طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان مجلسی رستورانی

طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان مجلسی رستورانی


17 خرداد 1397 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان و کشک بادمجان مجلسی رستورانی در شهرهای مختلف

کیک کشک‌ بادمجان از جمله لذیذترین غذاهای سنتی با کشک و البته پیش‌غذاهای مجلسی ایرانی با بادمجان سرخ کرده یا کبابی است. اما فوت‌و‌فن‌های درست کردن یک کشک‌ بادمجان مجلسی و خوشمزه خانگی به سبک و سیاق رستورانی را می‌دانید؟ به نظر می‌رسد هر چه بیشتر فوت‌و‌فن‌های درست کردن این غذای لذیذ را بلد باشید کشک‌ بادمجان مجلسی و خوشمزه‌تری میل خواهید کرد. یک طرز تهیه عالی و ساده برای درست کردن کشک بادمجان و طرز تهیه کیک کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه کیک کشک بادمجان خوشمزه مجلسی

 

طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان و کشک بادمجان مجلسی رستورانی در شهرهای مختلف

 

مواد لازم

بادمجان یک کیلو

پیاز بزرگ ۲ عدد

کشک یک فنجان

سیر ۳ حبه

مغز گردو خرد شده ۴ قاشق غذاخوری

نعنا خشک ۴ قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

نمک و زردچوبه به میزان دلخواه

آب ۴/۱ فنجان

 

طرز تهیه 

 

طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان و کشک بادمجان مجلسی رستورانی در شهرهای مختلف

 

چه بخواهید کیک کشک بادمجان را برای ۲۰ نفر یا حتی بیشتر درست کنید و یا حتی مثلا برای دو نفر، به هر حال دستور پخت کشک بادمجان مجلسی خیلی هم ساده است. ابتدا باید کشک بادمجان را درست کنید. بعد از شستن بادمجان‌ها، آن‌ها را پوست بگیرید و از طول برش دهید. بادمجان‌ها را دوباره بشورید، نمک بزنید و حدود بیست دقیقه صبر کنید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. بعد از بیست دقیقه بادمجان‌ها را بشورید و با دستمال تمیز خشک کنید. برخی برای سالم‌تر بودن کشک‌ بادمجان، بادمجان‌ها را کباب می‌کنند اما برای تهیه یک کشک‌ بادمجان مجلسی و لذیذ بهتر است بادمجان‌ها را در مقدار کمی روغن و با حرارت ملایم سرخ کنید.

برای لطیف‌تر شدن نعناع داغ بهتر است چند دقیقه پودر نعناع را در مقداری آب خیس کنید و سپس آن‌ها را در آبکش ریز آبکش کرده و با روغن روی حرارت ملایم گاز کمی تفت دهید.

پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا آب‌شان کشیده شده و طلایی رنگ شوند. در اواخر سرخ کردن پیازها، سیر رنده شده را اضافه کنید و خیلی کم تفت دهید. کمی زردچوبه و نمک اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید. یادتان باشد زیاد تفت دادن سیر طعم آن را عوض کرده و تلخ می‌کند.

 

یک قاشق نعنا‌ داغ، یک قاشق گردو خرد شده و یک قاشق سیر و پیاز داغ را برای تزیین کنار بگذارید. در این مرحله بادمجان‌های سرخ شده را به سیر و پیاز داغ اضافه کرده و کمی هم می‌زنیم. حالا با یک کفگیر چوبی یا گوشت‌کوب بادمجان‌ها را له کنید. بعد از له کردن کامل بادمجان‌ها، گردو خرد شده و نعنا‌داغ سرخ شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا کشک را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله یک چهارم فنجان آب به مواد اضافه کنید و روی شعله ملایم گاز کمی دیگر تفت دهید تا آب بخار شود.

کشک‌ بادمجان مجلسی شما حاضر است، آن را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید و رویش را با گردو خرد شده، نعنا‌داغ و سیر و پیاز داغ تزیین کنید.

فوت و فن و نکات طلایی درست کردن کشک‌ بادمجان مجلسی خوشمزه

 

طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان و کشک بادمجان مجلسی رستورانی در شهرهای مختلف

 

*اگر بادمجان‌ها بعد از نمک زدن هم هنوز تلخ هستند بهترین کار این است که بادمجان‌های سرخ شده را دو تا سه بار هر بار به مدت ۲۰ ثانیه در آب جوش بجوشانید. به این ترتیب هم روغن و چربی اضافه بادمجان‌ها گرفته می‌شود و هم طعم بی‌نظیری پیدا می‌کنند.

*یک فوت آشپزی بی‌نظیر برای درست کردن کشک‌ بادمجان مجلسی و لذیذ اضافه کردن یک عدد استاک گوشت (پودر فشرده گوشت) در مرحله‌ای است که آب و کشک را به مواد اضافه می‌کنید. در صورت اضافه کردن استاک بهتر است ۴/۳ فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید کشک‌ بادمجان روی حرارت بسیار ملایم جوش بخورد و جا بیفتد.

* استفاده از گردو در تمام مراحل سلیقه‌ای است، گردو را برای رفع طبع سرد کشک به این غذا اضافه می‌کنند اما اگر می‌خواهید این غذا را مجلسی‌تر درست کنید حتما از گردو استفاده کنید.

*اگر با چربی بادمجان‌های سرخ شده مشکل دارید می‌توانید از بادمجان‌های کباب شده استفاده کنید. به این ترتیب کشک بادمجان رژیمی خواهید داشت.

*یک روش مجلسی‌تر کردن کشک‌ بادمجان طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت است. اضافه کردن کمی گوشت چرخ‌کرده که با پیاز و رب و ادویه سرخ شده یا گوشت قلقلی در کنار مواد تزیینی  روی ظرف کشک‌ بادمجان طعم لذیذ آن را دو چندان می‌کند.

 

طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان و کشک بادمجان مجلسی رستورانی در شهرهای مختلف

 

*می‌توانید از زعفران آب شده برای تزیین کشک‌ بادمجان مجلسی استفاده کنید.

* اضافه کردن کمی ماست چکیده پرچرب به همراه کشک طعم لذیذتری به این غذا می‌دهد.

*برای تهیه کشک زعفرانی مقداری کشک را با زعفران آب شده خیلی غلیظ مخلوط کنید و داخل ماسوره بریزید و سطح کشک‌بادمجان را تزیین کنید. اگر ماسوره ندارید کشک زعفرانی را در یک کیسه فریز تمیز بریزید، نوک کیسه را به اندازه دلخواه سوراخ کنید و سطح غذا را به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید.

 

طرز تهیه کیک کشک‌ بادمجان و کشک بادمجان مجلسی رستورانی در شهرهای مختلف

 

*مخلفات کنار کشک بادمجان معمولا سبزی خوردن است.

*طرز تهیه کشک بادمجان رشتی به همین ترتیب است اما در ترکیب مواد لازم آن گوجه فرنگی پوست گرفته و تفت داده شده هم وجود دارد.

*طرز تهیه کشک بادمجان کرمانی علاوه بر گردو، پودر بادام هم دارد. کرمانی‌ها معمولا یک یا عدد چغندر پوست گرفته و پخته را هم می‌کوبند و به بادمجان‌ها اضافه می‌کنند.

*طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی یا آذری به همان سبک کشک بادمجان مجلسی رستورانی که طرز تهیه آن گفته شد.

 

طرز تهیه کیک کشک بادمجان مجلسی و خوشمزه

 

مواد لازم و طرز تهیه کیک کشک‌بادمجان مجلسی با تزیین

 

اگر می‌خواهید کشک‌ بادمجان مجلسی‌تان را به کیک کشک‌ بادمجان تبدیل کنید کافی است یک بسته نان تست تازه تهیه کنید. لبه‌های نان تست را با چاقو به دقت ببرید. یک لایه نان تست برش داده شده را در یک دیس بزرگ بچینید و روی آن‌ها یک لایه کشک بمالید و روی لایه کشک یک لایه کشک‌ بادمجان بریزید.

قطر لایه کشک‌ بادمجان بیشتر از ۲ سانت نباید باشد. به این ترتیب دوباره یک لایه نان تست، یک لایه کشک و یک لایه دو سانتی‌متری کشک‌ بادمجان. لایه آخر یک لایه نان تست است. حالا کمی از مواد کشک‌ بادمجان را در اطراف و دیواره‌های کیک بمالید. در مرحله بعد یک لایه کشک روی دیواره‌ها و سطح کیک بمالید.

برای تزیین این کیک مجلسی و لذیذ می‌توانید از کشک ساده و زعفرانی، پیاز داغ و سیر داغ، گردو و نعنا‌ داغ استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک