۲ طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی با تزیین رویال آیسینگ در فر و بدون فر

۲ طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی با تزیین رویال آیسینگ در فر و بدون فر


30 دی 1402 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی با تزیین رویال آیسینگ در فر و بدون فر
فهرست محتوا پنهان

اگر به دنبال درست کردن شیرینی ولنتاین قلبی شکل خاص و خوشمزه هستید بهتر است کوکی قلبی درست کنید. روز ولنتاین یک فرصت عالی برای درست کردن کوکی به شکل قلب و هدیه دادن آن به عنوان کادوی سوپرایزی ولنتاین، است. در طرز تهیه شیرینی کوکی قلب برای ولنتاین، از مواد ساده‌ای استفاده می‌شود و درست کردن آن هم بسیار راحت است. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی قرمز و شکلاتی به ۲ روش در فر و بدون فر و طرز تهیه رویال آیسینگ برای کوکی را با همه فوت‌ و فن‌‌های پخت و تزیین این بیسکویت ولنتاینی خوشمزه به شما یاد می‌دهیم.

نوع

 

مواد لازم تهیه شیرینی کوکی قلبی ولنتاین (۲۴ عدد)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره (نرم شده در دمای اتاق) ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر سفید آسیاب شده یا پودر قند ۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
پوست لیموترش (رنده شده) ۱ قاشق غذاخوری (در صورت دلخواه)

 

مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ روی کوکی قرمز

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند الک شده ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری
رنگ قرمز خوراکی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کوکی قلبی ولنتاین: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکی قلبی ولنتاین با قالب

مراحل طرز تهیه کوکی ولنتاین

با این میزان مواد می‌توانید ۲۴ عدد شیرینی کوکی ولنتاین قلبی برای روز عشق درست کنید. برای آماده‌سازی مواد این کوکی قلبی حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. خمیر کوکی را بعد از تهیه، باید تقریبا ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و خودش را بگیرد.

اما شیرینی‌ها به راحتی و در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد در فر می‌پزند. البته زمان پخت در فرهای مختلف کمی متفاوت است و وقتی قسمت زیر کوکی‌ها پختند، می‌توانید آن‌ها را از فر خارج کنید. در ادامه مراحل درست کردن کوکی ولنتاین قلبی را دنبال کنید.

مرحله اول: آماده کردن خمیر شیرینی کوکی قلبی

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی مخصوص ولنتاین، شکر آسیاب شده یا پودر قند و کره‌ را در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن به خوبی مخلوط کنید. مواد را تا حدی بزنید که بافت پفکی بگیرد و رنگ آن روشن شود. سپس پوست لیموترش را رنده و به کره اضافه کنید. دوباره مواد را با همزن ترکیب کنید.

تخم مرغ‌ها را یکی یکی و با فاصله به مواد اضافه کنید و هر بار بعد از اضافه کردن یک تخم مرغ مواد را با همزن بزنید. آرد و بیکینگ پودر را ۲ بار الک کنید. آن‌ها را به تدریج و در ۳ تا ۴ مرحله به مواد اضافه کنید. دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مایه خمیر یکدستی شود.

شما می‌توانید تمام محصولات تهیه کوکی قلبی از شکر و قند گرفته تا کره و تخم مرغ را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

مرحله دوم: ورز دادن خمیر شیرینی قلبی

در این مرحله با دست خمیر کوکی را کمی ورز دهید تا کاملا یکدست شود ولی به روغن نیفتد. خمیر را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و برای ۲ ساعت در یخچال بگذارید. در این فاصله فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و داخل دو سینی بزرگ کاغذ روغنی قرار دهید.

حتما بخوانید  ۱۵ دسر مخصوص کریسمس | رسپی کیک و شیرینی های بین المللی

اگر کاغذ روغنی در دسترس نداشتید، کف سینی فر را چرب کنید. بعد از استراحت کردن خمیر، آن را از یخچال خارج کنید و روی سطح کارتان را آرد پاشی کنید. خمیر را روی سطح کار بگذارید.

برای خرید آرد سفید می‌توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش با همان تخفیفات همیشگی اقدام کنید.

مرحله سوم: کوکی‌های ولنتاین را در فر بپزید

مقداری از خمیر کوکی را با ضخامت کم روی سطح تخته با وردنه پهن کنید. سپس با استفاده از قالب‌ یا کاتر فلزی قلبی خمیر را به شکل قلب برش دهید. قالب‌های قلب را با کمک یک کفگیر به آرامی از روی سطح جدا کنید و روی کاغذ روغنی و در سینی فر قرار دهید. بعد از آماده شدن همه کوکی‌ها، آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کمی طلایی شوند.

بعد از اینکه همه شیرینی کوکی‌ها پختند، آن‌ها را روی یک توری قرار دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه کاملا خنک شوند. در این فاصله مواد رویال آیسینگ را تهیه کنید.

مرحله چهارم: رویال آیسینگ را درست کنید

در طرز تهیه رویال آیسینگ، ابتدا باید سفیده تخم مرغ را با کمک همزن آن‌قدر بزنید تا کف کند. سپس پودر قند را قاشق قاشق به آن اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر قاشق پودر قند، مواد را با همزن بزنید تا مواد کاملا ترکیب شوند. برای اینکه مواد رویال آیسینگ شما کمی رقیق‌تر شود، می‌توانید از چند قطره آب لیموترش استفاده کنید. آیسینگ شما آماده است.

مرحله پنجم: به رویال آیسینگ رنگ خوراکی اضافه کنید

رویال آیسینگ را داخل ۲ یا ۳ کاسه جدا بریزید. یکی از کاسه‌ها را سفید بگذارید. در ظرف دیگر، چند قطره رنگ قرمز بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا رنگ بگیرد و پررنگ شود. در یک کاسه هم می‌توانید مقدار کمتری رنگ قرمز بریزید تا صورتی کمرنگ شود. سپس یک حوله مرطوب روی کاسه‌ها بگذارید یا درب ظرف را ببندید تا رویال آیسینگ خشک نشوند.

 مرحله ششم: کوکی‌ها را با رویال آیسینگ تزیین کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی کوکی ولنتاین قلبی، هر رنگ از مواد رویال آیسینگ را داخل یک کیسه مخصوص خامه‌کشی بریزید. برای پوشش کوکی‌ها ابتدا باید دور کوکی یک قلب بکشید و سپس داخل آن را با مایه رویال آیسینگ به سلیقه خود با رنگ‌های مختلف پر کنید.

می‌توانید ابتدا یک لایه قرمز روی شیرینی‌ کوکی قلبی شکل بکشید و بعد از اینکه کمی خشک شد، با رنگ سفید روی آن هر چیزی که دوست دارید، بنویسید یا به آن طرح دهید. بعد از اتمام طراحی شیرینی‌ها، برای چند ساعت آن‌ها را به حال خود رها کنید تا رویال آیسینگ کاملا سفت شود. سپس شیرینی کوکی‌ قلبی مخصوص ولنتاین را بسته‌بندی یا داخل ظرف مناسب سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی انار با رویال آیسینگ

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی ولنتاین

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کوکی قلبی شکلاتی بدون فر: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکی ولنتاین شکلاتی

طرز تهیه کوکی ولنتاین بدون فر

برای روز ولنتاین می‌توانید با مواد ساده و بدون فر، کوکی‌های شکلاتی جذاب درست کنید. اگر قالب قلبی در دسترس ندارید می‌توانید بدون قالب کوکی‌ ولنتاین را بپزید و نیازی به همزن برقی هم ندارید. برای مشاهده مراحل تهیه این مدل کوکی ولنتاین شکلاتی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: خمیر کوکی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی ساده شکلاتی برای ولنتاین بدون فر، مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل بیرون از یخچال بگذارید. در یک کاسه، شکر و کره را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس تخم مرغ‌ را اضافه کنید و بزنید.

آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و وانیل را ۳ بار الک کنید و به این مخلوط به تدریج و طی ۳ مرحله اضافه کنید و هر بار مواد را بزنید تا خمیری منسجم به دست بیاید.

برای تهیه پودر کاکائو و وانیل خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با تخفیفات همشگی را پیشنهاد می‌کنیم.

مرحله دوم: کوکی‌های شکلاتی را بپزید

کف یک تابه یک کاغذ روغنی بیندازید و آن را چرب کنید. اجازه دهید تابه گرم شود. سپس قالب‌های قلبی را کف تابه قرار دهید و داخل آن‌ها از خمیر کوکی بریزید و پر کنید. حرارت را کم کنید. بهتر است زیر تابه شعله پخش‌کن بگذارید. در ۵ دقیقه پایانی پخت می‌توانید دراژه‌های رنگی یا شکلات چیپسی روی کوکی بریزید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کوکی‌ها بپزند.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه ماهی کولی به روش سوخاری، کبابی و ساندویچی

مرحله سوم: کوکی‌های شکلاتی ولنتاین را تزیین و سرو کنید

بعد از اینکه کوکی‌ها نرم شدند، تابه را بردارید و بعد از سرد شدن کوکی‌ها، آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید. در صورت دلخواه می‌توانید با آیسینگ روی کوکی‌های شکلاتی را تزیین کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

فوت و فن‌ های طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

تخفیفات لبنیات افق کوروش
  • قبل از پخت شیرینی کوکی قلب ولنتاین، مواد لازم را از نیم ساعت جلوتر، در خارج از یخچال قرار دهید تا هم دما با محیط شوند.

 

  • کره را به روش بن‌ماری ذوب نکنید. این کار باعث می‌شود تردی شیرینی کوکی قلبی شکل از بین برود. کره باید در دمای اتاق نرم شود.

 

  • از ورز دادن بیش از حد خمیر کوکی خودداری کنید. این کار باعث سفت و خشک شدن کوکی‌ قلب ولنتاین بعد از پخت می‌شود. نباید روغن خمیر از آن خارج شود.

 

  • اگر بعد از پخت، روی کوکی‌های قلب ولنتاین هنوز کمی نرم بود ولی قسمت زیر آن پخته بود، شیرینی‌ها را از فر خارج کنید. چون بعد از اینکه شیرینی‌ها سرد شدند و از دما افتادند، این بافت سفت‌تر می‌شود. سعی کنید بیش از زمان گفته شده کوکی‌ها را در فر نگذارید تا بعد از سرد شدن، خشک و شکننده نشوند.

 

  • برای جدا کردن شیرینی قلب ولنتاین از کاغذ روغنی، اجازه دهید کاملا کوکی‌ها از دما بیفتند. سپس به آرامی‌ آن‌ها را جدا کنید. می‌توانید پشت کاغذ روغنی را پارچه نمدار بکشید تا کاغذ از شیرینی‌ها راحت‌تر جدا شود.

پخت شیرینی کوکی قلب ولنتاین

  • بعد از این‌که رویال آیسینگ را آماده کردید و در ظرف ریختید، حتما روی آن را بپوشانید تا خشک نشود. به خاطر استفاده از سفیده تخم مرغ در طرز تهیه رویال آیسینگ، این مایع خیلی زود می‌بندد و غیر قابل استفاده خواهد شد.

 

  • به جای اینکه دور شیرینی کوکی قلبی را قالب بگذارید و بعد مواد آیسینگ را بریزید، می‌توانید کوکی‌ها را روی توری فلزی بگذارید و شروع به طرح زدن روی کوکی‌ها کنید. زیر توری را کاغذ یا پلاستیک بگذارید تا اگر مواد آیسینگ نشت کرد، سطح زیر کوکی‌ها کثیف نشود. تا زمان خشک نشدن آیسینگ، کوکی‌ها را از روی توری برندارید.

 

  • کوکی‌هایی را که به روش بالا درست کرده‌اید، علاوه بر طرح قلب می‌توانید به طرح میوه‌ یا شکل‌های دلخواهتان هم قالب بزنید. یک ایده دیگر این است که از این کوکی‌ها به عنوان هدیه روز ولنتاین استفاده کنید.

 

  • در صورتی که دوست دارید کوکی ولنتاین شما به رنگ قرمز باشد، می‌توانید از رنگ قرمز خوراکی یا آب لبوی غلیظ شده برای رنگ بخشیدن به شیرینی قلب ولنتاین خود استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه کوکی فانتزی بدون فر و با فر بهتر است از پودر شکر یا پودر قند به جای شکر استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا بافت شیرینی قلب ولنتاین شما نرم و لطیف‌تر شود.

 

  • در طرز تهیه کوکی فانتزی ولنتاین با فر بهتر است قبل از قرار دادن خمیر شیرینی داخل قالب از کاغذ روغنی استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کوکی ولنتاین

سوالات متداول درمورد شیرینی قلب ولنتاین

طریقه درست کردن رویال آیسینگ برای تزیین کوکی قلب ولنتاین چگونه است؟

در طرز تهیه رویال آیسینگ برای شیرینی کوکی ولنتاین، ابتدا باید سفیده تخم مرغ را با کمک همزن خوب بزنید تا کف کند. سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و مواد را با همزن بزنید تا حالت کفی و سبک پیدا کند. در نهایت می‌توانید با استفاده از رنگ خوراکی رویال آیسینگ را به رنگ دلخواه درآورید.

چرا نباید برای درست کردن شیرینی کوکی خمیر را زیاد ورز دهید؟

از ورز دادن بیش از حد خمیر کوکی خودداری کنید. این کار باعث سفت و خشک شدن کوکی‌ بعد از پخت می‌شود. نباید روغن خمیر از آن خارج شود.

طریقه جدا کردن شیرینی کوکی قلب ولنتاین از کاغذ روغنی چگونه است؟

در زمان پخت کوکی شیرینی قلب ولنتاین باید زیر کوکی‌ها کاغذ روغنی قرار دهید. سپس اجازه دهید شیرینی کمی خنک شود و بعد آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اگر شیرینی شما به کاغذ روغنی چسبیده است می‌توانید یک پارچه نم‌دار زیر کاغذ بکشید تا شیرینی‌ها راحت‌تر جدا شوند.

طریقه تزیین بیسکویت قلبی ولنتاینی چگونه است؟

برای تزیین کوکی شیرینی قلبی ولنتاین می‌توانید از انواع شکلات‌ قلبی، ترافل‌های رنگی و رویال آیسینگ استفاده کنید.

 

منبع: allrecipes 

 

کالابرگ الکترونیک