۶ روش خانگی برای درمان چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم

۶ روش خانگی برای درمان چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم


17 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان خطوط پنجه کلاغی

خطوط پنجه کلاغی دور چشم در واقع خطوط ریز و چین و چروک هایی هستند که در اطراف چشمان شما ظاهر می‌شود. این خطوط و چین و چروک‌ها بخشی طبیعی و غیرقابل اجتناب از روند پیری محسوب می‌شوند. با این حال، با یک رژیم مراقبت از پوست می‌توانید خطوط پنجه کلاغی دور چشم را تا حد امکان برطرف کنید. در ادامه چند راه‌حل برای درمان خانگی چروک دور چشم را با هم مرور می‌کنیم. در مجله کوروش چند راه‌حل و درمان خانگی چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم. در سرویس سلامت همراه ما باشید.

 

 

پوست شما از پروتئین‌های الاستین و کلاژن برای حفظ چهره جوان استفاده می‌کند. با گذشت زمان، بدن شما کمتر از این پروتئین‌های ارزشمند تولید می‌کند. پوست در سنین پیری قابلیت کشسانی و بازگشت‌پذیری (ارتجاعی) خود را از دست می‌دهد. از این رو سلول‌های مرده پوست در سنین بالا خیلی زود جایگزین نمی‌شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، خطوط ظریف و چین و چروک پنجه کلاغی دور چشم ایجاد می‌شود.

 

 

۱- درمان چین و چروک پنجه کلاغی دور چشم با ماسک سفیده تخم‌مرغ

 

درمان چین و چروک دور چشم با ماسک سفیده تخم‌مرغ

 

سفیده تخم‌مرغ حاوی منیزیم است که برای بدن شما بسیار مفید است. دلیلش این است که منیزیم پوست را سم زدایی و تمیز می‌کند. علاوه بر این، سفیده تخم‌مرغ پوست را به‌هم می‌چسباند و آن را صاف تر نشان می‌دهد. برای تهیه ماسک صورت سفیده تخم‌مرغ، باید یک سفیده تخم‌مرغ را به عنوان معجون به پوست بزنید. صورت خود را شل کنید و سفیده را روی آن بمالید. اجازه دهید ماسک روی صورت خشک شود و سپس لایه دوم را بزنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب و صابون بشویید. این روند را باید چند بار در هفته تکرار کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه فلافل لبنانی به روش اصلی + فیلم آموزش تهیه

 

 

۲- آلوئه‌ورا راهکاری مفید برای رفع چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم

 

آلوئه‌ورا راهکاری مفید برای رفع چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم

 

آلوئه‌ورا یا آلوورا خاصیت آنتی اکسیدانی زیادی دارد و حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. از خواص آنتی اکسیدانی گیاه آلوئه‌ورا می‌توان به غلظت بالای ویتامین‌های A، C، E و B۱۲ اشاره کرد. این گیاه همچنین حاوی اسید فولیک و کولین است که برای پوست نیز مفید است. یک برگ تازه آلوئه‌ورا را برش داده و ژل را از داخل برگ خارج کنید. آن را به صورت خود بمالید و در طول شب بگذارید بماند. صبح صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

 

بیشتر بخوانید: ماسک آلوئه‌وار برای پوست و درمان لک و لاغری

 

 

۳- روغن نارگیل معجزه طبیعی برای درمان چین و چروک دور چشم

 

روغن نارگیل معجزه طبیعی برای درمان چین و چروک دور چشم

 

می توان از روغن نارگیل برای تغذیه پوست استفاده کرد. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین E و اسید لینولئیک است که می‌تواند به اتصال مجدد بافت‌های شکسته پوست کمک کند. این امر باعث به تأخیر انداختن ایجاد چین و چروک و و خطوط پنجه کلاغی پوست دور چشم شود. هر شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل دور چشم خود بمالید. از چند قطره از این معجون طبیعی استفاده کنید و روغن را به آرامی به پوست بمالید.

 

 

۴- لایه برداری با لیمو راهی اساسی برای درمان چین و چروک دور چشم

 

لایه برداری با لیمو راهی اساسی برای درمان چین و چروک دور چشم

 

انواع لیمو حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که به عنوان لایه بردار برای احیای و زنده‌سازی پوست شما عمل می‌کنند. آب لیمو به طور موثری سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و به شما کمک می‌کند تا جوان تر به نظر برسید. آب لیموترش تازه را روی خطوط پنجه کلاغی دور چشم خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه این مایع روی صورت بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. می‌توانید برای درمان چین و چروک دور چشم خود هر روز دو بار این روند را تکرار کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه انبه قرمزی به 2 روش ساده و دو رنگ کافی شاپی

 

 

بیشتر بخوانید: قوی‌ترین ماسک‌های آبرسان

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

۵- برش‌های خیار درمان کننده چین و چروک دور چشم

 

برش‌های خیار درمان کننده چین و چروک دور چشم

 

خیار سرشار از ویتامین‌های B۵ و B۶ است. همچنین خیار حاوی مقادیر زیادی نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین است. این ویتامین‌ها و مواد مغذی پوست را تسکین می‌دهند و به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کنند. دراز بکشید و یک برش نازک خیار را روی هر چشم قرار دهید. خیار را بگذارید حدود ده دقیقه روی چشم بماند. این داروی طبیعی را به رژیم روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید اگر می‌خواهید چین و چروک پوست را درمان کنید.

 

 

۶- درمان چین و چروک دور چشم با ماسک عسل و ماست

 

درمان چین و چروک دور چشم با ماسک عسل و ماست

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

عسل، پوست را آبرسانی می‌کند و به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای نرم نگه داشتن پوست شما عمل می‌کند. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث لایه برداری پوست می‌شود که به شما کمک می‌کند تا پوست سفت بماند. همچنین باعث لطافت پوست شما می‌شود. مقادیر مساوی عسل و ماست ساده را در یک کاسه ترکیب کنید. هر دو را با هم مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ روغن گیاهی برای درمان طبیعی سیاهی دور چشم

 

 

درمان چروک دور چشم به صورت طبیعی

 

خطوط ظریف و پنجه کلاغی دور چشم در سنین بالا ایجاد می‌شوند و راهی برای فرار از آنها نیست.، اما شما می‌توانید با برخی از داروهای خانگی ساده روند پیری به تاخیر بیاندازید. برای جوان و زیبا جلوه دادن پوست شما نیازی به خرید محصولات آرایشی گران نرخ نیست، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های درمانی طبیعی، نتایجی عالی بگیرید. مواد طبیعی همچنین برای پوست شما بهتر از مواد شیمیایی در برخی محصولات آرایشی است.

 

 

منبع: raoderm 

 

کالابرگ الکترونیک