طرز تهیه اسپاگتی با کوفته قلقلی مرغ لذیذ و مقوی

طرز تهیه اسپاگتی با کوفته قلقلی مرغ لذیذ و مقوی


5 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسپاگتی با کوفته قلقلی مرغ؛ غذای محبوب و خوشمزه

اسپاگتی یا همان ماکارونی رشته‌ای که در زیر مجموعه پاستاهای استوانه‌ای و کشیده قرار می‌گیرند همیشه غذای محبوب بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست. موادی که در کنار آنها درست می‌شود؛ می‌تواند به صورت گیاهی و سبزیجات، با گوشت چرخ کرده یا همراه با گوشت ریش ریش مرغ یا گوشت قلقلی باشد. اما اسپاگتی با کوفته مرغ، کمتر مشهور است. اما این دستور نیز بسیار خوشمزه است و طعم خوبی دارد. طرز تهیه این پاستا یا اسپاگتی یا ماکارونی رشته‌ای با کوفته قلقلی مرغ یا به قول فرنگی‌ها چیکن میت بال را در مجله کوروش بخوانید. ویدئوی طرز تهیه پاستا میت بال را هم در این مقاله تماشا کنید.

طرز تهیه اسپاگتی یا ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ

 

طرز تهیه اسپاگتی با کوفته مرغ؛ غذای محبوب و خوشمزه

مواد لازم

 

اسپاگتی: ۲۰۰ گرم

مرغ چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۴ عدد

آب مرغ: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پنیر پارمزان: ۴ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری

سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری

پودر آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز: ۱ عدد

نمک: به مقدار لازم

فلفل سیاه: به مقدار لازم

خامه: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه اسپاگتی با کوفته مرغ؛ غذای محبوب و خوشمزه

 

مرحله اول

 

برای تهیه این اسپاگتی یا پاستا خوشمزه و مقوی با کوفته قلقلی باید مثل دستورالعمل‌های همیشگی تهیه ماکارونی و اسپاگتی و پاستا، ماکارونی را در آب جوش بپزید و آب‌کش کنید. اما قبل از آن، بهتر است مواد اصلی را درست کنید.

گوشت مرغ چرخ کرده را همراه با سس کچاپ و سس خردل، در بشقابی بریزید. فلفل قرمز را به صورت ریز خرد کنید و به این ترکیب اضافه کنید. سپس ۳ قاشق غذاخوری از پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل را نیز روی آن بپاشید. این ترکیب را با دست خوب ورز دهید. سپس از این مواد، توپک‌های کوچکی به اندازه یک گردو جدا کنید و خوب قلقلی کنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم طرز تهیه اسپاگتی با کوفته مرغ، باید کوفته‌های مرغ را خوب سرخ کنید. برای این کار، تابه‌ای نچسب و گود بردارید و روغن سرخ کردنی در آن بریزید. پس از داغ شدن روغن، کوفته‌ها را یکی یکی در آن قرار دهید و صبر کنید تا کاملا مغزپخت شوند.

 

مرحله سوم

 

گوجه فرنگی‌ها را بشویید و خشک کنید. سپس پوست آنها را بگیرید و به قطعات کوچک، خرد کنید. پیاز را نیز بشویید و خرد کنید. تابه‌ای نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و در آن روغن سرخ‌کردنی بریزید. پیاز را در تابه بریزید و تفت دهید. بعد از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه از تفت دادن پیاز، گوجه فرنگی خرد شده را به تابه اضافه کنید. آب مرغ و پنیر پارمزان باقی مانده را در تابه بریزید و با پودر آویشن، مواد را طعم‌دار کنید.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه اسپاگتی با کوفته مرغ؛ غذای محبوب و خوشمزه

 

بعد از گذشت ۵ دقیقه از پختن این مواد، کوفته‌های قلقلی آماده شده را در تابه سس قرار دهید و دوباره صبر کنید تا مواد بپزد. پس از غلیظ شدن آب سس، ۲ قاشق غذاخوری خامه به آن اضافه کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه اسپاگتی با کوفته مرغ، اسپاگتی را به هر روشی که دوست دارید، آبکش و دم کنید. سس آماده شده همراه با کوفته قلقلی‌ها را روی اسپاگتی بریزید و با سبزیجات خوش‌رنگ و خوش طعم مثل ریحان و جعفری یا فلفل دلمه، بشقاب خود را تزئین کنید. این اسپاگتی خوشمزه را با ماکارونی فتوچینی یا انواع مختلف پاستا فرمی هم می‌توانید درست کنید. نوش جان!

 

اطلاعاتی درباره اسپاگتی و ماکارونی

 

اسپاگتی یا همان ماکارونی رشته‌ای، یکی از محبوب‌ترین پاستاهای ایتالیایی است که از آرد سمولینا یا آرد معمولی درست می‌شود. در کشورها و مناطق دیگر، این غذا از آردهای دیگر نیز تهیه می‌شود و امروزه با آرد کامل بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. در واقع اگر اسپاگتی یا ماکارونی و پاستا با آرد کامل تهیه شود؛ خواص بسیار بیشتری را برای سلامتی دارد. آرد کامل سرشار از فیبر و سبوس است و برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند و نمی‌توانند غذا را خوب هضم کنند، انتخاب مناسب و مفیدی است.

کالابرگ الکترونیک