طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال مجلسی و خوشمزه ؛ یک دسر زمستانی آسان

طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال مجلسی و خوشمزه ؛ یک دسر زمستانی آسان


10 دی 1398 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال مجلسی و خوشمزه ؛ یک دسر زمستانی آسان

لوکوم از جمله شیرینی‌های خوشمزه با ریشه ترکیه‌ای است. طرز تهیه این دسر ترکیه‌ای خوشمزه بسیار آسان است و با کمترین و ساده‌ترین مواد می‌توانید به عنوان یک دسر کم هزینه برای شب یلدا در منزل آن را تهیه کنید. طرز تهیه این شیرینی ساده و خوشمزه و کم هزینه مثل طرز تهیه باسلوق گردویی یا زعفرانی و شیرینی مسقطی خودمان است با این تفاوت که در ترکیب آن از آب میوه تازه استفاده می‌شود و ژلاتین هم ندارد. طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال ترکیه‌ای را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال مجلسی

طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال خوشمزه و مجلسی؛ یک دسر زمستانی آسان

مواد لازم

آب پرتقال طبیعی بدون هسته: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر نشاسته: گندم ۱ قاشق غذاخوری سر پر

شکر: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

وانیل: ¼ قاشق چایخوری

کره: ۱ قاشق مرباخوری

پودر نارگیل: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال خوشمزه و مجلسی؛ یک دسر زمستانی آسان

 

برای درست کردن این لوکوم میوه‌ای خوشمزه ابتدا آب پرتقال، وانیل و شکر و نشاسته را در یک قابلمه مناسب یا شیرجوش بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید. مواد را مرتب هم بزنید تا نشاسته کاملا حل شود. (اگر پودر نشاسته گندم ندارید نشاسته گل را با آسیاب ۲ بار آسیاب کنید). وقتی ترکیب غلیظ شد کره را اضافه کنید. غلظت مواد باید مثل فرنی یا مایه مسقطی باشد. ترکیب را خوب هم بزنید تا کره در تمام مواد حل شود و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

یک لیوان مناسب را با آب سرد و یخ سرد کنید، داخل لیوان را مرطوب کنید (قظرات آب به دیواره لیوان چسبیده باشد اما داخل لیوان آب نباشد) و این مواد را داخل آن بریزید. لیوان را به مدت ۲ الی سه ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد. بعد از این مدت لوکوم را به صورت قالبی از لیوان خارج کنید و در ظرفی که پودر نارگیل در آن ریخته‌ای بغلتانید. سپس لوکوم را به اندازه دلخواه برش بزنید. توجه داشته باشید که برای این‌که لوکوم به راحتی از لیوان خارج شود با نوک یک چاقوی تیز با احتیاط کمی لوکوم را از بالای لیوان جدا کنید یا لیوان را چند بار محکم تکان دهید.

طرز تهیه لوکوم میوه‌ای با انواع میوه مثل نارنگی هم مثل طرز تهیه شیرینی لوکوم پرتقال مجلسی است. در صورت تمایل می‌توانید به مواد لوکوم مقداری مغز پسته یا بادام و یا گردو هم اضافه کنید و در مرحله اضافه کردن کره آن‌ها را هم اضافه کنید.برای خواندن طرز تهیه انواع دسر ایرانی نیز میتوانید به مجله ی کوروش مراجعه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک