تکنیک های اصلی و مخصوص تی کشیدن کف زمین

تکنیک های اصلی و مخصوص تی کشیدن کف زمین


7 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تکنیک‌های تی کشیدن

دیگر کم کم وقت آن رسیده است که فکری به حال زمین زیرپای خود در منزل کنید. نزدیک عید است و اگر تا به حال سرسری و با یک دستمال سعی داشته اید که زمین را از گردوخاک و کثیفی تمیز کنید، حال باید بیشتر از دیگر ایام به فکر باشید و تمام زوایا را در نظر بگیرید. البته در نظر داشته باشید که تمیز بودن منزل را فقط نباید مختص به شب عید دانست. کف زمین از جمله مکان هایی است که تماس و ارتباط مستقیمی با انسان و سلامتی او دارد. با ما در سرویس سبک زندگی از مجله کوروش همراه باشید تا شما را با تکنیک‌های تی کشیدن آشنا کنیم.

 

البته در نظر داشته باشید که تمیز بودن منزل را فقط نباید مختص به شب عید دانست. کف زمین از جمله مکان هایی است که تماس و ارتباط مستقیمی با انسان و سلامتی او دارد. شما با پای برهنه خود بر روی آن راه می روید، می نشینید و می خوابید و حتی نوزادان شما در هنگام که تازه قصد راه رفتن را دارند، چهاردست و پا بر روی زمین راه می روند؛ فقط کافی است که کف منزل کثیف باشد، به راحتی تمامی میکروب ها نیز به بدن شما منتقل می شود. همچنین اینکه کف زمین، به خصوص گوشه های آن بیشتر از بقیه نقاط مستعد آلودگی و گرفتن کثیفی و میکروب هستند.

به هر حال، بهترین راه برای تمیز کردن کف زمین استفاده از تی است. بعضی از خانم های خانه دار، ترجیح می دهند که از دستمال های مرطوب برای این کار استفاده کنند؛ ولی این مساله باعث آسیب رساندن به کمر و دست ها می شود و باید بعد از چند روز به دکتر ارتوپد برای درمان خود باید مراجعه کنید و که خود این مستلزم پرداخت کلی هزینه است. استفاده از تی، تکنیک های مخصوصی دارد که باید آن ها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا تکنیک‌های اصلی تی کشیدن کف زمین را بیان کنیم.

 

 

تکنیک‌های تی کشیدن

 

 

چه زمانی و چند مرتبه باید زمین را تی بکشیم؟

 

اصولا توصیه می شود که هر روز کف زمین را تی بکشید، ولی از آنجا که در منزل اسباب های زیادی وجود دارد و جابجا کردن آن ها سخت است، هر هفته یا دو هفته یکبار کف زمین را تی بکشید. بهترین زمان تی کشیدن، آخر وقت است که همه اعضای خانواده قصد خوابیدن را دارند و لازم نیست کسی در منزل راه برود؛ اما در مورد اینکه چه موقع هایی نیاز است تا کف زمین تی کشیده شود، باید گفت هنگامی که شما در هنگام راه رفتن چسبناک بودن زمین را احساس کنید و لکه های زیاد و نمایانی بر روی کف مشاهده کنید.

حتما بخوانید  آموزش تصویری 11 روش کوچک کردن انواع بینی بدون جراحی

 

 

چه اقدامات و مراحلی را باید برای تی کشیدن انجام داد؟

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

– خالی کردن اتاق

 

در اولین اقدام، باید تمامی اسباب و وسایل های منزل بر روی زمین را به بیرون از اتاق یا گوشه ای منتقل کنید، همچنین فرش را بهتر است که لوله کرده و در گوشه ای قرار داده تا در هنگام تی کشیدن هیچ گونه وسیله ای مزاحم کار شما نشود.

بعضی از خانواده فکر می کنند که لازم نیست زیر فرش را تی بکشند، در صورتی که کثیفی و آلودگی از بافت های فرش عبور کرده و به زیر آن می رود؛ پس توصیه می شود که زیر فرش هم تی کشیده شود.

 

 

– گردگیری کنید

 

قبل از شروع، سطوح مانند میز، دیوار و غیره را گردگیری کرده تا خاک های آن ها بر روی زمین بریزد. به این صورت دیگر دوباره کاری لازم نیست؛ یعنی اگر بعد از تی گردگیری کنید، خاک ها ممکن است که باز روی زمین بریزد و باز شما باید زمین را تمیز کنید.

 

 

– جارو کشیدن

 

بعد از اینکه گردگیری کردید، باید گردوخاک های روی سطح را بگیرید. برای همین ابتدا با جاروبرقی خاک ها را تمیز کنید تا در هنگام استفاده از تی خیس، سطح گلی شود.

 

 

– لکه های سخت را از بین ببرید

 

بعضی از لکه ها خیلی سخت هستند و با تی از بین نمی روند. قبل از شروع با استفاده از یک کاتر یا تیزی، لکه های سخت را از بین ببرید، البته می توانید از محلول های قوی برای پاک کردن این لکه ها استفاده کنید.

 

 

– اتاق از وجود افراد دیگر خالی کنید

 

برای اینکه بتوانید به راحتی و بدون دردسر کف زمین را تی بکشید، بهتر است که بقیه افراد را تا خشک شدن کامل کف زمین، از اتاق بیرون کنید.

 

 

– از دمپایی یا کفش تمیز استفاده کنید

 

در هنگام تی کشیدن برای اینکه جا پای شما بر روی کف نماند، از یک دمپایی یا کفش با کف تمیز استفاده کنید؛ اگر هم به دمپایی تمیز دسترسی ندارید، پای خود قبل از شروع تمیز و خشک کنید.

 

 

– شوینده را با آب در یک سطل ترکیب کنید

 

شوینده های متعددی برای تمیز کردن کف منزل وجود دارد. شما می توانید این شوینده ها را از فروشگاه های زنجیره  و معتبر خریداری کرده یا اینکه خودتان آن ها تهیه کنید. سپس شوینده را بر اساس دستورالعملی که بر پشت محصول نوشته شده، با آب در سطل ترکیب کنید؛ فقط دقت داشته باشید که سطل را تا لب آن پر آب نکنید. به این صورت در هنگام فرو بردن داخل آن، به مشکلی برنخواهید خورد.

حتما بخوانید  10 روش نگهداری گیلاس ? و کمپوت گیلاس برای مدت طولانی

 

 

– تی از قبل آماده کنید

 

زمانی که قصد استفاده از تی را دارید، باید آن را از قبل تمیز و  نرم کنید. تی های خشک یا نو، دارای نخ های سفت هستند که نمی توان با آن ها سطح روی زمین را تمیز کرد. ابتدا باید تی را از آلودگی های قبلی تمیز کرد و سپس تا هنگامی نخ های آن نرم نشدند، در آب خیساند.

 

 

– تی را قبل از استفاده کامل بچلانید

 

بعد از اینکه تی را از سطل بیرون آوردید، آن را بچلانید تا آب کامل گرفته شود. تی باید به صورت مرطوب استفاده شود و نباید در هنگام استفاده یک قطره آب از آن بچکد.

 

 

– از گوشه شروع کنید

 

برای تی کشیدن از گوشه اتاق شروع کرده و به صورت خطی تا قسمت درب خروجی بیایید. این نکته را در نظر داشته باشید که هر نقطه ای را که تی کشیدید، به هیچ وجه پای خود را تا خشک شدن کامل، روی آن قرار ندهید. البته بهترین حالت تی کشیدن، استفاده از الگوی هشت انگلیسی است. تمامی نقاط را تی بکشید تا

 

 

– چندبار تی را خیس کنید

 

گاهی اوقات به خاطر بزرگ بودن مساحتی که قصد تی کشیدن آن را دارید، باید چند مرتبه تی خود را خیس کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که در هر بار شستن، کامل با آب تمامی نخ را تمیز کرده تا کثیفی های آن گرفته شود و آب موجود در نخ را بچلانید.

 

 

– محل را خشک کنید

 

محلی را که تی کشیدید، باید خشک شود تا بتوانید استفاده کنید. اگر هوای بیرون تمیز است، می توانید پنجره ها باز بگذارید یا اینکه از پنکه نیز برای خشک کردن استفاده کنید.

 

 

– تی را بعد از استفاده کامل تمیز کنید

 

بعد از اینکه استفاده شما تمام شد، تی را کامل را با آب بشویید. بهترین مکان شستن تی هم در توالت است تا تمامی کثیفی و جرم های موجود در نخ ها مستقیم به چاه برود.

 

 

چند نکته را در نظر داشته باشید:

 

– تی های نخی بیشتر از نوع اسفنجی آن بازدهی دارند، اگر دسترسی به این تی ها برای شما سخت بود، به سراغ نوع اسفنجی بروید.

– به هیچ وجه تی را دستی نچلانید، زیرا ممکن است که در لابه لای نخ های آن ها، خرده شیشه هایی وجود داشته باشد که باعث آسیب رساندن به پوست دست شما شود و همچنین اینکه به صورت دستی نمی توان تمامی آب ها موجود در آن را گرفت.

کالابرگ الکترونیک