طرز تهیه حلوا شعریه مجلسی با شیر عسلی و گردو

طرز تهیه حلوا شعریه مجلسی با شیر عسلی و گردو


15 اردیبهشت 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه حلوا شعریه مجلسی با شیر عسلی و گردو

حلوا شعریه جزو دسرهای مشهور عربی و ترکی است. اگر حلوا با طعم شیر یا همان حلوای شیر را دوست داشته باشید حلوای شعریه با شیرعسلی را هم به احتمال زیاد می‌پسندید. طرز تهیه انواع حلوا برای ماه‌های محرم و شیرینی ماه رمضان و حتی مراسم ختم و در برخی مناطق ایران مثل خوزستان برای مراسم عروسی هم کاربرد دارد. این حلوای عربی و ترکی با اصالت مدیترانه‌ای با شیر عسلی و رشته شعریه یا کادایف درست می‌شود، یعنی همان رشته‌هایی که برای تهیه دسر ترکی کنافه به کار برده می‌شوند. طرز تهیه حلوا شعریه مجلسی با شیرعسلی و گردو را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه حلوا مجلسی شعریه با شیر عسلی

طرز تهیه حلوا شعریه مجلسی با شیر عسلی و گردو

مواد لازم

 

آرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

رشته کادایف یا کادایف: یک لیوان فرانسوی دسته‌دار خرد شده

شیر عسل: ½ قوطی

کره: ۲۰ گرم

روغن مایع: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر هل: به مقدار دلخواه

زعفران دم کرده غلیظ: به مقدار دلخواه

گردو خرد شده: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

طرز تهیه حلوا زعفرانی شعریه با شیر عسلی بسیار ساده است. کافی است ابتدا رشته‌های شعریه یا کادایف را خرد کنید و روی شعله ملایم گاز در کره تفت بدهید تا سرخ شوند. ۵ الی ۶ دقیقه کافی است.

 

مرحله دوم

 

آرد را در یک ماهیتابه جداگانه به مدت ۵ دقیقه روی شعله متوسط گاز تفت بدهید تا طعم خامی آرد گرفته شود. بعد از اینکه رنگ آرد خاکی رنگ شد روغن را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر آرد را با روغن تفت بدهید. این مدت زمان تفت یک حلوای طلایی رنگ به شما می‌دهد، اگر رنگ حلوای تیره را می‌پسندید مقدار زمان تفت را بیشتر کنید. حالا گردوی خرد شده را اضافه کنید، کمی هم بزنید و سپس رشته شعریه یا کادایف تفت داده شده، پودر هل و زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و با هم کمی تفت دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی جبنیه عربی (شیرینی پنیری) مخصوص ماه رمضان

 

مرحله سوم

 

در مرحله آخر شیر عسل را به حلوا اضافه کنید. حین اضافه کردن شیر عسل مرتب مایه حلوا را هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد، یعنی نه خیلی شل و آبکی و نه خیلی سفت. این حلوای مجلسی را برای مراسم ختم یا نذری و سفره مناسبتی مثل سفره ابولفضل زا مراسم احیا می‌توانید درست کنید. برای تزیین آن حلوا را در نان بستنی قیفی بریزید یا یک ترفند جدید به کار ببرید. زمانی که حلوا کمی سرد شد مقداری حلوا بردارید و لای آن یک بیسکویت اوریو بگذارید، حلوا را با بیسکویت گرد کنید و به صورت توپک درآورید و در پودر نارگیل بغلتانید.

 

کالابرگ الکترونیک