طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو بدون تخم مرغ و شکر

طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو بدون تخم مرغ و شکر


2 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو بدون تخم مرغ و شکر

حتما شما هم اسم شکلات ایتالیایی رافائلو را شنیده‌اید یا اینکه به احتمال زیاد طعم شکلات رافائلو را چشیده‌اید. شکلات رافائلو به خاطر رنگ سفید نارگیلی و طعم غالب بادام و نارگیلش یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شکلات‌های دنیاست. در این میان چیز کیک یخچالی و ساده رافائلو که بدون نیاز به تخم مرغ و ژلاتین درست می‌شود یکی از مشهورترین انواع چیز کیک‌های ساده دنیا با پایه بیسکویت است. چیز کیک یخچالی رافائلو هم همان طعم غالب نارگیل را دارد و بسیار لذیذ و نرم و خوش طعم است. چیز کیک رافائلو را به صورت گرم و سرد می‌توانید درست کنید که نوع سرد آن با پایه بیسکویت است. طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو بدون ژله و تخم مرغ و شکر را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو بدون ژله و تخم مرغ

طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو بدون تخم مرغ و شکر

مواد لازم

 

بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی: ۲ بسته

بادام: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری

کره آب کرده: ۱۰۰ گرم

خامه صبحانه: ۱ بسته (۲۰۰ میلی‌لیتر)

شکلات سفید: ۱۵۰ گرم

پنیر لبنه: ۲۰۰ گرم

پودر خامه یا همان دریم ویپ: ۱۵۰ گرم

شیر نارگیل یا شیر پرچرب: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو بدون تخم مرغ و شکر

 

برای درست کردن چیز کیک یخچالی رافائلو بدون ژله و فر و بدون تخم مرغ باید از پایه بیسکویتی برای کیک استفاده کنید. برای این کار ابتدا ۲ بسته بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی یا هر بیسکویت دیگری که طعم آن را می‌پسندید را به همراه بادام، پودر نارگیل و کره آب شده در غذاساز یا میکسر بریزید و میکس کنید. وقتی یک مخلوط یکدست به دست آمد آن را به عنوان پایه چیزکیک در قالب کمربندی دایره‌ای که برای چیز کیک مناسب است بریزید و حسابی فشار بدهید و پهن کنید تا روی آن صاف شود.

 

قالب را در یخچال بگذارید تا پایه چیزکیک حسابی خودش را بگیرد و سفت شود. در این فاصله کرم روی چیزکیک را درست کنید. ابتدا شکلات‌ سفید را به روش بنماری آب کنید. خامه و پودر خامه را در یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا حجم آن دو یا سه برابر شود و فرم بگیرد.

 

وقتی خامه سفت شد و فرم گرفت پنیر لبنه و شیر را اضافه کنید و باز هم بزنید تا مایه روی کیک حالت کرمی پیدا کند. حالا کرم آماده شده را وسط قالب بیسکویتی چیزکیک بریزید و با لیسک خوب صاف و یکدست کنید. روی کرم پودر نارگیل را بپاشید و به مدت ۳ الی چهار ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و برای برش زدن آماده شود. برای تزیین چیز کیک رافائلو می‌توانید موقع سرو روی هر برش چیزکیک یک عدد شکلات رافائلو بگذارید. چیزکیک خوشمزه رافائلو را با پایه کیک اسفنجی و به صورت گرم و فری هم می‌توانید درست کنید. مقاله طرز تهیه کیک ساده اسفنجی وانیلی را بخوانید.

 

 

کالابرگ الکترونیک