معرفی بهترین و پر فروش‌ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا

معرفی بهترین و پر فروش‌ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا


1 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی بهترین و پر فروش‌ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا

همه ما ممکن است گاهی به یک تلنگر و انگیزش نیاز داشته باشیم تا به خودمان بیاییم. گاهی زیاد به خودمان سخت می‌گیریم، گاهی به سادگی دچار خطای شناختی می‌شویم و گاهی نیز موفقیت در دو قدمی‌مان است؛ اما تنها انگیزه کافی برای دستیابی به آن را نداریم. در این مواقع، باید به مرجعی درست و راهنمایی مهربان پناه ببریم تا ما را به خود اصلی‌مان بازگرداند. این مرجع و راهنما، چیزی به جز کتاب نیست و چه چیزی جز بهترین کتاب های خوشناسی . در مجله کوروش، ما بهترین و پرفروش ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی در دنیا که به زبان فارسی هم ترجمه شده‌اند را به شما معرفی کرده‌ایم.

۱- خود شناسی؛ آلن دوباتن

 

معرفی بهترین و پر فروش ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا

 

یکی از بهترین کتابهای خود شناسی. شاید کتاب «خود شناسی» کتابی انگیزشی نباشد؛ اما این کتاب برای خود شناسی و درون‌کاوی شما بسیار مهم و مؤثر است. «آلن دوباتن» (Alain de Botton) در این کتاب به شما کمک می‌کند تا بدون تعارف و پنهان‌کاری، با خود حقیقی‌تان دیدار کنید، به او نزدیک شوید و احساسات و زوایای پنهان فکرتان را روی کاغذ بیاورید. هیچ‌وقت برای خواندن این کتاب دیر نیست. می‌توانید از همین امروز شروع کنید.

آلن دوباتن که نویسنده، فیلسوف و مجری معروف بریتانیایی است؛ کتاب‌های فراوانی را در زمینه فلسفه و به کار بردن فلسفه در زندگی، تألیف کرده است. با یکی دیگر از کتاب‌های او، در ادامه آشنا خواهید شد.

 

۲- در باب اعتماد به‌ نفس؛ آلن دوباتن

 

معرفی بهترین و پر فروش ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا

 

کتاب «در باب اعتماد به نفس» که یکی دیگر از آثار و کتابهای پر فروش آلن دوباتن است، به شما در کنار زدن موانع خود شناسی کمک می‌کند. همان طور که از عنوان این کتاب پیداست، این کتاب به شما در یافتن اعتماد به نفس کمک می‌کند. در این کتاب همچنین سخنان بزرگانی چون نیچه را می‌خوانید؛ سخنانی که برای تقویت اعتماد به نفس‌تان مؤثر خواهد بود.

 

۳- چهار اثر؛ فلورانس اسکاول شین

 

یکی از بهترین و پرفروش ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا که بیش از ۶۰ دوره در ایران چاپ شده است، کتاب «چهار اثر» نوشته «فلورانس اسکاول شین» (Florence Scovel Shinn) است. فلورانس اسکاول شین، تصویرگر کتاب و هنرمند آمریکایی بود که به خاطر آثارش در جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این کتاب به خاطر لحنی گیرا و صمیمی، به خوانندگان بسیاری در جهان کمک کرده و معلم مهربان درس‌های مهمی از زندگی بوده است. این کتاب درست مثل نامش، در ۴ بخش توصیف شده است.

 

۴- انسان در جست‌وجوی معنا؛ ویکتور فرانکل

 

معرفی بهترین و پر فروش ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا

 

یکی دیگر از بهترین و پرفروش ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی، کتاب «انسان در جست‌وجوی معنا» از «ویکتور فرانکل» (Viktor Frankl) است. ویکتور فرانکل، روان‌پزشک و عصب‌شناس اتریشی بود که معنادرمانی یا لوگوتراپی را پدید آورد.

این کتاب در واقع روایت و شرح زندگی و نجات یافتن خود نویسنده، از ارودگاه کار اجباری نازی‌هاست و به نوعی یکی از بهترین کتابهای رمان انگیزشی در دنیاست. این کتاب که در ۲ بخش نوشته شده است؛‌به افراد کمک می‌کنند تا به مفهوم «زندگی در لحظه» نزدیک شوند و معنای زندگی را در سخت‌ترین شرایط درک کنند.

 

۵- کیمیاگر؛ پائولو کوئیلو

 

«کیمیاگر» با داستانی خیال‌انگیز و نمادین، شما را به موفقیت و داشتن ذهن بازتر، نزدیک‌تر می‌کند. این کتاب که در شمار یکی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های موفقیت و انگیزشی و در واقع یک رمان انگیزشی است، در ۱۵۰ کشور دنیا چاپ شده است. این کتاب روایت‌گر جوانی چوپان است که برای تحقق رؤیایش، سرزمین‌ها را زیر پا می‌گذارد و ماجراجویی‌های زیادی می‌کند.

«پائولو کوئیلو» (Paulo Coelho)، نویسنده معاصر برزیلی خالق این اثر است. او سفیر صلح سازمان بین‌الملل در سال ۲۰۰۷ و فعال در زمینه‌های مواد مخدر، فقر و موضوعات فرهنگی دیگر است. این نویسنده پر تلاش، در کتاب کیمیاگر به شما نشان می‌دهد که برای تحقق رؤیای خود، می‌توانید از این داستان خیالی، الهام بگیرید.

 

۶- سه‌شنبه‌ها با موری؛ میچ آلبوم

 

معرفی بهترین و پر فروش ترین کتابهای موفقیت و انگیزشی دنیا

 

یک کتاب رمان انگیزشی و خوشناسی دیگر؛ «سه شنبه‌ها با موری». «میچ آلبوم» (Mitch Albom) شخصیت اول کتاب «سه‌شنبه‌ها با موری» است؛‌ او هر سه‌شنبه، درس‌هایی را از استادش، موری فرا می‌گیرد. این درس‌ها همه در باب یاد گرفتن هنر خوب زندگی کردن است. این کتاب الهام‌بخش و مؤثر، یکی دیگر از بهترین و پرفروش ترین کتاب های موفقیت و انگیزشی است.

 

کالابرگ الکترونیک