۳۰ ایده ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی + عکس

۳۰ ایده ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی + عکس


15 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
30 ایده ساخ گلدان با وسایل دور ریختنی

ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی یک روش فوق‌العاده جذاب برای استفاده مجدد از لوازم بازیافتی است. تنها لازم است کمی خلاق باشید و بطری‌ها و لوازم غیر قابل‌استفاده را به گلدان‌هایی زیبا و پرکاربرد تبدیل کنید. اما برای ساخت گلدون با وسایل دور ریختنی به چه لوازمی نیاز داریم؟ روش ساخت گلدان با وسایل دورریختنی پلاستیکی چگونه است؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با ساخت گلدان تزیینی با وسایل ساده آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد ساخت گلدان تزیینی در منزل پاسخ خواهیم داد.

 

 

۱- ساخت گلدان با شیشه و قاشق یک بار مصرف

 

ساخت گلدان با شیشه و قاشق یک بار مصرف

 

به عنوان آموزش ساخت گلدان با وسایل ساده باید بدانید که هر چیز بلااستفاده ای می‌تواند برای اینگونه کارهای هنری کاربردی باشد. گاهی اوقات می‌توانید با لوازمی ساده و به دردنخور یک گلدان فوق‌العاده زیبا و شیک آماده کنید. برای ساخت گلدان با اشیا دورریختنی به این روش شما تنها به یک شیشه مربا و چند عدد قاشق یک بار مصرف و مقداری چسب نیاز دارید.

 

 

برای ساخت این گلدان ابتدا باید قسمت بالای قاشق‌ها را با استفاده از یک قیچی تیز از دسته آن جدا کنید. سپس قاشق‌ها را به سمت بالا و از قسمت لبه شیشه به کمک چسب حرارتی روی شیشه بچسبانید. قاشق‌ها را در فاصله نزدیک به هم بچسبانید تا سطح شیشه کاملاً پر شود و در انتهای ظاهری شبیه به گل نیلوفر به خود بگیرد.

 

 

می‌توانید این گلدان شیک و زیبا را به صورت سفید استفاده کنید یا آن را با کمک اسپری نقره‌ای یا طلایی رنگ کنید.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت شمع ساده و معطر در خانه

 

 

۲- ساخت گلدان با بطری آب به صورت پایه‌دار

 

ساخت گلدان با بطری آب به صورت پایه‌دار

 

یکی دیگر از روش‌های جذاب و خلاقانه برای ساخت گلدان با اشیا دور ریختنی استفاده از بطری‌های بلااستفاده آب و نوشابه یا روغن مایع است. برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید برای درست کردن گلدان‌های تزیینی پایه‌دار با بطری قسمت دهانه دو عدد بطری را برش دهید.

 

یکی از بطری‌ها را بلندتر بگیرید و به عنوان گلدان از آن استفاده کنید. می‌توانید لبه کار را با قیچی به صورت چین‌دار یا دالبر برش دهید. سپس قسمت بعدی را کوتاه‌تر ببرید و آن را به عنوان پایه در نظر بگیرید. هر دو بخش بطری را با کمک اسپری رنگ کنید و اجازه دهید خشک شود.

حتما بخوانید  تفاوت و طرز نگهداری رب شیشه‌ ای و رب قوطی فلزی

 

سپس دهانه دو بطری را با کمک چسب حرارتی روی هم بچسبانید (مثل تصویر). حال می‌توانید داخل این گلدان زیبا گلدان طبیعی زیبایی بکارید و آن را در تراس خانه یا کنار باغچه‌تان قرار دهید.

 

ساخت گلدان با بطری آب به صورت پایه‌دار

 

روش بعدی برای درست کردن گلدان پایه‌دار با بطری استفاده از قسمت دهانه و قسمت زیرین بطری است. این بار باید قسمت دهانه را برای زیر کار و به عنوان پایه در نظر بگیرید و قسمت زیر بطری را به عنوان گلدان روی آن قرار دهید. برای این کار بخش دهانه بطری را که آب از آن خارج می‌شود، با کاتر ببرید. سپس آن را با چسب حرارتی زیر کف بطری که برای تهیه گلدان آماده کرده‌اید، بچسبانید.

 

 

۳- ساخت گلدان دو طبقه با بطری

 

ساخت گلدان دو طبقه با بطری

 

شاید برایتان جالب باشد اما شما می‌توانید با یک بطری ساده به درد نخور گلدان‌های فوق‌العاده زیبایی خلق کنید. به منظور درست کردن یک گلدان دو طبقه و متفاوت شما به یک بطری بزرگ و مقداری لوله نیاز دارید. برای ساخت این گلدان بهتر است از بطری‌های پهن‌تر و بزرگ‌تر استفاده کنید که جلوه گلدان شما زیباتر شود. برای شروع کار، بطری را از عرض و درست از وسط ببرید.

 

سپس آن را با کمک اسپری به رنگ دلخواه رنگ کنید. حال باید یک لوله به اندازه دهانه بطری در نظر بگیرید و آن را به قسمت دهانه بطری بچسبانید. سپس داخل قسمت پایین بطری خاک بریزید و لوله را درون خاک قرار دهید. بعد از اتمام کار می‌توانید هم در طبقه بالای گلدان و هم طبقه پایین آن گل بکارید. (شبیه تصویر بالا)

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش خشک کردن گل طبیعی در خانه

 

 

۴- ساخت گلدان زیبا با قوطی کنسرو

 

ساخت گلدان زیبا با قوطی کنسرو

 

ایده بعدی برای ساخت گلدان تزیینی با وسایل دور ریختنی در منزل استفاده از قوطی کنسرو است. برای این کار باز هم روش‌های متعددی وجود دارد. می‌توانید قوطی کنسرو را با اسپری رنگ کنید و روی آن نقاشی بکشید. می‌توانید از چوب‌های برش خورده، پارچه، طناب کنفی و سنگ‌های تزیینی برای تزئین این گلدان استفاده کنید.

 

ساخت گلدان زیبا با قوطی کنسرو

 

۵- ساخت گلدان تزئینی با بادکنک و روزنامه

 

ساخت گلدان تزئینی با بادکنک و روزنامه

 

در این بخش از آموزش درست کردن گلدان با وسایل دور ریختنی می‌توانید با یکی از جذاب‌ترین روش‌های ساخت گلدان آشنا شوید. روش درست کردن این گلدان بسیار راحت است. برای این کار شما تنها به یک بادکنک، مقداری روزنامه برش خورده، و چسب چوب نیاز دارید.

 

برای شروع باید بادکنک را به اندازه گلدان مورد نظرتان باد کنید. سپس داخل یک ظرف مقداری چسب چوب را با کمی آب رقیق کنید. تکه‌های روزنامه را به چسب چوب آغشته کنید و دور تا دور بادکنک به جز بخش پایین و بالای بادکنک بچسبانید. بعد از اتمام کار اجازه دهید چسب چوب برای ۱ روز کاملاً خشک شود.

 

حال می‌توانید برای شکل دادن به گلدان و افزایش استحکام آن یک لایه دستمال کاغذی نیز با چسب چوب روی سطح گلدان بچسبانید. می‌توانید دستمال کاغذی را مثل خمیر درست کنید و هر شکلی که مد نظرتان است روی گلدان پیاده کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید سطح گلدان را با طناب آغشته به چسب چوب تزیین کنید. برای قسمت کف کار می‌توانید یک مقوا بچسبانید تا کف گلدان کاملا بسته شود.

 

حتما بخوانید  معرفی بهترین برندهای روغن خوراکی بدون پالم ایرانی

در انتها بعد از خشک شدن گلدان، آن را با اسپری یا هر رنگی که در دسترس دارید، رنگ کنید. برای این که آب موجب خراب شدن گلدان نشود می‌توانید یک شیشه مربا یا هر شیشه یا قوطی که دوست دارید را داخل آن قرار دهید و گل طبیعی درون گلدان بکارید.

 

 

۶- ساخت گلدان با ظروف شکسته

 

ساخت گلدان با ظروف شکسته

 

از دیگر روش‌های ساخت گلدان با اشیا دور ریختنی استفاده از ظروف شکسته است. شما می‌توانید از هر ظرف شکسته‌ای به عنوان گلدان استفاده کنید. قوری، کتری، لیوان، بطری‌های شیشه‌ای و سرامیکی، کاسه و … همه برای ساخت گلدان فوق‌العاده هستند. اگر رنگ آن‌ها رفته یا در بخشی دچار شکستگی شده می‌توانید با چسباندن نگین، گل مصنوعی، سنگ، صدف یا هر چیز دیگری جلوه‌ای نو و خلاقانه به آن‌ها ببخشید.

 

ساخت گلدان با ظروف شکسته

 

۷- ساخت گلدان با سطل ماست

 

اگر خلاق باشید و کمی برای درست کردن کارهای هنری حوصله به خرج دهید، می‌توانید با هر چیزی که ظاهراً به درد نخور به نظر می‌رسد، یک وسیله کاربردی آماده کنید. برای ساخت گلدان خانگی بزرگ می‌توانید از دبه یا سطل ماست نیز استفاده کنید. در صورتی که دهانه سطل بسته است می‌توانید با کاتر بخش بالای سطل را ببرید و سپس آن را برای ساخت گلدان استفاده کنید.

 

ساخت گلدان با سطل ماست

 

برای تزیین سطل ماست می‌توانید دور تا دور آن را با کاموا یا طناب‌های کنفی بپوشانید. می‌توانید روی سطل ماست سنگ بچسبانید و یا آن را با اسپری رنگ کنید و سپس طرح مورد نظرتان را روی گلدان بکشید.

 

 

۸- ایده‌هایی جدید برای ساخت گلدان تزیینی در منزل

 

ایده‌هایی جدید برای ساخت گلدان تزیینی در منزل

ایده‌هایی جدید برای ساخت گلدان تزیینی

ساخت گلدان تزیینی

ایده ساخت گلدان تزیینی

ساخت گلدان تزیینی در منزل

ساخت گلدان با بطری

درست کردن گلدان با لوازم دور ریختنی

ساخت گلدان با بطری آب و نوشابه

ساخت گلدان با شیشه

ساختن گلدان تزئینی با شیشه های دور ریختنی

ساخت گلدان زیبا با بطری

ساخت گلدان با آبکش

ساخت گلدان تزیینی با بطری

ساختن گلدان خلاقانه با بطری

ساخت گبدان با شیشه مربا

ساختن گلدان تزیینی به روش جدید

گلدان ساده با لوازم دورریختنی

ساخت گلدان با لوازم به درد نخور

ساخت گلدان تزیینی با بطری های بلاستفاده

ساخت گلدان تزیینی با بطری های بلاستفاده

ساخت گلدان تزیینی با لوازم دورریختنی

ساخت گلدان تزیینی با لوازم دورریختنی

 

ساخت گلدان با اشیا دورریختنی ایده فوق‌العاده‌ای برای بازیابی لوازمی است که ظاهراً دیگر هیچ کاربردی ندارند. در این مقاله سعی کردیم تا با آموزش ساخت گلدان با وسایل ساده به شما یادآوری کنیم که برای درست کردن یک کاردستی نوآورانه حتماً نیاید لوازم اولیه گران قیمتی تهیه کنید. گاهی اوقات می‌توانید با لوازم دورریختنی و به درد نخور زیباترین لوازم کاربردی را خلق کنید و آنگاه از تماشای هنر و ایده خودتان بیشتر لذت خواهید برد.

 

 

سوالات متداول

 

برای ساخت گلدون با وسایل دورریختنی از چه لوازمی می‌توان استفاده کرد؟

 

برای ساخت گلدان با دورریختنی ها می‌توانید از انواع بطری، قوطی کنسرو، ظروف شکسته یا غیرقابل استفاده، دبه ماست و… استفاده کنید.

 

بهترین روش تزیین بعد از ساخت گلدان با اشیا دورریختنی چیست؟

 

برای تزیین گلدان‌هایی که از لوازم دور ریختنی ساخته‌اید، می‌توانید از اسپری رنگ، سنگ، صدف، پارچه، تکه‌های چوب، مقوا و… استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک