طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی با پودر کیک آماده

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی با پودر کیک آماده


6 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی با پودر کیک آماده

انواع کیک خیس از کیک خیس وانیلی گرفته تا کیک خیس کافی شاپی و یخچالی و کیک شکلاتی خیس جزو کیک‌های محبوب در مراسم مختلف و البته برای میان وعده و عصرانه است. کیک براونی یا کیک خیس شکلاتی با مواد ساده کیک‌پزی آماده می‌شود. این کیک خوشمزه و هوس‌برانگیز، در روزهای سرد پاییز و زمستان با چای میان‌وعده مناسب و دلچسبی است. ما در این مقاله، ۲ طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی و طرز تهیه کیک خیس با پودر کیک را به صورت مرحله به مرحله برایتان شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی

 

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی با پودر کیک آماده

مواد لازم برای ۱۶ نفر

 

آرد: ۳/۴لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم‌مرغ: ۳ عدد

شکلات خرد شده: ۲۵۰ گرم

گردو: ۱ پیمانه به صورت خردشده

نمک: ۳/۴ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی با پودر کیک آماده

مرحله اول

 

ابتدا شکلات تخته‌ای را خرد کنید و همراه با کره در ظرفی بریزید. ظرف را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا مواد به روش بن ماری آب شوند. برای این کار می‌توانید کمی آب را در یک قابلمه یا تابه بریزید و کاسه یا ظرف حاوی شکلات و کره را در آن قرار دهید. بهتر است شکلاتی که استفاده می‌کنید، درصدی تلخی داشته باشد و خیلی شیرین نباشد.

پس از آب شدن مواد داخل ظرف، ظرف را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی، شکر و نمک را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید. شکلات خنک شده را در ظرف شکر و نمک مخلوط شده بریزید و هم بزنید. پس از مدتی هم زدن، تخم‌مرغ‌ها را نیز به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

در این مرحله، آرد را به تدریج و کم کم به مواد اضافه کنید و با هر بار اضافه کردن آرد، مواد را هم بزنید تا آرد به‌خوبی در مواد حل شود. پس از چند دقیقه هم زدن مواد، گردوها را به اندازه دلخواه خرد کرده و با مواد ترکیب کنید. تکه‌های گردو را در همه جای ظرف پخش کنید اما زیاد هم نزنید.

 

مرحله چهارم

 

در مرحله آخر، فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و کیک را در قالب چرب شده بریزید. اگر این قالب را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر قرار دهید، کیک می‌پزد.

 

تاریخچه کیک براونی

 

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی با پودر کیک آماده

 

کیک براونی نخستین بار در اوایل قرن نوزدهم در ایالات متحده آمریکا سرو شد. سپس در نیمه اول قرن بیستم، در تمام آمریکا و کانادا به محبوبیت رسید. طبقه‌بندی این کیک بین بیسکوییت و کیک است و معمولا به‌صورت چهارگوش درست می‌شود.

در ادامه، طرز تهیه براونی شکلاتی با پودر کیک را شرح داده‌ایم. این دستور از دستور قبلی بسیار راحت‌تر است.

 

طرز تهیه کیک خیس براونی شکلاتی با پودر کیک

 

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی براونی با پودر کیک آماده

مواد لازم

 

پودر کیک براونی یا پودر کیک خیس: ۱ بسته

تخم‌مرغ: ۲ عدد

کره:‌ ۱۰۰ گرم

شکلات خرد شده:‌ ۷۰ گرم

کره:‌ ۱۰۰ گرم

پودر قهوه یا پودر نسکافه: ۲ قاشق چای‌خوری

خامه شکلاتی: ۱ عدد

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

برای تهیه کیک خیس با پودر کیک، باید پودر کیک را ۳ بار الک کنید و تمام مواد لازم را در دسترس قرار دهید. از ۳۰ دقیقه قبل، حتما مواد را بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسند.

سپس در یک لیوان آب‌جوش، ۲ قاشق قهوه یا نسکافه بریزید تا حل شود.

 

مرحله دوم

 

کره نرم‌ شده را در ظرف بریزید و به مدت ۳ دقیقه هم بزنید. بهتر است این کار را با همزن برقی انجام دهید. تخم‌مرغ‌ها را یک به یک به کره اضافه کنید و برای هر کدام، ۱ دقیقه هم بزنید. سپس پودر کیک الک‌شده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

مرحله سوم

 

در مرحله آخر، قهوه را به کیک اضافه کنید؛ ولی زیاد هم نزنید تا کیک سفت نشود. سپس قالب مورد نظر را چرب کنید و کیک را در آن بریزید.

کمی زودتر فر را روشن کنید تا گرم شود. کیک را در فر با دمای ۱۸۰ درجه و به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید و طی ۱۵ دقیقه اول، در فر را باز نکنید چون پف کیک می‌خوابد. برای امتحان کردن اینکه کیک پخته یا نه با یک خلال دندان امتحان کنید. خلال دندان را وسط کیک فرو ببرید. اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک پخته است در غیر این صورت ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید.

خامه شکلاتی را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا آب شود. سپس آن را برای تزئین، روی کیک خیس بمالید. در صورت تمایل می‌توانید به جای خامه شکلاتی از خامه فرم گرفته استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک