۹ تکنیک خرید شب عید با صرفه و اقتصادی

۹ تکنیک خرید شب عید با صرفه و اقتصادی


1 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تکنیک خرید شب عید

در بعضی از ایام سال، پروسه خرید کردن بیشتر از دیگر روزهای عادی انجام می‌شود. در این میان یکی از مهم‌ترین پروسه‌های خرید، خرید شب عید است. اوضاع اقتصادی هرچه که باشد، بیشتر خانواده‌ها از خرید شب عید نمی‌گذرند. منظور ما از تکنیک خرید شب عید راهنمایی‌ به شما در مدیریت هزینه‌های خرید شب عید است که گاهی بدون هدف و از روی احساسات انجام می‌شود. در این مقاله  مجله کوروش اهمیت خرید به صرفه در شب عید و تکنیک‌های خرید به صرفه شب عید را به شما خواهیم گفت. با سرویس سبک زندگی همراه باشید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد خرید به صرفه شب عید پاسخ خواهیم داد.

 

 

اهمیت خرید به صرفه شب عید

 

اهمیت خرید به صرفه شب عید

 

 همه ما قبول داریم که شرایط اقتصادی دنیا مانند گذشته روی غلطک نیست؛ اما این دلیل بر توقف بسیاری از فعالیت‌های روزانه زندگی نمی‌شود. بعضی از خانواده‌ها به ظاهر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی خود، خرید کردن بسیاری از اقلام را از زندگی روزمره خود حذف می‌کنند و اگر به دنبال خرید محصول یا کالایی باشند، ارزان‌ترین روش را به هر قیمتی انتخاب می‌کنند.

 

زمانی خرید کردن می‌تواند باعث آسیب به اقتصاد خانواده شود که بدون برنامه انجام شود؛ منظور ما از بدون برنامه این است که شما بدون هیچ فکری و تعیین نیازهای خود و فقط تصمیم گیری با احساسات، کالاهایی بدون کارایی را خریداری کنید. خرید به این صورت، در واقع دور ریختن پول خواهد بود.

 

 

تکنیک های خرید شب عید

 

 

۱- لیست نیازهای خود را بنویسید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای خرید به صرفه شب عید لیست نیازهای خود را بنویسید

 

اول از همه بر روی یک کاغذ، لیست نیازهای خود را بنویسید. منظور از لیست، یعنی کالاهایی که در تمامی زندگی خود نیاز دارید، نیست بلکه کالاها و محصولاتی که شما با آن می‌خواهید به استقبال شب عید بروید؛ برای مثال نوشتن کالاهایی مانند پرینتر نه تنها نیازی برای شب عید نیست، بلکه آن را می توانید در طول سال و خیلی راحت‌تر خریداری کنید.

 

لباس نو، گلدان، پارچه ملحفه، وسایل تمیزکننده و غیره از جلمه مواردی است که باید در لیست کالاهای مورد نیاز شب عید در نظر بگیرید. این لیست باعث می‌شود که به شما برنامه و جهتی برای خرید کردن بدهد؛ یعنی اینکه بدانید به کجاها برای تهیه آن ها بروید و وقت و پول خود را بیهوده صرف فعالیت‌های دیگر نکنید.

حتما بخوانید  اساطیر و افسانه های عید نوروز | از جمشید شاه تا حاجی فیروز

 

 

۲- جلوی احساسات خود را بگیرید

 

هیچ چیزی بدتر از احساسات نمی‌تواند تمامی برنامه‌ها و نقشه‌های بشر را خراب کند. متاسفانه بسیاری از افراد وقتی در شب عید وارد بازار می‌شوند، تحت تاثیر جمعیت و شلوغی و تنوع کالاها قرار می‌گیرند و محصولاتی را خریداری می‌کنند که هیچ نیازی به آن‌ها ندارند.

 

اگر فکر می‌کنید که در جلوگیری از احساسات خود در این شرایط ناتوان هستید، بهترین راه این است که به هیچ وجه وارد بازار یا محیط های شلوغ شب عید نشوید و محصولات خود را از فروشگاه‌های نزدیک خود خریداری کنید یا خرید آنلاین را جایگزین خرید حضوری کنید.

 

 

۳- از فروشگاه تخفیف دار خرید کنید

 

بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ در هنگام شب عید، تخفیف های زیادی بر روی کالاهای خود قرار می‌دهند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ که البته در طول سال همیشه تخفیف دارند؛ اما در شب عید، تخفیف ویژه‌ای روی کالاهای اساسی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.

 

 

۴- یکجا خرید کنید

 

یکجا خرید کنید

 

محصولات مورد نیاز خود را یکجا خریداری کنید. بیشترین مالکان فروشگاه‌ها برای مشتریانی که از آن ها خریدهای زیاد و به اصطلاح عمده‌ای را انجام می‌دهند، تخفیف ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند. تا جایی که می‌توانید، محصولات خود را از یک فروشگاه خریداری کنید. به این صورت در پول و زمان خود صرفه جویی زیادی کرده‌اید.

 

 

۵- بعضی از کالاها را شب عید نخرید

 

لازم نیست که همه محصولات و کالاها را خود شب عید بخرید. بعد از عید، یک ماه قبل از عید یا بعد از عید، بسیاری از فروشنده‌ها برای اینکه کالاهای مخصوص شب عید روی دست‌شان نماند، تخفیف زیادی می‌دهند و این بهترین فرصت برای شما است تا بتوانید هم کالای خود را خریداری کنید و هم در هزینه‌تان صرفه جویی کنید.

 

البته ممکن است که کالاهای خیلی لوکس در این موقع به خصوص بعد از عید را نتوانید پیدا کنید، گرچه اگر اهل مد نباشید، این مساله برای شما خیلی اهمیت نخواهد داشت.

 

 

۶- به دنبال ارزان ترین و گران ترین نباشید

 

همیشه گرانتر بودن به معنای با کیفیت‌تر بودن آن نیست. قیمت بعضی از کالاها بسته موقعیت فروشگاه تعیین می‌شود؛ برای مثال کالایی که شما در شمال شهر با دویست هزار تومان خریداری می‌کنید، می‌توانید همان را کمی پایین‌تر و با قیمت ارزانتری تهیه نمایید. پس مکان خرید کردن اهمیت زیادی دارد. برای خرید شب عید، به دنبال مکان‌هایی باشید که کالاهای مشابه و با کیفیت را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کنند.

 

نکته دیگر اینکه، هیچگاه به دنبال کالای ارزان نباشید. البته منظور ما از کالای ارزان این است که قیمت آن با دیگر محصولات اختلاف فاحشی داشته باشد. این اختلاف فاحش خود می‌تواند دلیلی بر مشکلی در کالا به خصوص کیفیت آن باشد. اصولا این نوع کالاها یک بار مصرف هستند و باید برای سری بعد، به دنبال کالای جدیدتری باشید که این مساله بیشتر باعث هدر رفتن پول و افزایش هزینه شما می‌شود.

حتما بخوانید  بهترین لیست 70 کادو ولنتاین برای خانم ها و دختر سال 2023

 

 

بیشتر بخوانید: خرید و کاهش هزینه‌ها | دریافت خدمات ویژه با عضویت در باشگاه مشتریان

 

 

۷- به تعاریف و بازارگرمی‌ها گوش ندهید

 

به تعاریف و بازارگرمی ها گوش ندهید

 

هیچ ماست فروشی نمی‌گوید که ماست من ترش است. تمامی فروشنده‌ها تلاش می‌کنند تا با تعریف از کیفیت کالاهای خود، آن‌ها را به فروش برسانند. در خرید شب عید بیشتر از همه باید به این مساله دقت کنید.

 

از آنجا که بعضی از فروشنده‌ها عموما قصد فروش همه کالاها به خصوص آن‌هایی که در طول سال مانده است و به عبارتی بنجل شده را دارند، حتما در هنگام خرید به کیفیت و مورد نیاز بودن آن دقت کنید تا تحت تاثیر حرف‌های فروشنده خرید خود را انجام ندهید.

 

 

۸- نگاهی به کالاهای قدیمی خانه خود بیندازید

 

خانه تکانی عید بهترین فرصت برای بازیابی کالاهای قدیمی است. بسیاری از این کالاها را می توان با کمی بهینه سازی و تعمیر مورد استفاده مجدد قرار داد تا هزینه خرید شب عید را کاهش دهید؛ برای مثال با تعمیر و رنگ کردن گلدان ها، می‌توان هزینه خرید گلدان در شب عید را به شدت کاهش داد.

 

 

۹- کودکان را توجیه کنید

 

قبل از اینکه از خانه به قصد خرید شب عید بیرون بروید، کودکان خود را توجیه کنید تا کالا و وسایل های مورد نیاز را خریداری کنند. خرید رفتن با کودکان خیلی سخت است؛ زیرا هرچه را که ببیند و خوششان بیاید، پا بر روی زمین می‌کوبند تا آن‌ها خریداری شوند و از طرفی دیگر هم نمی‌توان همیشه کودکان را با خود بیرون نبرد.

 

از این رو بهتر است که کودکان خود را از قبل توجیه کنید و به آن‌ها ضرر خرید کالاهایی بدون استفاده را با زبان خودشان آموزش دهید یا اینکه آن‌ها را به مکان هایی دور از دسترس و شلوغی اسباب بازی و غیره ببرید. یک روش دیگر این است که از قبل با کودک شرط کنید که امروز فقط می‌تواند مثلا یک وسیله بخرد نه بیشتر.

 

 

سوالات متداول

 

چطور باید برای خرید شب عید لیست تهیه کنیم؟

 

برای تهیه لیست خرید شب عید باید لیستی از نیازهای خود را بنویسید. برای این کار باید نام کالاها و محصولاتی که شما با آن می‌خواهید به استقبال شب عید بروید را یادداشت کنید.

 

 

بهترین راه برای کاهش هزینه‌های خرید شب عید چیست؟

 

برای خرید شب عید بهتر است از فروشگاه‌هایی که تخفیف‌های زیادی روی کالاها دارند، خرید کنید و با خرید عمده لوازم ضروری و مورد نیازتان در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک