طرز تهیه رولت فیله ماهی با رب انار و گردو با نکات تخصصی آن

طرز تهیه رولت فیله ماهی با رب انار و گردو با نکات تخصصی آن


4 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رولت فیله ماهی

احتمالاً اگر از طرفداران انواع غذا با ماهی باشید، از خوردن طعم لذیذ فیله ماهی با رب انار و گردو بی‌نهایت لذت می‌برید. رولت ماهی یک نوع طبخ مدرن و جذاب برای آماده کردن ماهی است که طعم و ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد. رولت ماهی را هم با ماهی چرخ کرده و هم با فیله ماهی درست کنید. شما می‌توانید این غذا با رب انار خوشمزه را برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی تهیه کنید و با برش دادن رولت ماهی به تکه‌های رولی، ماهی را به روش متفاوتی سرو کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی می‌توانید طرز تهیه رولت فیله ماهی را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه رولت ماهی

 

طرز تهیه و فوت و فن تخصصی رولت فیله ماهی با رب انار و گردو

 

مواد لازم

 

ماهی قزل آلا: ۲ عدد حدود ۵۰۰ گرمی

پیاز داغ: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر: هر کدام یک قاشق چای‌خوری

مغز گردوی خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

سبزی معطر خرد شده تازه (ریحان، جعفری، نعناع): هر کدام ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

رب انار: ۳ قاشق غذاخوری

زعفران آب شده (اختیاری): به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

مرحله اول

 

طرز تهیه و فوت و فن تخصصی رولت فیله ماهی با رب انار و گردو

 

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت ماهی باید تیغ آن را جدا کنید. برای این کار ابتدا ماهی را از قسمت شکم باز کنید، سپس تیغ بخش زیر سر ماهی را به صورت افقی برش دهید. حالا سر تیغی را که برش داده‌اید، می‌گیرید و به آرامی و به صورت ضربه‌ای تیغ یک طرف ماهی را جدا می‌کنید. سپس همین کار را برای طرف دیگر ماهی نیز انجام می‌دهید. بعد از جدا کردن تیغ‌ها از پشت ماهی و دقیقاً زیر بخشی که سر ماهی قرار دارد، با کمک قیچی، حدود ۳ سانتی‌متر برش دهید. این کار را برای دو طرف ماهی انجام می‌دهید. باله‌های ماهی را نیز با قیچی ببرید و تمیز کنید.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه و فوت و فن تخصصی رولت فیله ماهی با رب انار و گردو

 

در این مرحله از طرز تهیه رولت ماهی باید همه ادویه‌جات را با هم ترکیب کنید. سپس مقداری از این ادویه‌ها را به داخل گوشت ماهی اضافه کنید و خوب در همه قسمت‌های آن پخش کنید و با دست به گوشت مالی بمالید. مقداری زعفران آب شده به ماهی بزنید و با دست آن را در سراسر گوشت ماهی پخش کنید.

 

مرحله سوم

 

برای درست کردن سس انار در یک ظرف گردوی خرد شده را با رب انار ترکیب کنید. توجه داشته باشید که ربی که برای این رولت ماهی استفاده می‌شود، باید غیظ و کمی ملس باشد. سپس پیاز داغ را به مواد سس اضافه کنید. مواد را خود با هم ترکیب کنید و بعد سبزی‌های معطر را نیز به این سس اضافه کنید. برای خرد کردن سبزی‌ها به یاد داشته باشید که حتماً آن‌ها را ریز و ساطوری کنید تا طعم و عطر مواد به خرد هم بروند و سس لذیذتری داشته باشیم. شما می‌توانید برای این سس از هر سبزی که دوست دارید استفاده کنید و عطر این سس را طبق ذائقه و سلیقه خودتان تنظیم کنید.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه و فوت و فن تخصصی رولت فیله ماهی با رب انار و گردو

 

در مرحله چهارم از طرز تهیه رولت ماهی باید ماهی را به سسی را که آماده کرده‌اید، آغشته کنید. با استفاده از قاشق سس را به تمام سطح داخلی ماهی آغشته کنید و خوب پخش نمایید. برای اینکه سس از ماهی بیرون نزند، بهتر است ۱ تا ۲ سانتی‌متری در هر طرف ماهی را بدون سس باقی بگذارید.

 

مرحله پنجم

 

در این مرحله از طرز تهیه رولت ماهی باید ماهی را رول کنید. برای این کار ماهی را از بخش دم بلند کنید. دم ماهی را به بخشی از ماهی که به اندازه ۳ سانتی‌متر سوراخ کرده بودید فرو ببرید و کامل بکشید. تا جایی که ممکن است دم ماهی را بکشید تا کاملاً محکم شود و ماهی به شکل رولی شود. سپس سینی فر را کمی چرب کنید و ماهی را برای نیم ساعت با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا خوب پخته شود. بهتر است ماهی را در ردیف وسط فر قرار دهید تا با حرارت متوسط پخت شود. بعد از پخت ماهی سر و دم آن را جدا کنید و ماهی را به صورت رولی برش بزنید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه رولت ماهی با رب انار و گردو

 

طرز تهیه و فوت و فن تخصصی رولت فیله ماهی با رب انار و گردو

 

*برای طرز تهیه رولت ماهی می‌توانید از انواع سبزی معطر به جز سبزی گشنیز و شنبلیله استفاده کنید.

 

*در صورتی که به سبزی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید برای درست کردن سس این غذا از سبزی خشک استفاده کنید. برای این کار توجه داشته باشید که باید مقدار سبزی خشک را نصف سبزی تازه در سس اضافه کنید.

 

*شما می‌توانید از این سس انار برای مرغ شکم‌پر یا رول مرغ و بوقلمون نیز استفاده کنید.

 

*برای تزئین این ماهی می‌توانید قبل از پخت در قسمت دهان ماهی یک عدد گوجه گیلاسی بگذارید تا بعد از پخت ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

 

*اگر به فر دسترسی ندارید، می‌توانید این ماهی را با دمای خیلی ملایم و داخل تابه چدن و کمی روغن نیز آماده کنید. توجه داشته باشید که برای درست کردن این ماهی در ماهیتابه درب آن را به صورت نیمه باز بگذارید تا ماهی له نشود.

 

*برای رول کردن و محکم کردن حالت ماهی قبل از پخت می‌توانید از خلال دندان استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک