راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف

راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف


12 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف
فهرست محتوا پنهان

برای اغلب ما استفاده از ماشین لباسشویی در شستن لباس‌ها در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد خلاصه می‌شود. اما گاهی اوقات برای بهتر تمیز شدن لباس‌ها گاهی لازم است از دمای کمتر یا بیشتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد استفاده کنیم. راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی برای لباس‌های مختلف از جین گرفته تا لباس بچه و لباس‌های رنگی و سفید که تقریبا در تمام مدل‌های ماشین لباسشویی اتوماتیک یکسان است را در مجله کوروش بخوانید. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

می‌توانیم لباس‌ها را با دمای آب ۲۰ درجه سانتی‌گراد بشوریم؟

 

تقریبا در تمام انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک در راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی معمولا مهم‌ترین سوال دمای مناسب برای شستن لباس‌ها و منسوجات مختلف است. اگر می‌خواهید بدانید که با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌توانید لباس بشورید یا نه، پاسخ مثبت است. بسته به میزان کثیفی و لکه لباس‌ها می‌توانید از دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد هم استفاده کنید. تنظیمات شستشو حتی در کاهش مصرف آب ماشین لباسشویی و مصرف بهینه برق هم نقش موثری دارد.

 

می‌توانیم لباس‌ها را با دمای آب 20 درجه سانتی‌گراد بشوریم؟

 

اتفاقا استفاده از دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد تا حدود ۶۶ درصد میزان انرژی مصرفی ماشین لباسشویی را کاهش می‌دهد چون به نسبت دما باید انرژی کمتری را صرف گرم کردن آب کند. در این میان قدرت تمیزکنندگی در دمای ۲۰ درجه آهسته‌تر از دمای ۴۰ درجه انجام می‌شود و شاید فقط لکه‌های مثل لکه روغن زیتون در این دما پاک نشوند.

 

 

مزایای استفاده از دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌ها

 

دمایی که اغلب افراد برای شستن لباس‌ها استفاده می‌کنند از دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد برای لباس‌های ظریف مثل ابریشم و پشم استفاده می‌شود. البته این درجه دما برای لباس‌های رنگی هم مناسب است. البته در این دما هم لکه روغن معمولا پاک نمی‌شود اما سطح تمیز شدن لباس‌ها نسبت به دمای ۲۰ درجه بهتر و بیشتر انجام می‌پذیرد. در این دما هم نسبت به دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد حدود ۴۶ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

 

حتما بخوانید  داستان کریسمس، تاریخچه و سنت های آن از ابتدا تاکنون

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: بهترین روش های شستن و نگهداری لباس عروس در خانه

 

 

تفاوت دمای ۳۰ درجه و ۴۰ درجه سانتی‌گراد در چیست؟

 

در حالی که دمای ۳۰ درجه بهترین دمای آب برای شستن لباس‌های رنگی و ظریف است، دمای ۴۰ درجه آب به درد لباس‌های ضخیم‌تر می‌خورد. برای مثال لباس‌های جنس پنبه، کتان، ویسکوز، ترکیب پشم و پلی‌استر و اغلب لباس‌هایی که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم بهتر است با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد شسته شوند.

 

تفاوت دمای 30 درجه و 40 درجه سانتی‌گراد در چیست؟

 

اغلب افراد از دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و درجه کتان cotton و synthetic برای شستن لباس‌ها استفاده می‌کنند و به قول معروف استفاده از این درجه حرارت مرسوم‌تر است.

 

 

کدام لباس‌ها را با درجه حرارت ۵۰ درجه سانتی‌گراد ماشین لباسشویی بشوریم؟

 

دمای ۵۰ درجه برای شستن لباس‌هایی مثل مخلوط پلی‌استر و پنبه، نایلون، پنبه و ویسکوز مناسب است. اما مسئله اینجاست که با مواد شوینده فعلی موجود در بازار که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند همان دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم برای شستن این جنس از لباس‌ها کفایت می‌کند.

 

 

دمای درجه سانتی‌گراد برای کدام لباس‌ها مناسب است؟

 

دمای ۶۰ درجه برای شستن لباس‌ها یا منسوجاتی که لکه روغن و چربی دارند بسیار مناسب است. این درجه دما نسبت به دمای ۴۰ درجه قدرت تمیزکنندگی بیشتری دارد و برای شستن حوله و ملحفه و روبالشتی هم ایده‌آل است. شاید تصور کنید دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد باکتری‌ها را از بین می‌برد اما مسئله اینجاست که برای از بین بردن باکتری‌ها، علاوه بر دمای ۶۰ درجه آب نیاز به یک شوینده با کیفییت و مناسب هم دارید.

 

 

بیشتر بخوانید: شستن انواع لباس با ماشین لباسشویی

 

 

آیا دمای ۹۰ درجه سانتی‌گراد باکتری‌ها را از بین می‌برد؟

 

۹۰ درجه در اغلب ماشین‌های لباسشویی داغ‌ترین درجه برای دمای آب است. اما این دما فقط برای شستشو در برخی موارد مناسب است. اما آیا دمای ۹۰ درجه آب برای کشتن و از بین بردن باکتری‌ها کفایت می‌کند؟

 

مسئله اینجاست که در بسیاری موارد برچسب شستشو روی لباس‌ها که به صورت تگ به لباس‌ها چسبیده است این دما را توصیه نمی‌کند. واقعیت اینجاست که برای از بین بردن آلودگی و باکتری‌های حوله، لباس زیر و ملحفه‌ها دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد به همراه یک شوینده مناسب کفایت می‌کند.

 

از سوی دیگر برخی باکتری‌ها و لکه‌ها در برابر دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد مقاوم هستند و در این صورت دمای ۹۰ درجه به همراه ک شوینده مناسب حاوی ماده سفید کننده کار شما را راه می‌اندازد.

 

 

بهترین دمای ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌های جین کدام است؟

 

برخی لباس‌های جین در اثر شستن با آب داغ به اصطلاح آب می‌روند و کوچک می‌شوند به همین خاطر بهترین دما برای شستن لباس جین ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

 

بهترین دمای ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌های جین کدام است؟

 

اگر ماشین لباسشویی شما دارای برنامه شستن جین است از همان برنامه استفاده کنید در غیر این صورت در غیر این صورت از همان درجه دمای ۴۰ درجه استفاده کنید.

حتما بخوانید  8 تا از بهترین روش‌ های نگهداری سیب زمینی خام و پخته

 

 

بهترین درجه دمای آب برای شستن ملحفه‌ها کدام است؟

 

برای ملحفه‌های جنس کتان و پنبه برنامه کتان را انتخاب کنید و یا از دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد استفاده کنید. برای شستن روتختی و روبالشی و ملحفه‌ها بهترین دمای آب همان ۶۰ درجه سانتی‌گراد با یک شوینده مناسب است.

 

 

بیشتر بخوانید: شستن انواع رنگ شلوار جین با دست و ماشین

 

 

بهترین تنظیم دمای ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های کودک کدام است؟

 

واقعیت این است که هر چه آب داغ‌تر باشد خطر کوچک شدن لباس‌های ظریف کودک بیشتر می‌شود. بهترین دما برای شستن لباس‌های کودک در ماشین لباسشویی همان درجه حرارت ۳۰ الی ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

 

بهترین تنظیم دمای ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های کودک کدام است؟

 

اگر ماشین لباسشویی شما برنامه لباس کودک را دارد با همان برنامه لباس‌های کودک را بشورید. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که لباس‌ها کاملا تمیز شده و از مواد شوینده هم پاک شده‌اند.

 

 

بهترین دمای آب ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های زیر کدام است؟

 

بهترین دما برای شستن لباس‌های زیر همان ۶۰ درجه سانتی‌گراد است.

 

بهترین دمای آب ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های زیر کدام است؟

 

اما اگر لباس‌های زیر خیلی کثیف هستند از دمای ۹۰ درجه سانتی‌گراد برای شستن لباس زیر استفاده کنید تا تمام باکتری‌ها شستن است. بهتر است لباس‌های زیر را جداگانه از سایر لباس‌ها و منسوجات دیگر بشورید.

 

 

آب ۳۰ درجه سانتی‌گراد برای شستن لباس‌ها سرد است؟

 

واقعیت این است که آب ۳۰ درجه سانتی‌گراد سرد نیست. اما بعضی مواد شوینده در دمای پایین آب عمل نمی‌کنند. اگر قصد شستن لباس‌های ظریف و لباس‌های رنگ روشن را دارید آب ۳۰ درجه برای این کار مناسب است.

 

 

بیشتر بخوانید: روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی

 

 

کدام درجه آب ماشین لباسشویی گرم و کدام داغ است؟

 

آب ۴۰ درجه سانتی‌گراد آب گرم برای ماشین لباسشویی محسوب می‌شود و لباس‌ها را تمیز می‌کند. البته اگر لباس‌ها لکه زیاد یا چربی داشته باشند بهتر است از دمای آب بالاتر استفاده کنید. از سوی دیگر آب ۹۰ درجه سانتی‌گراد آب داغ محسوب می‌شود.

 

 

بهترین درجه آب گرم ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های سفید کدام است؟

 

جدا کردن لباس‌های سفید از رنگی مهم‌تر از درجه حرارت آب برای شستن آنهاست. دمای مناسب برای شستن لباس‌های سفید بستگی به میزان کثیفی و لکه‌های آن‌ها دارد.

 

بهترین درجه آب گرم ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های سفید کدام است؟

 

برای شستن روبالشی و ملحفه‌های سفید بهترین دما ۶۰ درجه سانتی‌گراد است. برای شستن لباس‌های ورزشی کثیف که معمولا لک گل و لای و چمن دارند بهتر است از آبی با درجه حرارت بالاتر استفاده کنید.

 

بهترین درجه حرارت آب لباسشویی برای شستن لباس‌های رنگی کدام است؟

 

برای شستن لباس‌های رنگی بهترین درجه حرارت ۳۰ درجه سانتی‌گراد است تا رنگ لباس‌ها حفظ شود و از بین نرود. راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی در اغلب ماشین‌های لباسشویی مشابه و به همین ترتیب است و شما می‌توانید از راهنمایی‌های همین نوشتار برای شستن لباس‌ها استفاده کنید.

 

 

منبع: which

 

کالابرگ الکترونیک