چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟

چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟


2 بهمن 1398 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟

 

یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها و ملزومات  فصل زمستان انواع بوت و چکمه هستند. انواع چکمه چرم، ورنی، جیز، پارچه‌ای و … همواره به عنوان مدل‌های چکمه و بوت زنانه و دخترانه و همچنین انواع مدل نیم بوت همیشه در بورس هستند و ست کردن آن‌ها با انواع مدل لباس همیشه یک دغدغه مهم برای داشتن یک تیپ و استایل شیک زمستانی است. در این نوشتار در مجله کوروش به شما می‌گوییم چگونه انواع مدل بوت و نیم بوت و چکمه زنانه ترند و پرطرفدار را طبق مد روز با انواع لباس ست کنید.

 

ست کردن بوت و چکمه زنانه ترند و پرطرفدار با انواع لباس مطابق مد روز

 

چطور انواع بوت، نیم بوت و چکمه را طبق مد روز با مدل لباس ست کنیم؟

 

البته از همین ابتدا بگوییم که قدم نخست و مهم‌ترین قدم در هماهنگ کردن لباس با سایر اکسسوری‌ها، راحت بودن شماست. اما اگر بخواهید طبق مد روز پیش بروید لازم است چند نکته را در این زمینه در نظر داشته باشید:

 

بوت‌های تا قوزک پا

 

چطور انواع بوت، نیم بوت و چکمه را طبق مد روز با مدل لباس ست کنیم؟

 

بوت‌های کوتاه که در واقع بیشتر حالت نیم بوت دارند در دو مدل بیشتر پرطرفدار هستند: پاشنه دار و بدون پاشنه. برای ست کردن لباس با این مدل بوت بهتر است جین چسبان یا لگ بپوشید. در این صورت باید حتما قد جین یا لگ شما تا بالای بوت باشد و روی بوت را نپوشاند. اگر هم شلوارتان از قد قوزک پا بلندتر است برای یک استایل کژوال می‌توانید پاچه شلوار را تا بزنید. اگر نیم بوت شما تا قوزک پا است و پاشنه کشیده دارد شلوارهای جین یا پارچه‌ای و حتی کتان دم پا گشاد هم انتخاب خوبی برای شما هستند. در این صورت قانون قد شلوار تغییر می‌کند. شلوار باید کاملا روی نیم بوت یا چکمه کوتاه شما بیفتد و البته باید به طرز هنرمندانه‌ای نوک بوت حتما دیده شود. برای استفاده از این مدل بوت با لباس‌های مجلسی بهترین انتخاب برای شما دامن بالای زانو یا دامن روی زانو مدل فون یا راسته است به همراه یک نیم بوت بدون پاشنه است. اگر نیم بوت مجلسی شما پاشنه بلند است یک دامن بلند همراه با یک چاک در جلو یا پشت یا کنار و حتی دامن بلند بدون چاک و البته راسته انتخاب‌های شیک و کلاسیکی محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید  بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن

 

نیم بوت؛ تا نیمه ساق پا و پایین تر از زانو

 

چطور انواع بوت، نیم بوت و چکمه را طبق مد روز با مدل لباس ست کنیم؟

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

این مدل کفش‌های زمستانی جز انواع مدل کلاسیک محسوب می‌شوند. برای استایل بیرون بهترین انتخاب با مدل بدون پاشنه یا لژ کوتاه این نوع نیم بوت یک جین راسته و یک پالتو تا روی زانو یا کوتاه‌تر است. البته انتخاب پالتوی بلند هم با این بوت انتخاب اشتباهی نیست. برای مدل پاشنه‌دار این مدل بوت دخترانه و زنانه اگر نمی‌خواهید از شلوار استفاده کنید یک لگ مناسب با رنگ بوت و همچنین دامن شلواری با دامن پشمی یا هر نوع جنس دامن دیگری که شما را گرم نگه دارد با این مدل بوت  چکمه ست می‌شوند. در واقع زمانی که این مدل بوت را انتخاب می‌کنید دست‌تان برای انتخاب مدل لباس هم حسابی باز است. اگر برای مهمانی می‌خواهید از این بوت استفاده کنید دامن یا پیراهن تا روی زانو و همچنین مدل‌های راسته بلند و یا کلوش تا روی قوزک پا هم یک استایل شیک و کلاسیک را برای شما رقم می‌زند.

 

بوت‌ شلوار یا بوت‌های بلند تا حد ران

 

چطور انواع بوت، نیم بوت و چکمه را طبق مد روز با مدل لباس ست کنیم؟

 

به نظر می‌رسد طراحان مد با طراحی این بوت‌های شلواری بسیار بلند که قدشان تا ران می‌رسد قصد داشته‌اند کار خانم‌ها را راحت کنند چون در واقع با این حرکت بوت و شلوار یکی شده‌اند و کافی است از یک لگ یا جوراب شلواری ضخیم برای زیر بوت استفاده کنید. برای استایل بیرون بهترین انتخاب یک پالتوی کوتاه است به خصوص اگر قد چندان بلندی ندارید. اما اگر قد بلندی دارید و می‌خواهید بوت شلوار بپوشید بهترین انتخاب یک پالتوی بلند جلو باز است. این مدل بوت‌ها به خصوص برای خانم‌های ریز نقش که قد چندان بلندی ندارند انتخاب بسیار مناسبی است چون قد را بلند و کشیده نشان می‌دهد.

 

بوت‌های بلند تا بالای زانو

 

چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟

این مدل بوت هم همواره در عرصه مد و فشن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اتفاقا هر سال هم با اقبال فراوان روبرو می‌شوند. دلیلش هم این است که با اکثر استایل‌های کلاسیک یا مد روز زنانه هماهنگ می‌شوند. ست کردن بوت با مدل لباس در این مدل بوت و چکمه‌های زنانه هم نیاز به نکته سنجی و ریزبینی دارد. این مدل بوت‌ها در دو نمونه پاشنه‌دار و بدون پاشنه طراحی می‌شوند که البته مدل بدون پاشنه یا مدل‌های با لژ کوتاه بیشتر از مدل پاشنه‌دار در بورس مد و فشن هستند. برای مدل‌های پاشنه‌دار بهتر است به جای شلوار از دامن یا پیراهن زیر پالتو استفاده کنید.

حتما بخوانید  آموزش تصویری 11 روش کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

 

چطور انواع بوت، نیم بوت و چکمه را طبق مد روز با مدل لباس ست کنیم؟

 

این دامن هم می‌تواند برای مهمانی باشد و هم تیپ و استایل بیرون. ست کردن لباس هم با مدل‌های بدون پاشنه یا پاشنه کوتاه این بوت‌ها هم آسان‌تر است. اگر به مدل‌های کلاسیک علاقمند هستید و می‌خواهید برای مهمانی یک بوت بلند بالای زانو  یک استایل کلاسیک برای مهمانی با این بوت‌ها شامل موارد زیر است: یک جفت بوت چرم مشکی بالا زانو، جوراب شلواری و ژاکتی که تا پایین ران را بپوشاند. انتخاب دیگر شما البته برای دورهمی‌های خودمانی‌تر می تواند یک شلوار جین چسبان،یک بلوز پشمی،یک ژاکت گشاد و آزاد و یا یک شنل باشد.

 

بوت بارانی

 

چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟

 

پوشیدن کفش و چکمه‌های گرم در روزهای سرد زمستان همیشه به معنای پوشیدن بوت و چکمه‌های خیلی بلند نیست. بوت‌های موسوم به بوت بارانی که بالاتر از قوزک پا را می‌پوشانند و در عین حال از نیم بوت هم کوتاه‌تر هستند یک انتخاب ایده‌آل چکمه زمستانی زنانه و مردانه به خصوص برای روزهای بارانی هستند. ست کردن لباس رسمی با این نوع بوت کار چندان سختی نیست.یک شلوار جین راسته یا دم پا می تواند انتخابی راحت باشد. اگر اهل پوشیدن دامن زیر مانتو و پالتو هستید این بوت‌ها را با یک جفت جوراب شلواری ضخیم که با رنگ بوت ست کرده‌اید بپوشید.

 

انواع بوت اگ بلند و کوتاه

 

چطور انواع بوت و چکمه ترند و پرطرفدار را با انواع لباس مد روز ست کنیم؟

 

بوت‌های اگ از نوع بوت‌های حجیم محسوب می‌شوند و برای هماهنگی بیشتر بهتر است با پالتو یا بارانی حجیم ست شوند تا تعادل برقرار شود. اگر از بوت‌های اگ بافت‌دار مثل جنس جیر یا مخمل استفاده می‌کنید بهتر است پالتویی که می‌پوشید هم از همین جنس باشد. برای شلوار جین همراه با بوت اگ بهترین انتخاب جین تنگ و چسبان است و حتما باید شلوار را داخل بوت بگذارید. اگر بوت اگ شما ساق کوتاه و از جنس چرم یا جنس‌های خنک است برای فصل بهار هم می‌توانید از آن استفاده کنید. در این صورت به جای پالتو یا کاپشن باید هودی یا سوییشرت بپوشید.

 

کالابرگ الکترونیک