طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی فوری و یخچالی به ۳ روش

طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی فوری و یخچالی به ۳ روش


27 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی فوری و یخچالی به 2 روش

کیک بستنی یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر مجلسی و جزو دسرهای تابستانی محبوب است که البته در تمام فصل‌های دیگر سال هم حسابی پرطرفدار است. برای درست کردن کیک بستنی از انواع مختلف کیک با هر طعمی که می‌پسندید می‌توانید استفاده کنید. انواع مختلف کیک بستنی موزی، شکلاتی، وانیلی، توت فرنگی و … مشهور و محبوب هستند. طرز تهیه کیک بستنی مجلسی خانگی به ۲ روش با کیک اسفنجی وانیلی ساده و کیک بستنی یخچالی بدون کیک با پایه بیسکویت را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی برای کیک بستنی (روش اول)

  • کره: ۱۱۰ گرم یا ۱ پیمانه (کمی بیشتر برای چرب کردن قالب‌)
  • آرد همه منظوره: ۱ و نیم پیمانه
  • بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • شکر: کمی بیشتر از ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ: ۲ عدد درشت و هم دمای محیط
  • عصاره وانیل: ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • شیر کامل: کمی بیشتر از ۱/۲ پیمانه

*منظور از پیمانه در اینجا پیمانه شیرینی‌پزی است.

مدت زمان آماده سازی و انتظار: ۴۵ دقیقه

مدت زمان پخت کیک اسفنجی: ۴۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی وانیلی

برای طرز تهیه کیک بستنی کافی شاپی، ابتدا باید کیک اسفنجی وانیلی یا کیک اسفنجی کاکائویی درست کنید. سپس کیک را خالی کرده و بستنی را به کیک اضافه کنید. دوباره دو لایه کیک را روی هم بگذارید و در فریزر بگذارید تا بستنی یخ بزند.

اگر زمان کافی ندارید، می‌توانید هم بستنی و هم انواع کیک را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید و فقط اضافه کردن بستنی به کیک را خودتان انجام دهید.

مرحله اول: فر را روشن و قالب کیک را آردپاشی کنید

فر را روشن و روی دمای ۱۶۳ درجه سانتی‌گراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. دیواره‌ها و کف قالب کیک را با کره چرب کنید (برای این مقدار مواد به یک قالب گرد با قطر ۲۳ سانتی‌متر یا ۹ اینچی نیاز دارید که جزو مشهورترین و پرکاربردترین قالب‌های شیرینی‌پزی محسوب می‌شود).

کف قالب مقداری آرد بپاشید و قالب را به سطح کار بکوبید تا آردهای اضافی خارج شوند و فقط یک لایه بسیار نازک آرد در کف و دیواره‌های قالب پخش شود و باقی بماند.

مرحله دوم: مواد خشک و تر کیک را جداگانه مخلوط کنید

آرد کیک، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار الک کنید. در یک ظرف جداگانه کره نرم شده و شکر را با سرعت متوسط رو به بالا با همزن دستی یا برقی حدود ۳ دقیقه هم بزنید تا یک مایه یکدست و کرم رنگ و پفی تشکیل شود. تخم مرغ‌ها را یکی یکی به این ترکیب کرمی اضافه کنید و هر بار با دور تند هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک + علت کشدار شدن حلوا

در صورت تمایل می‌توانید آرد، بیکینگ پودر، نمک، کره و شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: آرد و شیر را اضافه کنید

حالا ترکیب آرد را در سه مرحله به مایه کرمی اضافه کنید. هر بار ترکیب را در یک جهت و به آرامی هم بزنید. همزمان با آرد، شیر یا خامه مخلوط شده با آب را هم اضافه کنید. ترتیب اضافه کردن آرد و شیر یا خامه باید به این صورت باشد: به ترتیب یک مرحله آرد و یک مرحله شیر تا این‌که کار با اضافه کردن آرد تمام شود. در پایان باید یک مایه کیک صاف و یکدست داشته باشید.

مرحله چهارم: قالب کیک را در فر بگذارید

مایه کیک را در قالب بریزید. می‌توانید در قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید. کیک را به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزد و روی آن طلایی شود. در پایان پخت یک خلال دندان یا چنگال وسط کیک فرو کنید اگر مایه کیک به نوک خلال دندان چسبید وسط کیک هنوز خام است ولی اگر نچسبید کیک پخته شده است.

بعد از پخت کیک آن را از فر بیرون بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کیک سرد شود. سپس با نوک یک چاقوی تیز کیک را از لبه‌های قالب جدا کنید و روی سینی فلزی توری فر بگذارید تا حسابی خنک شود.

مرحله پنجم: کیک را از پهنا برش بزنید

طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی خانگی فوری و یخچالی

برای درست کردن یک کیک بستنی کافی شاپی و فوری وقتی که کیک کاملا خنک شد روی کیک را با یک چاقوی تیز برش بزنید و به اصطلاح شکم کیک را با دقت و بدون اینکه به دیواره‌ها و کف کیک صدمه بزنید خالی کنید. برای خالی کردن کیک از قاشق استفاده کنید. می‌توانید به جای این کار با یک چاقوی تیز کیک را از وسط به دو نیم دایره تقسیم کنید. (مثل تصویر بالا)

مرحله ششم: بستنی را درست کنید

بستنی با طعم مورد علاقه‌تان را آماده کنید. می‌توانید از بستنی بازاری استفاده کنید یا خودتان در منزل به راحتی بستنی درست کنید. اجازه دهید بستنی فقط کمی از سردی بیفتد. بستنی را می‌توانید با میوه‌های مورد علاقه خود هم مخلوط کنید.

مرحله هفتم: بستنی را به کیک اضافه کنید

سپس بستنی را در قسمتی از کیک که خالی کرده‌اید بریزید. مراقب باشید بستنی خیلی نرم نشود. سپس کیک بستنی را با یک سلفون بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.

اگر می‌خواهید کیک بستنی شکلاتی داشته باشید در این فاصله گاناش روی کیک بستنی را آماده کنید. گاناش کیک بستنی اختیاری است. مقداری شکلات سفید یا شکلات قهوه‌ای را با مقداری خامه صبحانه که روی حرارت داغ شده، با هم مخلوط کنید.

می‌توانید انواع شکلات از جمله شکلات سفید یا شکلات قهو‌ه‌ای و خامه ساده را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی خانگی فوری و یخچالی

مرحله هشتم: گاناش کیک بستنی را آماده و اضافه کنید

وقتی کیک بستنی خانگی حسابی خودش را گرفت، گاناش خنک شده را هم روی آن بریزید. سپس دوباره به مدت ۳۰ دقیقه کیک بستنی را داخل فریزر بگذارید تا سرد شود. کیک بستنی را حتی به عنوان کیک تولد در فصل تابستان هم می‌توانید درست کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه جوجه کباب لاری رستورانی روی زغال و ماهیتابه

طرز تهیه کیک بستنی با کیک آماده (روش دوم)

طرز تهیه کیک بستنی با کیک آماده

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن کیک بستنی خانگی، استفاده از کیک آماده است. در این روش بهتر است کیک بستنی را به صورت قالبی و لیوان آماده کنید. برای شروع باید کیک را با قالب دلخواه برش دهید. سپس یک لایه از کیک را داخل لیوان یا ظرف مورد نظرتان قرار دهید.

حال یک لایه بستنی نرم شده روی کیک بگذارید و یک لایه دیگر کیک روی آن قرار دهید. کیک بستنی را برای مدت ۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی کاملا سفت شود. در نهایت کیک بستنی را از فریزر خارج کنید و با خامه فرم گرفته، میوه‌های خرد شده و یا شکلات آب شده تزیین کنید.

طرز تهیه کیک بستنی بدون فر (روش سوم)

در طرز تهیه کیک بستنی بدون فر می‌توانید از بیسکویت پتی بور به جای کیک استفاده کنید. برای شروع باید بستنی را در یک کاسه بریزید تا شل شود. سپس می‌توانید مقداری خلال پسته و شکلات چیپسی به آن اضافه کنید. حالا بیسکویت را کف یک قالب که از قبل چرب کرده‌اید، قرار دهید.

یک لایه بستنی روی بیسکویت‌ها بریزید و دوباره یک لایه بیسکویت روی بستنی قرار دهید. این کار را تا تمام شدن همه بیسکویت‌ها و بستنی ادامه دهید. در انتها قالب را برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا کیک بستنی شما آماده شود.

طرز تهیه انواع کیک بستنی (روش‌های دیگر)

طرز تهیه انواع کیک بستنی

۱- به روش‌های دیگر و به صورت ساده‌تر هم می‌توانید کیک بستنی را درست کنید. روی کیک اسفنجی یا هر کیک دیگری را با بستنی بپوشانید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و حسابی سفت شود.

۲- اگر می‌خواهید چند لایه بستنی روی پایه کیک بستنی بگذارید، هر بار که یک لایه بستنی روی کیک می‌کشید باید به مدت ۳۰ دقیقه آن را در فریزر بگذارید تا لایه زیرین بستنی سفت شود و لایه بعدی را اضافه کنید.

۳- یک روش دیگر برای درست کردن انواع کیک بستنی این است که یک کیک اسفنجی دو طبقه درست کنید و بستنی را بین دو قالب کیک بگذارید.

۴- کیک بستنی را به صورت لیوانی هم می‌توانید درست کنید. برای تهیه کیک بستنی لیوانی در لیوان مورد نظر لایه لایه کیک و بستنی اضافه کنید. کیک بستنی لیوانی را در یخچال بگذارید تا حسابی خودش را بگیرد.

۵- برای درست کردن کیک بستنی میوه‌ای می‌توانید کیک اسفنجی را با ترکیب انواع میوه فصل درست کنید یا بستنی را با میوه دلخواه خود مخلوط کنید تا کیک بستنی میوه‌ای داشته باشید.

سوالات متداول

طرز تهیه کیک بستنی فوری چگونه است؟

برای تهیه کیک بستنی فوری لیوانی باید از کیک آماده استفاده کنید. کیک را به اندازه لیوان برش دهید و سپس از یک لایه کیک و یک لایه بستنی در لیوان استفاده کنید. در نهایت روی دسر را با شکلات آب شده تزیین کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

طرز تهیه کیک بستنی رولتی چگونه است؟

در طرز تهیه کیک بستنی خانگی رولتی باید کیک را به صورت یک لایه نازک داخل یک قالب پهن و بزرگ آماده کنید. سپس بستنی را روی کیک بریزید و آن را به آرامی و با کمک فویل آلومینیومی رول کنید. سپس کیک بستنی را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

کالابرگ الکترونیک