۹ نکته و درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها

۹ نکته و درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها


26 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
9 نکته و درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها

معمولا افرادی که موهای فر دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض توجه قرار می‌گیرند. موی فر، بخصوص برای خانم‌ها، جذابیت زیادی به همراه دارد. مراقبت از موهای فر کمی مشکل‌تر از موهای معمولی و لخت است؛ زیرا موهای فر معمولا کمی خشک‌تر و وزتر از موهای معمولی هستند. در این مطلب که در مجله‌ کوروش می‌خوانید، نکات کلیدی و ترفندهای مراقبت از موی فر و درمان طبیعی موهای فر و البته آرایش موی فر را به طور کامل به شما در سرویس سلامت آموزش می‌دهیم.

اگر افرادی که موهای فر دارند اندکی از موهای خود غافل شود، با مشکلات جانبی مو مواجه شده و موهای فر جذابیت خود را از دست می‌دهند. در صورتی که به‌درستی از موهای فر خود مراقبت کنید، می توانید جذابیت آن‌ها را حفظ کرده و علاوه بر‌آن، موهایی سالم داشته باشید.

 

 

ترفندهای مراقبت از موهای فر

 

ترفندهای مراقبت از موهای فر و درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها

 

انتخاب عاقلانه شامپو

 

اولین و مهم‌ترین قدم در روتین مراقبت از موهای فر فر و حتی سایر انواع مو، انتخاب شامپوی مناسب و شستشوی صحیح مو است. با شستشوی موها گرد و غبار روی مو، چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده پوست و محصولاتی که در پوست سر تجمع پیدا کرده‌اند، از بین می‌روند؛ اما نحوه‌ی صحیح شستن موها و انتخاب شامپوی مناسب روی نتیجه نهایی بسیار تاثیرگزار است.

 

انتخاب عاقلانه شامپو در درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها

 

برای مراقبت از موی فر از شامپویی ملایم استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی  مانند سولفات‌ها، الکل‌ها و پارابن‌ها باشد؛ زیرا این مواد شیمیایی تنها باعث تحریک پوست سر شما می‌شوند. برای اینکه مطمئن شوید، مقدار مناسبی از شامپو را روی موهای خود استفاده می‌کنید، می‌توانید قبل از استفاده مقداری از آن را داخل آب رقیق کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین انواع شامپو مخصوص موهای چرب و نازک

 

 

جلوگیری از شامپو زدن بیش از حد موها

 

جلوگیری از شامپو زدن بیش از حد موها برای مراقبت از موهای فر

 

موهای فر به سادگی خشک و وز می‌شوند. در این میان، شستشو و شامپو زدن بیش از حد موها نیز باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی آن‌ها می‌شود. در نتیجه، مطمئن شوید که موهای خود را به اندازه با استفاده از شامپو شستشو می‌دهید. معمولا هر ۲ تا ۳ روز یک بار شستشوی موهای فر کافی است.  همچنین برای مراقبت از موهای فر خود می‌توانید از شامپوهایی که حاوی مقداری نرم کننده هستند، استفاده کنید. زیرا نرم کننده از موهای شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش های خانگی مراقبت و درمان موهای خشک

 

 

استفاده از ماسک مو و یا روغن‌های طبیعی

 

استفاده از ماسک مو و یا روغن‌های طبیعی در درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها

 

برای مراقبت از موهای فر می توانید از ماسک مو و روغن‌های طبیعی روی آن ها استفاده کنید. برای این منظور، موهای خود را قسمت قسمت کرده و ماسک یا روغن را، برای مدت حداقل ۲۰ دقیقه، روی آن‌ها قرار دهید. همچنین شما می‌توانید از کلاه دوش یا یک حوله روی سر خود استفاده کنید، تا سر شما گرم شده، کوتیکول مو باز شود و مواد مغذی مو بهتر عمل کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ماسک موها برای بازسازی انواع مو خشک و کدر

 

 

عدم استفاده از شانه‌های دندانه ریز

 

عدم استفاده از شانه های دندانه ریز برای مراقبت از موهای فر

 

در مراقبت از موهای فر توصیه می‌شود از شانه های دندانه پهن برای شانه زدن و یا از بین بردن گره های مو، استفاده کنید. علاوه بر‌ آن، برای مراقبت از موی فر شانه زدن آن را از پایین مو آغاز کرده و سپس به سراغ قسمت های بالایی مو بروید. توجه داشته باشید که شانه زدن مو را باید با ملایمت انجام دهید؛ زیرا ممکن است به بافت موها آسیب رسیده و قسمت هایی از مو شکسته شود. همچنین بهتر است پس از شستشوی موها آن ها را شانه نکنید.

 

 

استفاده از حرارت متوسط برای حالت دادن به موی فر

 

استفاده از حرارت متوسط برای حالت دادن به موی فر

 

حالت دادن به مو با استفاده از دمای بالای سشوار و یا سایر وسایل حالت دهی مو، می‌تواند باعث آسیب رساندن به بافت طبیعی مو شده و موها را کدر و مرده نشان دهد. همچنین، برای مراقبت از موهای فر توصیه می‌شود استفاده از دستگاه‌های حالت دهی مو را محدود کرده و در صورتی که ناچار هستید، از اسپری های محافظت کننده برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ ها برای مراقبت و درمان موی چرب

 

 

استفاده از آب سرد برای شستشوی موهای فر

 

استفاده از آب سرد برای شستشوی موهای فر

 

دوش آب داغ، باعث از بین رفتن روغن و سبوم طبیعی مو و پوست سر می‌شود. همچنین باعث می‌شود که کوتیکول مو باز شده و موها بیشتر در معرض موخوره و یا شکستگی قرار بگیرند. برای مرقبت از موهای فر و یا هر نوع موی دیگری، بهتر است از آب سرد برای شتسشوی مو استفاده کنید. در واقع دوش آب سرد امن‌ترین و بهترین راه برای مراقبت از موها در هنگام شستشوی آن‌ها محسوب می‌شود.

 

 

کوتاه کردن مرتب موهای فر

 

کوتاه کردن مرتب موهای فر در درمان طبیعی برای مراقبت از موی فر و آرایش آن‌‌ها

 

موخوره باعث می‌شود که مو وز شده و ظاهر خوبی نداشته باشد. در صورتی که می‌خواهید از موهای خود مراقبت کنید، توصیه می‌شود موهای خود را به طور مرتب کوتاه کرده و در صورت نیاز، عمل موخوره گیری را انجام دهید. معمولا برای مراقبت موهای فر هر شش تا هشت هفته یک بار، کوتاه کردن موها کافی است. در این صورت، از آسیب های جانبی مانند موخوره جلوگیری می‌کنید.

 

 

استفاده از ترفند آناناس و روتین شب مراقبت از مو

 

استفاده از ترفند آناناس و روتین شب مراقبت از مو برای مراقبت از موی فر

 

ترفند آناناس یکی از ترفندهای مراقبت موی فر و یا هر نوع موی دیگری است که مخصوص روتین شب است. در این ترفند، شما باید قبل از خواب، موهای خود را در بالاترین نقطه ی سر جمع کرده و خیلی شل آن ها را ببندید. این ترفند علاوه بر اینکه، باعث حفظ حلقه فر موهای شما می‌شود، حالت طبیعی آن‌ها را نیز حفظ می‌کند. زیرا با این حالت اصطکاک کمتری بین موهای شما و بالشت وجود دارد. همچنین، برای کم تر کردن این اصطکاک نیز می‌توانید از روبالشی‌های ساتن و یا ابریشم استفاده کنید.

 

 

روش‌های درمانی طبیعی برای مراقبت از موهای فر

 

روش‌های درمانی طبیعی برای مراقبت از موهای فر

 

برای مراقبت از موی فر، می توانید از ماسک‌های مو که حاوی مواد طبیعی هستند، استفاده کنید. ماسک‌های طبیعی زیر را امتحان کنید:

 

۱.مقداری از روغن زیتون، تخم مرغ، سرکه و سس مایونز را مخلوط کرده و روی موهای خود قرار دهید. ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید و سپس موهای خود را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید. تخم مرغ باعث افزایش پروتئین موهای شما شده و سس مایونز علاوه بر اینکه رطوبت موهای شما را تامین می کند، باعث درخشندگی آن‌ها نیز می‌شود.

 

۲. آب یک آووکادوی رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید. آووکادو سرشار از ویتامین‌های B و E است که برای مو بسیار مفید هستند.

 

سایر درمان‌های طبیعی که برای مراقبت از موی فر مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از: سرکه سیب، شیر، دانه‌های شنبلیله و گیاه هیبسکوس؛ که تمامی آن‌ها سرشار از مواد مغذی برای مراقبت از موی فر هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ گیاه معجزه‌گر برای درمان سریع ریزش شدید مو زنان و مردان

 

 

مدل‌های مناسب و شیک برای آرایش موهای فر

 

مدل مناسب برای آرایش موهای فر

 

گرچه موهای فر خود جذاب هستند اما برخی مدل‌های مو هستند که شما می توانید موهای فر خود را با استفاده از آن‌ها آرایش کرده و به جذابیت‌شان اضافه کنید:

 

۱. مدل‌های موی کلاسیک که بسیار شیک هستند و تقریبا مطابق سلیقه تمامی خانم‌ها قرار می‌گیرند.

 

۲. مدل موی دم اسبی که تقریبا محبوب تمامی مردم ایران است.

 

۳.مدل‌های بافت مو که از قسمت بالایی یک طرف سر بافته می‌شوند.

 

۴. و مدل موی جذاب و پرطرفدار half buns که در آن دسته بالایی موها از دو سمت گوش گرفته شده و بالای سر (غالبا به صورت گوجه‌ای) بسته می‌شود و دسته‌ی پایینی موها نیز رها می‌شود. با این روش جذابیت موهای فر رها شده نیز دو چندان می‌گردد.

 

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، مراقبت از موهای فر بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید با رعایت نکات کلیدی مهمی که در این مطلب به آن اشاره شد، به درستی از موهای فر خود مراقبت کنید.

 

 

منبع: skinkraft

 

کالابرگ الکترونیک