طرز تهیه دسر تارت یا تارلت توت فرنگی بدون فر

طرز تهیه دسر تارت یا تارلت توت فرنگی بدون فر


26 خرداد 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه تارت یا تارلت توت فرنگی بدون فر

اگر چه در میان انواع شیرینی تارت یا همان تارلت، تارت سیب و تارت آناناس و … بیش از همه مشهور هستند اما انواع شیرینی تارت میوه‌ای را با توجه به میوه‌های فصل می‌توانید درست کنید. یکی از خوشمزه‌ترین انواع تارت میوه‌ای تارت توت فرنگی است. شیرینی تارت را هم می‌توانید با خمیر پاستری درست کنید که در این صورت به فر برای پخت آن نیاز دارید و هم با پایه یا کراست بیسکویت که در این صورت به فر نیاز ندارید. تارت از جمله انواع دسرهای خوشگل و خوشمزه، سریع و ساده و کم هزینه است. طرز تهیه دسر تارت یا تارتلت توت فرنگی بدون فر را در مجله کوروش بخوانید. علاوه بر این ویدئو آموزشی طرز تهیه یک دسر توت فرنگی خوشمزه یخچالی و بدون نیاز به فر را هم تماشا کنید.

 

طرز تهیه دسر تارت یا تارتلت توت فرنگی بدون فر

طرز تهیه تارت یا تارلت توت فرنگی بدون فر

مواد لازم

 

بیسکویت پتی‌بور پودر شده: ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره آب کرده: ۶ قاشق غذاخوری

شکر دانه ریز یا پودر قند: ۵۵ گرم

نشاسته ذرت: ۲ قاشق چایخوری

آب لیموترش تازه: ۲ قاشق غذاخوری

خامه ترش پرچرب: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱/۸ قاشق چایخوری

توت فرنگی خرد شده: برای تزیین چند عدد

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه تارت یا تارلت توت فرنگی بدون فر

 

مرحله اول

 

برای درست کردن شیرینی خانگی تارت یا تارتلت توت فرنگی ابتدا توت فرنگی‌ها را خوب بشورید. در این مقاله طرز صحیح شستن توت فرنگی در ایام شیوع ویروس کرونا را بخوانید. سپس بیسکویت پودر شده، کره و یک قاشق غذاخوری شکر را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی یا اگر ندارید با نوک انگشتان با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. حالا مخلوط بیسکویت را کف قالب تارت یا قالب‌های تارت تک نفره بریزید و سطح روی آن را با ته قاشق فشار دهید و صاف و یکدست کنید. به این ترتیب مواد کاملا فرم قالب را به خودشان می‌گیرند.

 

مرحله دوم

 

قالب یا قالب‌های تارت را ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا کراست یا همان پایه تارت کاملا سفت شود و خودش را بگیرد. حالا فیلینگ کرمی تارت توت فرنگی را درست کنید. برای این کار توت فرنگی خرد شده، باقی مانده شکر، نشاسته ذرت و آب لیموترش تازه را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت بالای گاز هم بزنید تا به حالت جوش برسد. شعله گاز را کم کنید و ۵ دقیقه زمان دهید تا این ترکیب غلیظ شود. حالا تابه را از روی حرارت بردارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

 

طرز تهیه تارت یا تارلت توت فرنگی بدون فر

 

بعد از خنک شدن مایه تارت قالب‌ یا قالب‌های تارت (در این صورت مینی تارت توت فرنگی خواهید داشت) را از یخچال بیرون بیاورید و تارت‌ها را با احتیاط از قالب جدا کنید. مایه توت فرنگی آماده شده را روی تارت‌ها بریزید و سطح روی آن‌ها را با کاردک صاف کنید. در یک کاسه خامه ترش (اگر خامه ترش یا همان sour cream ندارید ۲۰۰ گرم خامه صبحانه را با ۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش خوب مخلوط کنید)، شکر قهوه‌ای و وانیل را بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا صاف و یکدست شوند و یک مایه نرم و لطیف بدست بیاید. مایه خامه‌ای را روی تارت بریزید و با تکه‌های توت فرنگی تزیین کنید.

 

طرز تهیه تارت یا تارلت توت فرنگی بدون فر

 

بهتر است تارت را سرد سرو کنید. طرز تهیه تارت توت سیاه هم به همین ترتیب است. مواد فیلینگ تارت توت فرنگی می‌تواند شامل هر چیزی باشد، حتی مواد فیلینگ چیزکیک یخچالی یا موس توت فرنگی. در طرز تهیه تارت توت فرنگی اگر کراست تارت را خودتان نمی‌خواهید درست کنید مینی تارت آماده را از شیرینی فروشی‌ها تهیه کنید و خودتان با فیلینگ توت فرنگی آن را پر کنید. این شیرینی تارت را با انواع میوه‌های تابستانی می‌توانید تهیه کنید. برای آموزش طرز تهیه تارت با خمیر پاستری مقاله طرز تهیه دسر تارت هلو با خمیر پاستری را بخوانید.

 

در ادامه ویدئوی آموزشی طرز تهیه دسر یخچالی توت فرنگی را تماشا کنید:

 

 

کالابرگ الکترونیک