طرز تهیه ۱۵ بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

طرز تهیه ۱۵ بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه


19 خرداد 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

بستنی یخی یا همان بستنی آلاسکا یکی از نوستالژی‌های دوران کودکی است. انواع بستنی یخی را می‌توانید با انواع میوه‌ها به خصوص میوه‌های فصل تابستان تهیه کنید. البته طرز تهیه بستنی با نوشابه، آبلیمو یا همان بستنی یخی لیمو، بستنی یخی شکلاتی و نوشیدنی‌های دیگر هم مرسوم است. بستنی یخی جز انواع دسر ساده و آسان، ارزان و کم هزینه و البته خوشگل است. طرز تهیه ۵ بستنی یخی ساده و میوه‌ای و شکلاتی خوشمزه در خانه را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه بستنی یخی هندوانه و کیوی

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

مواد لازم

هندوانه خرد شده: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کیوی: ۴ عدد خرد شده

آب لیموترش: نصف یک عدد

 

طرز تهیه

 

هندوانه خرد شده و آب لیموترش را در میکسر و غذاساز بریزید و میکس کنید. در قالب بستنی یخی (۷ قالب برای این مقدار مواد بستنی کافی است) مخلوط هندوانه و آب لیموترش را به اندازه کافی بریزید و به مدت ۴ الی ۵ ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. در این فاصله کیوی را هم در میکسر پوره کنید و روی مواد هندوانه که یخ زده بریزید. دوباره بستنی یخی را به مدت ۵ ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی آماده شود. برای جدا کردن همه‌ی انواع بستنی یخی از قالب آن را به مدت ۵ ثانیه یا کمی بیشتر در آب گرم نگه دارید تا جدا شود.

 

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی

 

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

مواد لازم

 

توت فرنگی: ۵۰۰ گرم

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نعنا: ۲ شاخه

آب: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

ابتدا توت فرنگی‌های شسته شده را در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. در این فاصله آب، شکر و نعنا را در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید تا شربت غلیظ شود و قوام بپیدا کند. شربت را از صافی رد کنید. حالا توت فرنگی‌های یخ زده را به همراه شربت در میکسر بریزید و پوره کنید. مایه بستنی یخی به دست آماده را در قالب بستنی یخی بریزید و به مدت ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا یک بستنی آلاسکای خوشمزه و خوشرنگ تحویل بگیرید.

حتما بخوانید  5 مورد از خواص ناشناخته آووکادو برای زیبایی پوست و مو

 

طرز تهیه بستنی یخی چوبی انبه و هلو

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

مواد لازم

 

هلو: ۳۰۰ گرم

انبه: ۳۰۰ گرم

عسل: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

هلو و انبه را خرد کنید و به همراه عسل در میکسر یا غذاساز پوره کنید. مایه بستنی به دست آمده را در قالب بستنی یخی بریزید و در هر کدام یک چوب بستنی هم بگذارید. قالب‌های بستنی را در فریزر بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا بستنی یخی ببندد.

 

طرز تهیه بستنی یخی آناناس، توت فرنگی و پرتقال

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

مواد لازم

 

توت فرنگی: ۲۰ عدد

آب آناناس: ۴ قاشق غذاخوری

آب پرتقال: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخفیفات لبنیات افق کوروش

شکر: ۲ قاشق غذاخوری (اختیاری)

 

طرز تهیه

 

همه مواد را در میکسر بریزید و مخلوط کنید. مایه به دست آمده را در قالب بستنی یخی بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند.

 

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی خامه‌ای

 

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

مواد لازم

توت فرنگی: ۳۰۰ گرم

ماست یونانی: ۱ و ½ لیوان فرانسوی بسته‌دار

خامه صبحانه: ۱۵۰ گرم

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

آب: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

توت فرنگی‌های شسته شده را خرد کنید و در میکسر یا غذاساز پوره کنید. در اواسط کار ¼ لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری شکر به توت فرنگی‌ها اضافه کنید و یکدست پوره کنید. خامه و ماست را با هم ترکیب کنید و با چنگال خوب بزنید تا یکدست شود. در هر قالب بستنی یخی نصف از مایه پوره و نصف دیگر را مخلوط ماست و خامه بریزید. قالب بستنی یخی را به مدت ۳ ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی خودش را بگیرد. طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی سنتی بدون دستگاه را هم در اینجا بخوانید.

 

طرز تهیه بستنی آلاسکا چند رنگ

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

مواد لازم

 

تمشک: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

توت فرنگی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

زغال اخته یا بلوبری: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب یا شیر: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن این بستنی یخی که طعمی شبیه بستنی یخی لواشکی دارد ابتدا میوه‌ها را در میکسر پوره کنید و سپس شیر و شکر را اضافه کنید (اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری خامه صبحانه هم بد نیست). سپس مایه بستنی را در قالب بستنی یخی بریزید و چند ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی خودش را بگیرد.

حتما بخوانید  ۱۷ راهکار ساده و سریع از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه

 

طرز تهیه بستنی یخی انبه خامه‌ای

طرز تهیه 7 بستنی یخی ساده و میوه‌ای خوشمزه در خانه

مواد لازم

 

پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

وانیل: ½ قاشق چایخوری

شیر: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

ابتدا انبه را در میکسر پوره کنید. انبه را در یک ظرف بریزید و میکسر را بشورید. سایر مواد را هم در مخلوط کنید بریزید و میکس کنید. نیمی از قالب را با پوره انبه و نیمی دیگر را با مایه پنیر و خامه میکس شده پر کنید و چند بار قالب را به سطح کار بکوبید تا کمی با هم ترکیب شوند. قالب بستنی را در فریزر بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا بستنی خودش را خوب بگیرد و یخ بزند. میوه انبه یک انتخاب مناسب برای تهیه بستنی سنتی خانگی با ثعلب و بدون ثعلب هم هست. طرز تهیه بستنی خانگی انبه بدون ثعلب و دستگاه را در اینجا بخوانید.

 

طرز تهیه بستنی یخی فالوده ای

 

طرز تهیه بستنی فالوده‌ای یخی با نشاسته

 

طرز تهیه بستنی یخی فالوده‌ای برای کسانی که علاقه زیادی به انواع بستنی یخی دارند، یک رسپی هیجان انگیز محسوب می‌شود. در اوج گرمای تابستان هیچ چیزی به اندازه یک بستنی فالوده‌ای لیمویی یخی نمی‌تواند حالتان را سر جایش بیاورد. اما طرز تهیه بستنی فالوده‌ای لیمویی چگونه است؟

چطور می‌توانیم در خانه یک بستنی فالوده‌ای خوش طعم و سریع آماده کنیم؟ برای مطالعه طرز تهیه بستنی یخ فالوده‌ای به ۲ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

طرز تهیه بستنی یخی شلیل

 

طرز تهیه بستنی یخی شلیل

 

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع بستنی یخی ترکیب ساده شلیل و آب است که بدون هیچ افزودنی دیگری تهیه می‌شود و طعم فوق‌العاده لذیذی دارد. شما می‌توانید این بستنی یخی را به سرعت و در عرض چند دقیقه آماده کنید و در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

با این همه معمولاً روش‌های مختلفی برای تهیه بستنی یخی وجود دارد. شما می‌توانید میوه‌های میکس شده را با انواع طعم دهنده‌ها ترکیب کنید و یا آن را کمی با شیرهای گیاهی و شیرین کننده‌های طبیعی شیرین نمایید تا طعم جذاب‌تری پیدا کند. برای مطالعه طرز تهیه بستنی یخی شلیل به ۵ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

کالابرگ الکترونیک