۱۱ ایده ترندهای جدید طراحی دکوراسیون داخلی زمستان ۲۰۲۱

۱۱ ایده ترندهای جدید طراحی دکوراسیون داخلی زمستان ۲۰۲۱


16 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترند های دکوراسیون داخلی

ترندهای دکوراسیون داخلی منزل برای زمستان سال ۲۰۲۱ بیش از هر چیز آرامش اهالی خانه را مد نظر قرار داده‌اند. هنگامی که ۱۰ ترند برتر دکوراسیون داخلی زمستان ۲۰۲۱ را دنبال می‌کنیم موضوع سورپرایز کننده‌ای در آن نمی‌بینیم. مثل همیشه، خانه پناهگاه امن و راحت ما خواهد بود. اگر به دنبال تزئین مجدد اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستید، یا دنبال تغییری در آشپزخانه هستید باید بدانید ترندهای ۲۰۲۰ به ما می‌گویند بهترین رنگ، رنگ‌های خنثی و طبیعی هستند و بهترین پترن و بافت برای دکوراسیون، تزئینات زیاد با دکورهایی از جنس بافتنی و  انواع کوسن و المان‌های طبیعی است. ترند دکوراسیون در زمستان ۲۰۲۱ مارا یاد مادربزرگ‌های شیک قدیمی می‌اندازد، زمانی که کمی شادتر بودیم و همه‌چیز کمی غیررسمی‌تر بود و استفاده از گیاهان زیاد، زندگی و حس زنده بودن را به خانه می‌آورد. در این مطلب ترجمه شده که در مجله‌ کوروش می‌خوانید، قصد داریم ترندهای دکوراسیون داخلی منزل و دفتر کار برای زمستان ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم تا از آن‌ها ایده بگیرید.

جدیدترین ترندهای دکوراسیون داخلی زمستان ۲۰۲۱

 

۱. خنثی‌های تسکین‌دهنده

 

طراحی دکوراسیون داخلی مد روز

 

ترندهای زمستان ۲۰۲۰ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل  یک بار دیگر به ما این حقیقت را یادآوری می‌کند که رنگ‌های خنثی هرگز از مد نمی‌افتند و تکرار خواهند شد و ما بارها و بارها به آن باز خواهیم گشت. تکرار این ترند به نیاز ما به آرامش در خانه بر می‌گردد. مبلمان به شکل کلاسیک با تعداد زیادی اکسسوری مثل کوسن در سایه‌های خنثی اما با پارچه‌های مخملی و لوکس، در تصویر خودنمایی می‌کنند. یک فرش بافت برجسته، رنگ و الگو را به دکوراسیون شما اضافه می‌کند و صندلی خزدار را ببینید که چطور خودنمایی می‌کند و فضا را گرم و طبیعی کرده است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ ایده برای تغییر ترکیب رنگ دکوراسیون 

 

 

۲. خاکستری؛ نماد خنثی بودن

 

بهترین دکوراسیون خالی

 

خاکستری محبوب‌ترین رنگ خنثی در دنیاست که می‌تواند رنگ کرم را دربر بگیرد و ترکیب جذابی از آب در بیاید. مبل‌های راحتی در شکل‌های کلاسیک یک ضرورت در ترند پاییز و زمستان ۲۰۲۱ هستند که در کنار کوسن‌های یک الگوی جذاب را تشکیل می‌دهند و مورد علاقه شما خواهند شد. پاف‌ها برای نشستن‌های دورهم و خودمانی و غیررسمی گزینه جذابی هستند. کف‌های چوبی با یک فرش نخی ساده، زیبا به نظر می‌سند و دیوارهایی به رنگ آبی تیره (Navy Blue) نوید دهنده یک دکوراسیون داخلی آرامش بخش هستند.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۳. به رنگ ادویه

 

ترندهای روز دکوراسیون داخلی

 

رنگ‌های خاکی یا به رنگ ادویه، آرامش‌بخش هستند و به اتاق شما گرما و عمق بیشتری می‌بخشند. آنها ما را به یاد زمین و طبیعت می‌اندازند. در واقع، رنگ لوکس سال ۲۰۲۱  زمین شجاع (Brave Ground) خواهد بود که بسیار شبیه سایه روی دیوار درون عکس است. گفته می‌شود برای ایجاد حس ارتباط و هارمونی در خانه، انتخاب شده است. به تصویر به دقت نگاه کنید، دو رنگ استفاده شده کاملا مکمل یکدیگر هستند و با خاکستری به خوبی ترکیب شده‌اند. مبلمان قدیمی سبک Vintage و ظروف سفالی دست‌ساز به نظر خیلی جذاب می‌رسند.

 

بیشتر بخوانید: ۴ اشتباه ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

 

 

۴. مبلمان حصیری

 

ترندهای 2021

 

مدل‌های مبلمان حصیری دوباره احیا شده و به ترند روز برگشته‌اند. از آنها در بوفه‌ها، مبل‌ها، صندلی‌ها و تخت‌هایی مانند تخت در تصویر استفاده می‌شود. تخت‌هایی مثل تخت موجود در تصویر یک شکل زیبا از تخت شما با آن سرتخت بلند، می‌سازد که تخت را به مرکز اتاق تبدیل می‌کند و توجه را به خود جلب می‌کند. دیوارهای آجری سفید در کنار چوب و استفاده از بافت حصیری شاید کمی قدیمی به نظر برسد، اما به رنگ و دکوراسیون اتاق خواب و پذیرایی شما اصالت می‌بخشد. به آن ملافه سفید دقت کنید که چطور با رنگی شبیه به ادویه احاطه شده و فضا را شکسته است، زیبا نیست؟ دیوارهای ناهموار در کنار چوب همچنان ترند روز هستند، چیزی شبیه به خانه‌های قدیمی و روستای، جذاب!

 

 

۵. به سبک خانه مادربزرگ‌ها

 

دکوراسیون داخلی 2021

 

دقیقا نقطه مقابل نگاه امروزی که به دنبال آرامش و رنگ‌های خنثی است، اشاره به گذشته دارد که همه چیز پر از رنگ و الگو بود. ترند جدید نیز از همین روند پیروی می‌کند و آن را مثل تصاویری که در اینستاگرام این روزها زیاد می‌بینیم «مادربزرگ شیک» نام‌گذاری کرده‌اند. در این ترند همه‌چیز به لایه‌ها ختم می‌شود. کاغذ دیواری طرح‌دار یک لایه است و پرده‌های بلند تا کف زمین یک لایه‌ی جدا. در کنار آن از مبلمان کلاسیک به رنگ مرجانی از جنس مخمل استفاده می‌شود. فرش‌ها نیز بهتر است خیلی نقش و نگار داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: ۷ ایده جالب و ساده برای دکوراسیون

 

 

۶. مواد طبیعی

 

دکوراسیون مد روز

 

با نگاهی به گذشته، چوب خیزران مجددا به ترند روز و یک ماده اصلی در خانه‌ها تبدیل شده است. خاصیت آن این است که بسیار سبک است و در نتیجه جابجایی آن به آسانی انجام می‌شود (مناسب افراد اجاره‌نشین است که مشکل جابجایی دارند و وسیله‌های سنگین باعث آزار آن‌ها می‌شود). این مبل زیبا را نگاه کنید که با یک پارچه گل‌دار زیبا و کوسن‌های دست‌دوز تزئین شده و چنان زیبایی به محیط بخشیده است. لوستر حصیری یک نقطه کانونی خارق‌العاده ایجاد کرده است. به همه‌ی این‌ها دیواری به رنگ ادویه و اکسوری‌های چشم‌نواز مثل جاشمعی را اضافه کنید؛ و البته گیاهان طبیعی که فضا زنده به نظر برسد.

 

 

۷. گل‌های جدید

 

ترند 2021

 

زندگی در کنار گل‌های زیبای کوچک بسیار راحت و آسان است و یک پس‌زمینه زیبا برای محل زندگی شما ایجاد می‌کند.برای این فضا یک مبل به رنگ آبی تیره (Navy Blue) خیلی بهتر از یک مبل به رنگ سیاه است، چرا که کمی نرمی به فضا می‌بخشد و البته کنتراست خوبی هم ایجاد می‌کند. یادتان باشد مبل باید از جنس مخمل باشد، چرا که برای ماه‌های سرد سال مناسب‌تر است و احساس دنجی به محیط می‌دهد. برای چنین ترکیبی کمی لطافت و طبیعت لازم است، پس یک میز چوبی از جنس چوب انبه و یک فرش از جنس جوت یا کنف هندی به آن اضافه می‌کنیم.

 

 

بیشتر بخوانید: روانشناسی و مکمل‌های رنگ زرد در دکوراسیون داخلی 

 

 

۸. به طبیعت برگردیم

 

ترند های روز دکوراسیون داخلی

 

طبیعت به ما کمک می‌کند با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنیم، ینابراین با استفاده از رنگ سبز ملایم برای دیوارها و استفاده از چوب برای نیمکت و چهارپایه و قفسه‌ها، طبیعت را به خانه راه می‌دهیم. سپس نوبت آن می‌شود که به ملحفه‌هایی با طرح حیوان فکر کنید تا دوباره یاد طبیعت بیوفتید و از دل طبیعت خارج نشوید. تکمیل‌کننده این فضای رویایی یک شمع و یک کاج زیباست تا کاملا به طبیعت برگردیم و از بودن در فکر آن لذت ببریم.

 

 

۹. گل‌ها و ساقه‌های طبیعی خشک‌شده

 

طراحی دکوراسیون داخلی

 

استفاده از گل و گیاهان یا ساقه‌های خشک‌شده‌ی آن‌ها دوباره به ترند روز در دکوراسیون منزل برای پاییز و زمستان ۲۰۲۱ تبدیل شده است. می‌توانید از آن‌ها در قالب تابلوعکس طبیعی استفاده کنید یا آن را در گلدانی قرار دهید و به محیط گرما ببخشید. برای تهیه آن‌ها هم می‌توانید به صورت آماده خریداری کنید و هم می‌توانید خودتان به راحتی با دستورالعمل‌هایی که در اینترنت بسیار است، گل‌هایی که خریدید را خشک کنید و نگهداری کنید. در بسیاری از موارد آن‌ها تا مدت‌ها حتی رایحه‌ی اصلی خود را حفظ می‌کنند. وقتی در خانه هستید حال و هوای باغ و گلستان را به خانه شما می‌آورند.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین ترکیب های رنگی برای دکوراسیون داخلی

 

 

۱۰. دیوارهای پوشیده

 

ترند های 2021 برای دکوراسیون داخلی

 

استفاده از دیوارپوش اخیرا بسیار زیاد شده و هیچ نشانه‌ای از کاهش این ترند دیده نمی‌شود و می‌توان به عنوان یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی منزل برای زمستان ۲۰۲۱ نیز از آن استفاده کرد. اگر آدم حرفه‌ای هستید به راحتی می‌توانید با کمی جست‌و‌جو در اینترنت به انواع ویدیوهای ساخت دیوارپوش در منزل برسید که انجام آن کار سختی هم نیست. با استفاده از دیوارپوش‌ها می‌توانید فقط بخشی از منزل خود را متفاوت کنید و آن را به گوشه‌ی دنج خانه‌تان تبدیل کنید. حتی می‌توان از دیوارپوش برای از بین بردن زشتی دیوارهای نم زده یا رنگ ریخته استفاده کرد.

 

اگر چنین کار کردید باید به فکر رنگ و لعاب بخشیدن به فضا باشید. پیشنهاد ما این است که میز ناهارخوری را به آن گوشه منتقل کنید و یک پارچه ساده و سفید، چند ظرف شیشه‌ای و یک گلدان با یک شاخه گل طبیعی روی آن قرار دهید. برای نیمکت یا صندلی‌های دور آن حتما از کوسن‌های رنگی استفاده کنید تا فضا را بشکند و به آن گرما ببخشد. حالا این فضا یک یا دو قالیچه کم دارد که سرمای زمستان فرار کند و گرما به خانه شما وارد شود. استفاده از سبد چوبی و گل‌های خشک‌شده هم می‌تواند یک ایده طلایی و ناب باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب و خرید کاغذ دیواری

 

 

۱۱. دکوراسیون چوبی

 

دکوراسیون داخلی پذیرایی

 

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی از دیر باز مورد توجه بوده و در این سال هم جزو مدل‌های پرطرفدار است. مدل چوبی را می‌توانید با توجه به انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری آن در مدل‌ها و اشکال مختلف و با طرح‌های دلخواه خود انتخاب کنید. چوب با کیفیت می‌تواند نما و لذت خاصی از بودن در خانه را به شما بدهد. در کل مواد طبیعی مناسبت زیادی با طبیعت انسان دارند و برای این گونه دکوراسیون‌ها بسیار مورد توجه هستند. باید بیاد داشته باشیم که در گذشته‌ها نیز در بسیاری از مناطق دنیا از چوب برای ساختن خانه استفاده می‌شده و هنوز هم در بسیاری از مناطق با توجه به آب و هوا و وضعیت مصالح از چوب خانه ساخته می شود.

 

منبع: Country Living

کالابرگ الکترونیک