۲ طرز تهیه دسر فرانسوی کرم بروله وانیلی بدون فر و در فر

۲ طرز تهیه دسر فرانسوی کرم بروله وانیلی بدون فر و در فر


1 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه کرم بروله وانیلی بدون فر و در فر

 

۲۲ جولای (۱ مرداد) روز جهانی دسر کرم بروله است. به همین مناسبت بد نیست طرز تهیه کرم بروله وانیلی بدون فر و در فر را در دنیای آشپزی متنوع ما در مجله کوروش بخوانید.

 

کرم بروله که فرانسوی‌ها به آن دسر کرم سوخته هم می‌گویند از جمله دسرهای خامه‌ای قدیمی فرانسوی است که در سال‌های اخیر در ایران هم بسیار محبوب شده است. طعم کلاسیک کرم بروله وانیلی است اما بنا به سلیقه می‌توانید از مواد مختلفی مثل انواع شکلات، میوه‌های مختلف فصل، دارچین، قهوه و … برای طعم دادن به آن استفاده کنید.

 

طرز تهیه کرم بروله وانیلی در فر

طرز تهیه کرم بروله وانیلی

مواد لازم برای ۵ نفر

 

زرده تخم مرغ: ۶ عدد

شکر سفید: ۶ قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: ½ قاشق چایخوری

خامه سنگین یا پرچرب: ۲ و ½ فنجان (هر فنجان خامه ۲۳۵ گرم است)

شکر قهوه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه « 

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول

 

برای درست کردن دسر فرانسوی کرم بروله وانیلی در فر ابتدا فر را روی دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف مناسب زرده‌های تخم مرغ، ۶ قاشق غذاخوری شکر سفید و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید تا یک مایه کرمی و ضخیم و یکدست درست شود.

حتما بخوانید  خواص روغن زیتون برای درمان یبوست + 2 ترکیب درمانی روغن زیتون برای یبوست

 

 

مرحله دوم

 

خامه را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا تقریبا به دمای جوش برسد. بعد از این‌که خامه به دمای جوش رسید بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید. حالا ترکیب تخم مرغ و شکر و عصاره وانیل را به خامه گرم اضافه کنید. تمام مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شوند.

 

 

 بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر تیرامیسو ایتالیایی با بیسکویت پتی بور یا لیدی فینگر

 

2 طرز تهیه کرم بروله وانیلی

 

مرحله سوم

 

اگر می‌خواهید کرم بروله وانیلی را در فر درست کنید ظرف‌های رمکین را داخل فر بگذارید و روی آن‌ها یک لایه نازک شکر قهوه‌ای بپاشید. برای درست کردن کرم بروله باید ظرف سفالی یا همان کاسه‌های مشهور «رمکین» را داشته باشید که در گرمای فر و یا داخل آب جوش بسیار مقاوم و نشکن هستند. بهتر است در طبق پایین فر یک ظرف آب بگذارید تا فر رطوبت کافی داشته باشد و دسر خشک نشود.

 

رمکین‌ها را در طبقه بالای فر بگذارید تا شکر کمی آب شود (۲ الی سه دقیقه کافی است). سپس رمکین‌ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید در دمای محیط سرد شوند. بعد از سرد شدن در دمای محیط آن‌ها را در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند و سپس با میوه مورد علاقه یا چای و قهوه سرو کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پای هلو + طرز تهیه خمیر پاستری

 

 

طرز تهیه کرم بروله وانیلی بدون فر

 

کرم بروله وانیلی بدون فر

 

حتما بخوانید  طرز تهیه اسکندر کباب خانگی با گوشت یا مرغ و سس مارینا مخصوص

مرحله اول

 

اگر می‌خواهید کرم بروله را بدون فر بپزید یک قابلمه آب روی گاز بگذارید تا جوش بیاید. مخلوط کرمی به دست آمده را در ۵ عدد کاسه رمکین بریزید و بعد از این‌که آب قابلمه جوش آمد ظرف‌های کرم بروله را با احتیاط در قابلمه آب جوش بگذارید. آب جوش باید تا نیمه ظرف رمکین باشد نه بیشتر.

 

 

مرحله دوم

 

کرم بروله را به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش روی شعله ملایم گاز بگذارید تا بپزند. سپس کرم بروله‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید. و روی آن‌ها یک لایه نازک شکر قهوه‌ای بپاشید. شکر قهوه‌ای را با فندک یا بلو تورچ یا همان تورچ گازی آب کنید تا کاراملی شود. به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید سرد شوند سپس روی آن‌ها سلفون بکشند و به مدت ۵ الی ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودشان را بگیرند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه سوفله شکلاتی در فر یا قابلمه مرحله به مرحله

 

 

کالابرگ الکترونیک