کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر


21 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

بسیاری از برند ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران پاندمی کرونا چندان رغبتی به کمپین روز مادر نشان ندادند. چرا که تحلیل‌شان بر این بود که شرایط قرنطینه و سیاست ماندن در خانه باعث شده تا طرفدارانشان میلی به خرید نداشته باشند. اما در این میان برخی برند‌های مشهور بسیار هوشمندانه عمل کردند و از شرایط موجود استفاده کردند. آن‌ها کمپین‌های متفاوتی برای روز مادر راه‌اندازی کردند. چرا که عقیده داشتند اگرچه ممکن است مشتریانشان تمایلی به خرید نداشته باشند، اما در این شرایط می‌توانند ماندگاری برند خود را در ذهن مشتری ثبت کنند. این برندها معتقد بودند که از ماندن افراد در خانه حتی به ناچار، می‌توان بهترین استفاده را کرد. چرا که مخاطبان زمان بیشتری را برای سپری کردن در شبکه‌های اجتماعی دارند. بنابراین سعی کردند تا کمپین روز مادر خود را بهتر از گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کنند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به برخی از این کمپین ها می‌اندازیم.

 

کمپین روز مادر برند ایکوآ (Equa)

 

کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

 

برند ایکوآ که عرضه کننده بطری‌های مختلف آب، قمقمه و فلاسک است برای کمپین روز مادر، یک ویدیو بسیار تاثیرگذار را وایرال کرد. این برند در ویدئوی خود به رعایت نکات مربوط به فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی در دوران کرونا بسیار با دقت توجه کرد. در این ویدیو گفتگوی مادر و فرزندی به تصویر کشیده شد که در روز مادر به صورت ویدئویی با هم گپ می‌زدند. در ویدیو فلاسک این برند کنار تصویر مادر و فرزند بود.

 

انتشار این ویدیو یک پیام جذاب داشت. اینکه در شرایط کرونا هم می‌توان جو گرم و صمیمی را با رعایت قوانین قرنطینه ایجاد کرد. این که لزومی به حضور نیست و از طریق ارتباط تصویری می‌توان این روز را جشن گرفت. محتوای ویدئو به شدت آرامش دهنده بود. فضای گرم خانوادگی در این ویدیو از طرف مادر و فرزند به تصویر کشیده شده بود. این ویدیو علاوه بر جنبه آموزشی، تبلیغات پر رنگی برای برند ایکوآ بود. کاربران زیادی آن را مشاهده کردند. قطعاً بعد از بحران کرونا و پایان قرنطینه اگر جایی برند ایکوآ را ببینیم یاد یک چنین ویدیویی به طور ناخودآگاه خواهیم افتاد.

 

 

کمپین بازاریابی برند سامسونگ

 

کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

 

برند سامسونگ در کمپین روز مادر خود با ارسال مجموعه‌ای از فیلم‌های خانگی که مادران هنگام بزرگ شدن از فرزندان خود گرفته بودند یک سرگرمی جذاب برای روز مادر ایجاد کرد. سایت این شرکت همچنین‌ اقدام به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌های بزرگداشت تمام مادران و تلاش‌های آن‌ها در طول سال‌ها کرد. در عین حال مخاطبین را ترغیب به قرار دادن عکس مادرهایشان بر روی بک‌گراند گوشی‌ها کرد و با استقبال زیادی مواجه شد.

 

سامسونگ همچنین تصاویری از گفتگوهای ویدیوی تصویری و دیدار مادران و فرزندان‌شان از پشت پنجره‌ها، راهروها به نمایش گذاشت. این پست اگر چه کمی دردناک به نظر می‌رسید اما یادآور این بود که می‌توان شادی را برای مادران حتی در قرنطینه نیز به ارمغان آورد. کمپین روز مادر برند سامسونگ هم پیام شادی داشت و هم پیام قدردانی و هم آموزش لذت بردن و نشاط حتی در روزهای قرنطینه.

 

 

ابتکار عمل برند «آی تی»

 

برند «آی تی» در روز مادر برای قدردانی از تمام مادران در سراسر جهان اقدام به تهیه یک ویدیو جالب کرد. این ویدیو در کنار بسته‌های تخفیف ویژه این برند به اشتراک گذاشته شد. در این ویدیو آموزش سریع درباره چگونگی تقویت اعتماد به نفس و اقدامات مرتبط با مراقبت از پوست به صورت گام به گام به اشتراک گذاشته شد. آی تی در این ویدیو برای مراقبت از پوست محصولاتش را نیز تبلیغ کرد. در عین حال بسته‌های هدیه روز مادر را به میزان ۵۰ درصد تخفیف گذاشت.

 

 

استفاده برند «پاندورا» از یک اینفلوئنسر در کمپین روز مادر

 

کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

 

برند «پاندورا» که یک برند معروف در زمینه فروش جواهرات است، روز مادر «میلی بابی براون» بازیگر معروف فیلم استرنجر تینگز را دعوت کرد. این برند یک ویدیوی جذاب از این بازیگر تهیه کرد. این بازیگر معروف در این ویدیو در مورد مادرش صحبت کرد. ویدیوی کوتاه اینستاگرامی این برند بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تقریباً ۳۰۰ هزار بازدید کننده داشت.

 

 

برابری جنسی در کمپین روز مادر «ایرلاین ویولینگ»(Vueling)

 

کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

 

ایرلاین «ویولینگ»در کمپین روز مادر  به خاطر کرونا با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بود. با این حال  اقدام به انتشار یک ویدیو انگیزشی کرد. در این ویدئو  بر اهمیت برابری جنسی و نقش زنان در جامعه تاکید شده بود. خلبانان زن و مرد در مورد ارتباطشان با مادران خود و چگونگی قرار گرفتن در مسیر خلبانی صحبت کردند. ایرلاین برند ویولینگ اگرچه در بحران کرونا متحمل خسارت‌های زیادی شده بود، اما کمپین بازاریابی روز مادر خود را حذف نکرد.

 

 

خلاقیت برند کانادایی  «یو پی اس» در روز مادر

 

کمپین تبلیغاتی برند های معروف دنیا به مناسبت روز مادر

 

برند «یو پی اس» کانادا خلاقیت ویژه‌ای در کمپین روز مادر خود به خرج داد. این برند بسته‌بندی و تحویل کالا، تصمیم گرفت تا افرادی را که مادر نشده‌اند و یا نمی‌شوند را هم خوشحال کند. این برند همچنین کسانی که همچون یک سرپرست مسئولیت‌شناس از یک حیوان خانگی در منزل به دقت نگهداری می‌کنند را هم هدف کمپین خود قرار داد.

 

یو پی اس کمپینی را راه‌اندازی کرد و به اشتراک گذاشت که در آن از فالورهای خود درخواستی کرد. اینکه صاحبان حیوانات خانگی و دیگر آشنایانشان را که هدف کمپین هستند در تصویر روز مادر این کمپانی تگ کنند. پست شرکت یو پی اس بسیار موفقیت‌آمیز بود. در بخش نظرات مخاطبان استقبال ویژه‌ای از این شرکت کرده بودند. چرا که بعد جالب دیگری از روز مادر را به تصویر کشیده بود. این پست به این کمپانی اعتبار ویژه‌ای داد.

 

 

کالابرگ الکترونیک