طرز تهیه اسپاگتی اسفناج به ۳ روش

طرز تهیه اسپاگتی اسفناج به ۳ روش


18 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسپاگتی اسفناج

اسپاگتی یا همان ماکارونی رشته‌ای اسفناج یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که با یادگیری طرز تهیه آن، در مدت زمان کوتاهی یک غذای کامل و خوشمزه خواهید داشت. اسپاگتی اسفناج به روشهای مختلفی پخته می‌شود. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه اسپاگتی اسفناج را با پنیر، مرغ و قارچ آموزش می‌دهیم.

 

پاستا و ماکارونی از جمله غذا هایی هستند که در طول زمان تغییراتی در آنها ایجاد شده است. پاستا و ماکارونی نوع ایتالیایی تقریبا در آشپزی تمام کشور ها مورد استفاده قرار می گیرد. این غذای خاص و بسیار خوشمزه با توجه به مناطق جغرافیایی و فرهنگ های غذایی مختلف طعم و شکل های متفاوتی به خود گرفته است. پاستای اسپاتزل در آلمان تا اوزو در یونان انواع مختلف ماکارونی هستند که می توانید از تهیه و مصرف آنها لذت ببرید. در این بخش طرز تهیه اسپاگتی اسفناج را برای شما توضیح خواهیم.

 

 

طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر

 

طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر

 

مواد لازم

 

ماکارونی: یک بسته ۵۰۰ گرمی
اسفناج تازه: ۲۰۰ گرم
پنیر ریکوتا: ۲۵۰ گرم
پنیر پارمزان: ۴۰ گرم
لیموترش: یک عدد
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
سیر: یک حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماکارونی خوشمزه و قرمز

 

 

مراحل تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر

 

مراحل تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه این پاستا اسپاگتی اسفناج با پنیر، در یک قابلمه نسبتا بزرگ آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که آب جوشید ماکارونی‌ را درون آب ریخته و کمی نمک به آن اضافه کنید. سعی کنید ماکارونی‌ها را هم بزنید تا به هم نچسبند. برای جلوگیری از چسبندگی ماکارونی‌ها می‌توانید کمی روغن در ظرف آب بریزید. بیشتر از یک قاشق روغن استفاده نکنید. وقتی ماکارونی‌ها ۱۰ دقیقه در آب جوشید لازم است تا آن‌ها را آبکش کنید. پس از آبکش کردن، آب که آب سرد روی آن بریزید. این کار از چسبیدن ماکارونی‌ها به هم جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید  20 خواص آب ماست و مضرات آن | نحوه استفاده از آب ماست

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنیر پیتزا کش دار

 

روش پخت پاستا اسفناج

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج در یک ظرف جدا پنیر ریکوتا و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و کاملا هم بزنید. پس از آن یک حبه سیر را رنده کنید و به مخلوط پنیر و روغن اضافه کنید. پوست لیمو را کمی رنده کرده و داخل این مخلوط بریزید. آب لیمو را هم بگیرید و به مخلوط اضافه کنید. سپس پنیر پارمزان، نمک و فلفل را هم درون ظرف ریخته و کاملا هم بزنید. ترکیب آماده شده یک ترکیب بسیار خوشمزه برای سس اسپاگتی اسفناج است.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورانی اسفناج

 

 

مرحله سوم

 

در مرحله سوم، نوبت به اسفناج ها می‌رسد. اسفناج را در مقداری آب بپزید. می‌توانید اسفناج را بخارپز هم بکنید. زمانی که رنگ اسفناج کمی تیره شد زمان مناسب برای پایان پخت است. پس از این مرحله اسفناج را آبکش کنید. ماکارونی‌های آبکش شده با اسفناج های پخته را با هم کاملاً مخلوط کنید. پس از آن سس آماده شده را به مخلوط در قابلمه اضافه کنید. قابلمه را بر روی گاز با شعله بسیار کم قرار دهید تا سس و طعم اسفناج به خورد ماکارونی‌ها برود. پس از ۲۰ دقیقه اسپاگتی اسفناج شما آماده سرو است. شما می‌ توانید آن را با کمی پنیر هنگام سرو تزیین کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسپاگتی مرغ و قارچ

 

 

طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر

 

طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر

مواد لازم

 

ماکارونی: ۵۰۰ گرم
اسفناج تازه: ۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان: ۵۰ گرم
قارچ: ۱۵۰ گرم
لیموترش: یک عدد
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم

 

 

مراحل تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر

 

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر، ماکارونی‌ها را در آب جوش بریزید و پس از ده دقیقه آبکش کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قارچ شکم پر

 

 

مرحله دوم

 

مراحل تهیه اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر

 

در مرحله دوم قارچ‌ها را خرد کرده و در ماهیتابه با روغن زیتون و سیر رنده شده تفت دهید.

 

 

مرحله سوم

 

در این مرحله نمک و فلفل و پنیر پارمزان را هم به محتویات داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی پوست لیموترش و ۲ قاشق غذاخوری لیمو ترش را هم در ماهیتابه بریزید. پس از ده دقیقه تفت دادن مواد در داخل ماهیتابه، زیر گاز را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی کاجا هندی (شیرینی خواجه) به روش قنادی

 

 

مرحله چهارم

 

در مرحله چهارم از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر و قارچ، اسفناج‌ها را بخارپز کنید. پس از آن به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. مواد را روی شعله متوسط گاز به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا آلفردو

 

 

مرحله آخر

 

در مرحله آخر از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با پنیر و قارچ، ماکارونی را به صورت لایه لایه به همراه مواد تهیه شده در داخل قابلمه بریزید. زیر شعله قابلمه را کم کنید تا ماکارونی دم بکشد. پس از ۲۰ دقیقه اسپاگتی با سس قارچ و اسفناج شما آماده سرو است.

 

 

طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون

 

فوت و فن های اسپاگتی اسفناج

 

مواد لازم

 

مواد لازم در تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون مانند مواد تهیه اسپاگتی با قارچ و پنیر است. به این مواد تنها ۵۰۰ گرم گوشت سینه مرغ اضافه کنید.

 

 

مراحل طرز تهیه

 

 

مرحله اول

 

پس از آن که ماکارونی را آبکش کردید، سینه مرغ را به صورت تکه‌‌های ریز در آورید. سپس در روغن زیتون و سیر تفت دهید تا جایی که رنگ مرغ تغییر کند و تقریباً پخته شود. پس از آن نمک و فلفل و پوست رنده شده لیمو و دو قاشق آبلیمو را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی پنیر پارمزان هم به مواد اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید.

 

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون، اسفناج‌ها را بخارپز کنید تا رنگ آنها تیره شود. پس از آن به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و کاملا هم بزنید. اسفناج و مواد داخل ماهیتابه را ۵ دقیقه روی شعله متوسط قرار دهید.

 

 

مرحله آخر

 

روش های تهیه اسپاگتی اسفناج

 

در مرحله آخر ماکارونی را داخل قابلمه بزرگ بریزید. سس اسفناج تهیه شده در ماهیتابه را به ماکارونی اضافه کنید. ماکارونی و سس را کاملاً هم بزنید و ۲۰ دقیقه روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا دم بکشد. اسپاگتی اسفناج با مرغ و روغن زیتون آماده سرو است.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس قارچ

 

 

منبع: ErrensKitchen

کالابرگ الکترونیک