قهوه موکا چیست؟ طرز تهیه قهوه موکا یا موکاچینو با فرنچ پرس در خانه

قهوه موکا چیست؟ طرز تهیه قهوه موکا یا موکاچینو با فرنچ پرس در خانه


18 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
قهوه موکا چیست؟ طرز تهیه قهوه موکا با فرنچ پرس در خانه

نوشیدنی قهوه موکا که به کافه موکا و موکاچینو هم در منوی کافی‌شاپ‌ها مشهور است یکی از محبوب‌ترین انواع نوشیدنی‌های قهوه در سرتاسر دنیاست. نوشیدنی موکا که بر پایه اسپرسو است ترکیبی از دو شات قهوه اسپرسو، فوم شیر یا شیر بخار داده شده و البته سس شکلات است. طرز تهیه قهوه موکا یا موکاچینو با فرنچ پرس در خانه و تفاوت لاته با موکا را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه قهوه موکا یا موکاچینو با فرنچ پرس

 

قهوه موکا چیست؟ طرز تهیه قهوه موکا با فرنچ پرس در خانه

 

مواد لازم

 

اسپرسو: ۲ شات (۶۰ میلی‌لیتر)

سس شکلات: ۳۰ میلی‌لیتر (می‌توانید از مقداری شکلات آب کرده یا نوتلا داغ شده روی شعله ملایم گاز استفاده کنید.)

شیر بخار داده شده یا فوم شیر: ۱۲۰ میلی‌لیتر

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن قهوه موکا ابتدا باید دو شات قهوه اسپرسو آماده کنید. برای دم کردن اسپرسو ابتدا دانه قهوه را به میزان متوسط آسیاب کنید. برای درست کردن ۲ شات اسپرسو، ۴۲ گرم قهوه آسیاب شده در سبد قهوه‌جوش موکاپات بریزید و با نوک دست آن را صاف کنید. در قسمت محفظه آب قهوه جوش موکاپات تا حدی که مشخص شده آب سرد بریزید. مقدار آب باید تا قسمت زیر محفظه سوپاپ کنترل فشار باشد.

 

حالا سبد قهوه را روی محفظه آب بگذارید و آن را ببندید. قهوه‌جوش موکاپات موکاپات را روی شعله متوسط رو به پایین گاز بگذارید تا آب سرد به دمای جوش برسد و آب با فشار وارد سبد قهوه شود و از میان دانه‌های قهوه عبور کند. در مرحله آخر قهوه از لوله محفظه خارج شود. در این مرحله قهوه اسپرسو آماده است و بلافاصله باید در فنجان ریخته شود.

 

قهوه موکا چیست؟ طرز تهیه قهوه موکا با فرنچ پرس در خانه

 

در فاصله آماده شدن اسپرسو، فوم شیر یا شیر بخار داده شده را هم آماده کنید. شیر را داغ کنید و سپس در فرنچ پرس بریزید. چند بار شیر را در این دستگاه پرس کنید تا شیر حسابی فوم دار شود. برای آماده کردن فنجان قهوه موکا ابتدا سس شکلات (شکلات آب کرده یا نوتلایی که روی شعله ملایم گاز داغ و باز شده یا سیروپ شکلات) را کف فنجان یا ماگ بریزید. سپس شیر بخار داده شده را اضافه کنید و بعد دبل اسپرسو را روی آن بریزید. به همین راحتی قهوه موکا یا موکاچینو شما آماده است. در صورت تمایل روی آن مقداری خامه همزده و شکلات رنده شده بریزید.

اگر می‌خواهید دقیق‌تر متوجه تفاوت کافه موکا و لاته و کاپوچینو شوید این را به خاطر بسپارید:

 

لاته ترکیبی از اسپرسو، شیر فوم گرفته یا بخارپز و کمی فوم شیر است و کافه موکا از شکلات، اسپرسو، شیر بخار داده شده یا فوم شیر و خامه زده شده تشکیل شده است. کاپوچینو هم که برادر کوچک‌تر لاته است ترکیبی از اسپرسو و شیر بخارپز است.

 

 

کالابرگ الکترونیک