طرز تهیه کوکو کاهو با گردو و پیازچه به روش مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه کوکو کاهو با گردو و پیازچه به روش مجلسی و خوشمزه


30 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-کوکو-کاهو-با-پیازچه-و-گردو

کوکوی کاهو را می‌توانید با انواع کاهو مثل کاهو پیچ، کاهو رومی، کاهو ساقه‌ای و … بپزید. ما در این مطلب از مجله کوروش قصد داریم طرز تهیه کوکو کاهو را به عنوان یک کوکو ساده و خوشمزه شما آموزش دهیم. این کوکو با وجود اینکه کمتر شناخته ‌شده است ولی طعم دلپذیری دارد و در آن می‌توانید بنا به سلیقه و موادی که در دسترس دارید، از مواد دیگر هم استفاده کنید تا مجلسی‌تر شود. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

طرز تهیه کوکو کاهو

 

طرز-تهیه-کوکو-کاهو-با-پیازچه-و-گردو

 

مواد لازم

 

کاهو: ۱ عدد متوسط (حدودا ۲۵۰ گرم)

تخم مرغ: ۳ عدد

مغز گردو: ۵۰ گرم یا ۲ قاشق غذا خوری (خرد شده)

آرد: ۱ قاشق غذا خوری

پیازچه یا تره: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی (ساطوری شده)

زرشک: به میزان دلخواه

سیر: ۲ حبه (رنده شده)

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

طرز-تهیه-کوکو-کاهو-با-پیازچه-و-گردو

 

مرحله اول؛ کاهو را ریز خرد کنید

 

برای درست کردن کوکو کاهو ابتدا برگ کاهو را جدا کرده و برای پنج دقیقه در آب خیس کنید. آنها را تمیز بشویید و در آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شوند. آنها را ریز خرد کنید. هر چه ریزتر خرد کنید، کوکوی کاهوی‌تان یکدست‌تر خواهد بود. می‌توانید از خردکن یا چاقو و تخته آشپزی استفاده کنید.

 

مرحله دوم؛ مایه کوکو را درست کنید

 

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف دیگر بشکنید و به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و به هم بزنید. سپس آرد را در دو مرحله اضافه کنید تا گلوله نشود. تخم‌ مرغ‌ها را به کاهو اضافه کنید. پیازچه و جعفری را ساطوری و اضافه کنید. سیر را رنده یا کنید. می‌توانید یک پیاز را هم رنده کنید ولی حتما قبل از اضافه کردن آب آن را بگیرید. در این مرحله گردو و زرشک را هم اضافه کنید. همه مواد را به خوبی به هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله سوم؛ مایه کوکو یا کتلت کاهو را سرخ کنید

 

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و اجازه دهید به حد کافی داغ شود. می‌توانید از قالب مخصوص در طرز تهیه کوکو کاهو استفاده کنید یا اینکه کل مایه کوکوی کاهو را در تابه بریزید و بعد از اینکه یک سمت آن سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در انتها و هنگام سرو هم، آن را به قطعات دلخواه برش بزنید.

 

 

تاریخچه سبزی مفید کاهو

 

طرز-تهیه-کوکو-کاهو-با-پیازچه-و-گردو

 

کاهو نوعی سبزی است که برای اولین بار، مصری‌ها آن را کاشتند و بعد دامنه کاشت آن به یونان هم گسترش یافت. در ابتدا کاهو در مراسم مذهبی به کار می‌رفت و بعد از آن به عنوان گیاه دارویی استفاده می‌شد و سپس به عنوان یک خوراکی بسیار پرکاربرد در تهیه انواع غذاها جای خود را ثابت کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که چین تنها در سال ۲۰۱۳، نیمی از تولید کاهوی کل جهان را بر عهده گرفت اما بازار مصرف اصلی کاهو در اروپای غربی و آمریکای شمالی است.

 

 

خواص مفید کاهو برای بدن

 

طرز-تهیه-کوکو-کاهو-با-پیازچه-و-گردو

 

*کاهو به عنوان یک منبع سرشار از ویتامین آ، پتاسیم و ویتامین کا است و هر چه رنگ برگ‌های آن تیره‌تر باشد به معنی وجود ویتامین آ بیشتر در آن است.

 

* فیبر بالا و کالری پایین موجود در آن به کاهش وزن کمک می‌کند و باعث می‌شود احساس سیری کنید. علاوه بر این، امگا ۳ به جنگ با بیماری‌های افسردگی و استرس می‌رود و از بروز آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

 

*در کنار همه فواید کاهو، این سبزی مفید، در پیشگیری از سرطان‌های مختلف مانند سرطان دهان، سرطان مری و گلو و سرطان ریه موثر است. از سوی دیگر، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و درمان خوبی برای دیابت خواهد بود.

 

*کاهو به درمان بی‌خوابی نیز کمک می‌‌کند و مصرف آن به صورت مداوم به دلیل غنی بودن از ویتامین آ، باعث جلوگیری از آب مروارید می‌شود.

 

*طبع کاهو در طب سنتی، سرد و تر است.

کالابرگ الکترونیک