش مخمل، جیر، خز یا طرح‌های سنتی با رنگ‌های گرم فضایی دنج و دعوت کننده در اتاق خواب شما ایجاد می‌کنند.

 

 

۳- خز یا پتوی حجیم و ضخیم را فراموش نکنید

 

خز یا پتوی حجیم و ضخیم را فراموش نکنید

 

در طراحی دکوراسیون داخلی پاییزی هیچ چیز به اندازه یک روانداز از جنس خز یا یک پتوی بزرگ و حجیم و ضخیم احساس یک اتاق گرم و نرم و دنج را به شما نمی‌دهد. یک روانداز خزدار یا پتوی بزرگ و گرم و نرم را روی تخت بیندازید و حال و هوای یک دکوراسیون پاییزی به اتاق خواب ببخشید. با این روش ساده و کارآمد اصلا نیازی به عوض کردن کامل دکور اتاق خواب یا تغییر رنگ در و دیوار ندارید.

 

 

۴- لوستر و لامپ اتاق را پاییزی کنید

 

لوستر و لامپ اتاق را پاییزی کنید

 

نورپردازی و لوسترهای اتاق خواب می‌توانند تاثیر زیادی در عوض کردن حال و هوا و تغییر فضا به یک طراحی دکوراسیون داخلی پاییزی داشته باشند. به این منظور بهتر است اگر لوسترها قابل تنظیم هستند نور آن‌ها را کمتر و ملایم‌تر کنید. اگر نور اتاق قابل تنظیم نیست بهتر است از لامپ‌های کم وات (مثلا ۴۰ وات یا کمتر) استفاده کنید. بهتر است از نورهای گرم و آفتابی استفاده کنید تا نور سرد و مهتابی.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ وسیله مورد نیاز برای تزیین و دکوراسیون مرحله به مرحله اتاق نوزاد

 

 

۵- چند فرش را روی هم بیندازید

 

چند فرش را روی هم بیندازید

 

فرش یک حس دنج و گرم به حال و هوای اتاق خواب می‌بخشد. برای این‌که فضای اتاق را گرم‌تر کنید و یک طراحی دکوراسیون داخلی پاییزی را برای اتاق خواب تدارک ببینید یک ایده عالی این است هم اتاق خواب را فرش کنید و هم برای احساس گرمای بیشتر دو فرش را روی هم پهن کنید. بهتر است به جای فرش‌ها یا گلیم‌های نازک و بدون کرک از نوع ضخیم و کرک بلند استفاده کنید.

حتما بخوانید  10 روش ساده جذب خوش شانسی و انرژی مثبت کائنات

 

 

۶- در تمام قسمت‌های اتاق خواب از بافت استفاده کنید

 

در تمام قسمت‌های اتاق خواب از بافت استفاده کنید

 

برای این‌که یک حس گرم و دنج به اتاق خواب‌تان ببخشید بهتر است در تمام قسمت‌های اتاق خواب از بافت استفاده کنید و هیچ بخشی را لخت و خالی باقی نگذارید. پرده، فرش، روتختی، پتو و چند عدد بالش ترجیحا همگی با رنگ‌های پاییزی یا تیره کافی است تا یک دکوراسیون پاییزی برای اتاق خواب تدارک بببینید.

 

 

۷- از رنگ‌های تیره استفاده کنید

 

از رنگ‌های تیره استفاده کنید

 

حتی اگر اهل استفاده از رنگ‌های تیره نیستید اما برای گرم‌تر کردن فضای اتاق خواب در روزهای سرد سال بهتر است از رنگ‌های گرم‌تر و تیره‌تر استفاده کنید.

 

 

چند نکته مهم برای یک دکوراسیون پاییزی

 

*اگر کاناپه یا صندلی در اتاق خواب دارید روی دسته آن یک روتختی گرم بیندازید یا از کوسن‌هایی با روکش ضخیم برای تزیین آن و راحتی خودتان استفاده کنید.

*چند شمع به اکسسوری‌های دکوری اتاق خواب اضافه کنید. بهتر است از شمع‌های بدون بو استفاده کنید یا فقط یکی از شمع‌ها اسانس‌دار باشد. قبل از خوابیدن حتما شمع را خاموش کنید. می‌توانید شمع‌ها را داخل شیشه‌های مربا که نوع تزیینی آن‌ها هم در بازار موجود است بگذارید و ظاهر آن‌ها را زیباتر کنید. بهتر است از یک سینی چوبی یا نقره برای قرار دادن شمع‌ها استفاده کنید و چند برگ خشک پاییزی یا میوه درخت کاج هم داخل سینی بگذارید.

*اگر در طراحی در و دیوار اتاق خواب از رنگ‌های سرد استفاده کرده‌اید و قصد تغییر رنگ آن‌ها را ندارید بهتر است با اضافه کردن اکسسوری‌هایی با رنگ‌های گرم و پاییزی حال و هوای دکوراسیون اتاق خواب را گرم و مناسب برای فصل پاییز کنید.

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید:

 

 

 

منبع: Apartment Therapy

کالابرگ الکترونیک