۱۰ نکته مهم برای کسانی که می‌خواهند سفر کردن را شروع کنند و تراولر شوند!

۱۰ نکته مهم برای کسانی که می‌خواهند سفر کردن را شروع کنند و تراولر شوند!


30 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 نکته مهم برای کسانی که می‌خواهند سفر کردن را شروع کنند و تراولر شوند

می‌دانستید شروع کردن سفر  به عنوان یک گردشگر به معنای تغییر سبک زندگی و در نتیجه نیازمند به کارگیری برخی اصول و قوانین است؟ اما از کجا باید شروع کرد؟ آیا تبدیل شدن به یک جهانگرد یا گردشگر و یا تراولر نیازمند در قدم اول نیازمند چه مواردی است؟ در ابتدا باید بدانید وقتی که قرار است تراولر شوید از خیلی چیزها باید دست بکشید و به کلام دیگر کلا سبکبار شوید، از تکنولوژی در راه آسان شدن سفر نهایت استفاده را ببرید و توانایی زندگی جمعی و گروهی در یک مکان کوچک مثل هاستل را داشته باشید. ۱۰ نکته مهم و ابتدایی برای کسانی که تازه می‌خواهند سفر کردن را شروع کنند و تراولر شوند را در سرویس سبک زندگی مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- از مقصدهای آسان شروع کنید

 

اگر بخواهیم یک راهنمای سفر برای تازه‌کارها بنویسیم نخستین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که از جاهای آسان شروع کنید. واقعیت این است که سفر کردن به برخی مکان‌ها آسان‌تر از جاهای دیگر است. اگر برای نخستین بار قرار است به خارج از کشور سفر کنید گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. اما برای شروع گردشگری و تبدیل شدن به یک تراولر، تدارک یک سفر ۶ هفته‌ای به ایسلند فقط به حرف آسان است. حتی اگر اهل ماجراجویی هستید یک مکان ساده‌تر را انتخاب کنید.

 

 

۲- یک گوشی موبایل درست و درمان داشته باشید

 

به همراه داشتن گوشی موبایل برای کسانی که تازه سفر می‌کنند

 

سعی کنید پیش از هر چیز یک گوشی همراه هوشمند مرتب و مجهز داشته باشید. اپلیکیشن‌های مربوط به راهنمای سفر و نیز اپلیکیشن‌هایی که مربوط به مکان مورد نظر شماست را روی گوشی نصب کنید. گوشی همراه شما حتما باید به GPS مجهز باشد و با سرعت بالایی اطلاعات را پردازش کند. یک سیم کارت محلی مربوط به مکان سفر تهیه کنید. سیم کارت محلی مثل عصای شما در مکانی است که به آن سفر می‌کنید. در هر کشور یک یا چند اپراتور وجود دارد که به نسبت نیاز و بودجه‌ شما سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌کند.

پیش از سفر بهتر است در این زمینه با جستجو در اینترنت یا راهنمایی گرفتن از آژانس‌هاس معتبر سفر تحقیق کنید. به این ترتیب می‌توانید مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین اپراتور را پیدا کرده و در کشور مقصد سیم‌کارت خود را خریداری کنید. اکثر اپراتورها برای ارائه‌ سیم‌کارت به مدارک شناسایی شما، به ویژه پاسپورت برای ثبت اطلاعات‌تان نیاز دارند. باجه‌های فروش اپراتورهای مختلف اکثرا در فرودگاه مقصد هم وجود دارند و به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید در آن‌جا هم خدمات و قیمت‌های مختلف را مقایسه و برای خرید سیم‌کارت اقدام کنید. یک توصیه مهم برای خرید بسته‌های اینترنت این است که در ابتدای سفر بابت بسته‌های اینترنتی حجیم پول زیادی خرج نکنید. اپراتورهای تلفن همراه برای شارژ بسته اینترنت همیشه در دسترس شما هستند.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: چگونه با چند ترفند ساده یک سفر کم‌هزینه را تجربه کنیم

حتما بخوانید  طرز تهیه جامبو شلز شکم پر به 5 روش مختلف

 

 

۳- یک چمدان یا کوله پشتی درست و اصولی ببندید

 

داشتن چمدان اصولی برای تراولرها

 

سومین نکته مهم راهنمای سفر برای تازه‌کارها این است که یک چمدان یا کوله‌پشتی درست و اصولی انتخاب کنید. در اغلب موارد به یک کوله پشتی سبک‌تر و کوچک‌تر از آن‌چه که فکر می‌کنید نیاز دارید. برخی افراد کوله‌ پشتی‌های «رولی» با ارتفاع بلند را دوست دارند که معمولا راحت نیستند، کوله پشتی‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید با کدام یک راحت‌ترید. به هیچ‌وجه به یک چمدان بزرگ فکر نکنید. مگر این‌که در محل سفر قصد رفتن به اسکی داشته باشید و لازم باشد لوازم زیادی با خودتان ببرید.

 

 

۴- یک لپ تاپ سبک تهیه کنید

 

همراه داشتن لپ تاپ برای سفر

 

بهترین لپ تاپ برای شروع سفر تازه‌کارها یک لپ تاپ نه چندان گران‌قیمت اما سبک وزن مجهز به باتری USB است. هدفون ایده‌آل برای سفر هدفون‌های مشهور به «Cancelling» هستند. مهم‌ترین مشخصه‌‌ی هدفون‌های نویز کنسلینگ (Noise-Cancelling) مجهز به به میکروفن و پردازنده‌ است. این هدفون‌ها صدای محیط را ضبط کرده و سپس موج معکوسی ایجاد می‌کنند و آن را به هدفون‌ها دوباره باز می‌گرداند تا نویز و صداهای موجود در محیط حذف شود. اما معمولا این هدفون‌ها قیمت بالایی دارند و همه افراد توان تهیه آن را ندارند. یک هدفون معمولی و ترجیحا بی‌سیم هم کارتان را راه می‌اندازد.

 

 

۵- سبکبار سفر کنید

 

سبکبار سفر کردن

 

یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای سفر برای تازه‌کارها این است که بدانند باید سبکبار سفر کنند. اگر چه این سبکباری حس خوبی به شما به عنوان یک مسافر می‌دهد اما در واقع سخت‌ترین بخش سفر هم هست. نخست این‌که به یاد داشته باشید برای بیشتر از یک هفته لباس  لباس زیر برندارید چون همه جا امکان شستن لباس وجود دارد و بهتر است با یک خروار لباس که گاهی واقعا ضروری نیستند بار خودتان را سنگین نکنید.

کمی آجیل و میان وعده فاسد نشدنی، داروهای مسکن سر درد و سرماخوردگی، اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و … بردارید. یک کوله پشتی را با نهایتا ۱۵ کیلو بار که شامل تمام لوازم ضروری شما در سفر است پر کنید. اگر برای مثال لوازم الکترونیک زیادی با خودتان حمل نکنید حتی یک کوله پشتی با ۱۰ کیلو بار هم می‌توانید داشته باشید. یادتان باشد سبکبار سفر کردن تقریبا همه چیز را در سفر برای شما تغییر می‌دهد و دلنشین‌تر می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: غذای سالم در سفر؛ ۱۰ پیشنهاد مفید برای تغذیه سالم در مسافرت

 

 

۶- از دیتای تلفن همراه نسخه پشتیبان تهیه کنید (بک آپ بگیرید)

 

آپ سفر را برای سفر کردن بگیرید

 

به این فکر کرده‌اید که مثلا گوشی موبایل یا دوربین عکاسی خود را در تاکسی جا بگذارید نیمی از لذت سفر بر شما حرام می‌شود؟ یک توصیه مفید به عنوان راهنمای سفر برای تازه‌کارها این است که برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاق ناراحت کننده‌ای حتما از گوشی موبایل و دوربین عکاسی خود «بک آپ» بگیرید یا همان نسخه پشتیبان تهیه کنید.

یکی از ابزارهای مفید برای این کار Google Photos است اما برای انجام این کار گزینه‌های دیگری هم وجود دارد.

 

 

۷- نصب اپلیکیشن‌های مفید را فراموش نکنید

 

نصب کردن اپ مفید برای سفر کردن

 

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید حتما چند اپلیکیشن‌ ترجمه زبان به درد بخور را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کنید. بهتر است یک یا دو اپلیکیشن ترجمه زبان هم نصب کنید که به صورت آفلاین هم قابل استفاده باشند چون حتما به آن نیاز خواهید داشت. از جمله بهترین اپلیکیشن‌های سفر برای فارسی زبانان در این زمینه عبارتند از:

حتما بخوانید  همه چیز درباره فواید و مضرات تن ماهی

 

  • *Translator Speak and Translate Pro
  • *Google Translate
  • *iTranslate
  • *Microsoft Translator

 

اگر قصد دارید در طول سفر با اعضای خانواده خود در ارتباط باشید حتما پیام‌رسان‌هایی مثل Whatsapp و اسکایپ را روی گوشی خود نصب کنید. اینستاگرام هم گزینه خوبی است چون استفاده از آن برای افراد مسن هم آسان است و برای مثال پدر و مادرتان می‌توانند به آسانی از طریق آن از حال شما با خبر شوند. برخی تراولرها هم که عادت دارند موقع سفر وبلاگ بنویسند که این هم ایده خوبی است. اپلیکیشن‌های حمل و نقل و گرفتن تاکسی، رزرو هاستل و هتل، نقشه دقیق راه‌ها، لیست رستوران‌ها و کافه‌های مطمئن و قیمت مناسب مقصد و … هم در سفر بسیار به کارتان می‌آیند. این موارد شاید پیش پا افتاده به نظر برسند اما از جمله مهم‌ترین نکات راهنمای سفر برای تازه‌کارها محسوب می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های کاربردی و رایگان برای آیفون در سال ۲۰۲۱

 

 

۸- از خوابگاه و هاستل نترسید

 

رفتن به هاستل یا خوابگاه برای سفر

 

بسیاری افراد بر این باورند که استفاده از هاستل‌ها (اقامتگاه‌های عمومی و نسبتا ارزان قیمت) در طول سفر ممکن است برای آن‌ها خطر داشته باشد، حالا به هر دلیل؛ شلوغی، کثیفی، ناامن بودن و مسائلی از این دست. اما همان‌طور که از نامش پیداست Hostel که ترکیبی از دو واژه Hotel و Host به معنی میزبان است، هاستل‌ها معمولا اقامتگاه‌هایی مطمئن، گرم و صمیمی هستند.

اما یک نکته مهم دیگر راهنمای سفر برای تازه‌کارها گوشزد کردن این نکته است که واقعا از هاستل نترسید. بسیاری از گردشگران حرفه‌ای به خصوص اروپایی‌ها به خاطر کم کردن هزینه‌های سفر معمولا در هاستل اقامت می‌کنند. اتفاقا اپلیکیشن‌های مفیدی برای رزرو هاستل طراحی شده‌اند که قبل از رفتن به شهر یا کشور مقصد می‌توانید از طریق آن‌ها هاستل رزرو نگ‌های مختلف است که اتفاقا یکی از لذت بخش‌ترین اهداف سفر و گردشگری هم هست.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ ترفند کاربردی برای گردشگری و سفر کم هزینه و ارزان

 

 

۹- برای تلفن همراه خود رمز بگذارید

 

گذاشتن رمز گوشی برای سفر کردن

 

تلفن همراه شما و اطلاعات داخل آن احتمالا یکی از ارزشمندترین وسایل شما در طول سفر است. یک نکته ساده اما بسیار مهم راهنمای سفر برای تازه‌کارها گذاشتن رمز برای تلفن به خصوص در سفر است. سرقت اطلاعات شخصی مثل عکس‌ها، اطلاعات کارت‌های بانکی و واریز پول از طریق تلفن و شماره تلفن‌ها از سرقت تلفن هم غم‌انگیزتر است. پس بهتر است پیش از هر کاری برای تلفن همراه خود یک رمز مطمئن بگذارید.

 

 

۱۰- کار را برای سارقان آسان نکنید

 

در سفر حواستان به سارقان باشد

 

در سفر به معنای واقعی کلمه مراقب وسایل خود باشید. یک نکته مهم دیگر برای راهنمای سفر تازه‌کارها یادآوری این نکته است که کوله پشتی یا کیف پول خود را روی میز کافه‌های داخل پیاده‌رو نگذارید. وقتی سوار اتوبوس یا قطار و مترو شلوغ می‌شوید به هیچ‌وجه کوله پشتی خود را روی کول‌تان نیندازید چون هر آن ممکن است زیپ آن باز و وسایل ارزشمندتان به سرقت برود. همیشه زیپ کیف و کوله پشتی خود را بسته نگه دارید. شاید برای‌تان جالب باشد اما بسیاری از مردم این نکات جزئی را فراموش می‌کنند. اگر کمی محتاط باشید قطعا اتفاق بدی نمی‌افتد و سفر دلنشینی را تجربه خواهید کرد.

 

 

منبع: Forbes 

 

کالابرگ الکترونیک