۲۰۲۱ سال فرصت ها در صنعت خرده فروشی در جهان

۲۰۲۱ سال فرصت ها در صنعت خرده فروشی در جهان


29 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فرصت خرده فروشی جهان

سال ۲۰۲۰ را می‌توان سال تهدیدها در صنعت خرده فروشی جهان و ۲۰۲۱ را سال فرصت ها برای بازار خرده فروشی در دنیا نام‌گذاری کرد. مردم در زمان بحران کرونا سبک زندگی جدیدی را در پیش گرفتند. آن‌ها با این سبک زندگی سازگاری پیدا کردند. مردم در اقصی نقاط جهان تا حدودی به زندگی در انزوا خو گرفتند. اما شکل جدید تغییرات در زمان حاضر در صنعت خرده فروشی در جهان به چه صورت است. چه فرصت‌‌ هایی در سال ۲۰۲۱ پیش روی صنعت خرده فروشی است؟ در مجله کوروش نگاهی می اندازیم به فرصت خرده فروشی جهان که تحت تاثیر پاندمی کرونا در دنیا ایجاد شده است.

 

مردم در بحران پاندمی کرونا آموختند که نیازهای خود را در قالب خواسته‌های فوری محدود کنند. باید پذیرفت که زندگی و نوع آن در همه جای دنیا تغییر کرده است. فرصتها و تهدیدهای زیادی در بازار و صنعت خرده فروشی در جهان ایجاد شده است. مصرف‌کنندگان در بازار خرده فروشی رفتارهای متفاوتی نشان داده‌اند. آن‌ها انعطاف‌پذیر شده‌اند و روال گذشته خرید و زمانی که برای خرید صرف می‌کردند تا حد زیادی تغییر کرده است. در این میان مراکز خرده فروشی بدون تغییر نبوده‌اند. آن‌ها یا کاملا از بین رفته‌اند و ورشکسته شده‌اند و یا سود زیادی کرده‌اند. برندهای چون چون «تارگتو» یا «اولترا بیوت» در دوران پاندمی کرونا نه‌ تنها فرصت ها را از دست ندادند بلکه سود هم کردند. برخی از شرکت‌های خرده فروشی در جهان هم توانستند تنها از بحران نجات پیدا کنند و در دوره پرتنش پاندمی کرونا با شرایط سازگار شوند.

 

 

قدرت دیجیتال در صنعت خرده فروشی به عنوان یک فرصت

 

قدرت دیجیتال در صنعت خرده فروشی به عنوان یک فرصت

 

در حال حاضر شرکت‌هایی برنده هستند که از فرصت‌ های فضای آنلاین و دیجیتال استفاده کرده و ارتباط پر رنگی را با مشتری در این فضا برقرار می‌کنند. برندگان واقعی خرده‌فروشانی هستند که کاملاً درک کردند که مشتریان بیشتر نیازهای خود را با استفاده از تجارت الکترونیک برآورده می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: آینده صنعت خرده فروشی

 

 

کم شدن سفرها، یک فرصت برای صرفه‌جویی در کاهش هزینه‌ها

 

حتما بخوانید  اهمیت روزافزون تکنولوژی در رشد و توسعه صنعت خرده فروشی

کم شدن سفرها، یک فرصت برای صرفه‌جویی در کاهش هزینه‌ها

 

یکی از اتفاقاتی که در اکثر کشورها در زمان بحران کرونا در جهان افتاد، کم شدن سفرها بود. مسافرت به حالت تعلیق درآمد. گرچه دو تا سه سال آینده مردم به عادات سفری خود باز می‌گردند، اما یک حقیقت را باید پذیرفت. اکنون بازار به سمت و سویی رفته است که افراد ترجیح‌ می‌دهند جلسات را به صورت آنلاین برگزار کنند. این خود یک فرصت تلقی می‌شود. چرا که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه مالی، می‌شود زمان کمتری را هم برای شرکت در یک جلسه کاری اختصاص داد. بنابراین بهتر است تا با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین در فضای مجازی از فرصت برگزاری جلسات آنلاین استفاده کرد. تا هم در زمان و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

 

 

اتحادی عمیق در میان صنف خرده فروشی در جهان

 

اتحادی عمیق در میان صنف خرده فروشی در جهان

 

آنچه در زمان بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ به وضوح شاهدش بودیم، روند شکنندگی و ورشکستگی فروشنده‌های سنتی صنایع خرده فروشی بود. بحران برای تامین‌کنندگان در بازار خرده فروشی و از دیگر سو فروشندگان در این بازار را نمی‌توان نادیده گرفت. طرفین توانایی پرداخت هزینه‌ها را نداشتند. در سال جدید با از سرگذراندن چنین تجربه‌ای، قطعاً روابط جدید و عمیق‌تری بین طرفین در زنجیره تامین صنعت خرده فروشی در جهان شکل خواهد گرفت. فرصتی که منجر به مشارکت‌های طولانی مدت در راستای رشد فروش مداوم و سودآوری در بازار خواهد شد.

 

 

بیشتر بدانید: ۱۰ مشکل زنجیره تامین در فروشگاه‌های خرده فروشی

 

 

ارایه محصولات بیشتر در بازار خرده فروشی، لزوماً نتایج مالی بهتری ندارند

 

تجربه بحران کرونا در جهان گهگاه شرکت‌ها را مجبور به حرکت در جهت کاهش عرضه برخی محصولات کرد. آن‌ها در شرایط بحران و فشار مجبور به تغییرات فوری در نحوه عرضه محصولات شدند. این خود یک آزمون بزرگ بود. آن‌ها فرصت پیدا کردند تا تغییر روند تقاضا در دنیا را درک کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن مطابق با این تغییرات حرکت کنند. آن‌ها آموختند که باید سرمایه‌گذاری‌های خود را بر اساس نیاز فعلی بازار تنظیم کنند. شرکت‌های فعال در صنعت خرده فروشی باید انعطاف‌پذیری فصلی داشته باشند و به طبقه بندی انواع تقاضا در زمان مناسب توجه کنند.

 

 

کاهش تقاضا به عنوان یک تغییر در بازار خرده فروشی در جهان

 

کاهش تقاضا به عنوان یک تغییر در بازار خرده فروشی در جهان

 

این یک واقعیت است، اکثر مردم در دنیا پس از بحران کرونا در پروسه دورکاری قرار گرفتند. پروسه دورکاری باعث کاهش تقاضا در بسیاری از محصولات شد. حالا مصرف کنندگان کمتر به پوشاک، لوازم جانبی و کفش نیاز دارند. چرا که بیشتر زمان خود را در خانه سپری می‌کنند. مصرف کنندگان پول خود را صرف خرید کالاهایی می‌کنند که متناسب با نیاز آن‌ها در محیط خانه است. حالا شرکت‌های خرده فروشی با استفاده از این تحلیل در رفتار مشتری، شکست کمتری را تجربه می‌کنند. بازار خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ فرصت تحلیل پیدا کرده است.

حتما بخوانید  9 اصل مهم برای موفقیت بازاریابی اومنی چنل در صنعت خرده فروشی

 

 

برندهای معروف و لوکس در بازار خرده فروشی طرفدار دارند

 

مصرف کنندگان در صنعت خرده فروشی علیرغم آنکه بیشتر زمان خود را در فضای خانه سپری می‌کنند، اما برای ظاهر خود همچنان هزینه می‌کنند. آن‌ها به دنبال احساس خوب هستند. این احساس خوب می‌تواند با یک کیف دستی از برند لویی ویتون ایجاد شود یا یک ژاکت از گوچی. همین موضوع باعث شده تا برندهای لوکس دنیا نگران شکست در بازار خرده فروشی نباشند. برندهای لوکس فرصت شناخت از مشتری در شرایط بحران بدست آوردند. ان‌ها حالا می‌دانند که انزوای مصرف‌کنندگان از عطش ان‌ها برای غرور و لذت استفاده از کالای لوکس کم نکرده است.بنابراین چه فرصتی از این بهتر برای ادامه پر قدرت در مسیر تولید.

 

 

سرعت یک مزیت مهم در صنعت خرده فروشی جهان

 

سرعت یک مزیت مهم در صنعت خرده فروشی جهان

 

بهتر است از فرصت ایجاد شده در تشخیص نیاز مشتری در صنعت خرده فروشی استفاده شود. مصرف‌کنندگان یک تغییر مهم در جهان داشته‌اند. رفتار مصرف‌کننده به سمت سرعت و شتاب حرکت کرده است. این سرعت می‌تواند خود را خواه در زمان تحویل کالا یا غذا و کتاب نشان داده و خواه در استفاده از سریع‌ترین روند ثبت سفارش. فروشگاه‌های مهم اکنون با افزودن گزینه تحویل در همان روز به این نیاز مشتری پاسخ داده‌اند. آن‌ها موفق شده‌اند با تحلیل رفتار مصرف‌کننده خود را با شرایط جدید وفق دهند.

 

 

فرصت شناخت پرسنل در صنعت خرده فروشی جهان

 

شرایط یک سال گذشته در تمام نقاط جهان نشان داد که بازار خرده فروشی و به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای در صنعت خرده فروشی دنیا با پرسنل خود هویت می‌گیرند. فرصتی پیش آمد تا مدیران سطح از خود گذشتگی پرسنل را بسنجند. در طول بحران کرونا شمار زیادی از کارگران صنعت خرده فروشی در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند. کارگرانی که سخت کار کردند و از جسم و جان‌شان مایه گذاشتند. این شرایط فرصتی ارزشمند برای مدیران بود. اینکه بدانند هویت برند آن‌ها کارگرانی هستند که از جان خود مایه گذاشتند. بنابراین باید در حفظ و پرداخت حق و حقوق این نیروی کار بیشتر تلاش کنند. چرا که نیروی کار در نقطه کلیدی در این بازار قرار گرفته و نقش پر رنگی را ایفا می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: ترندهای طراحی بسته بندی در صنعت خرده فروشی

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک