۱۴ روش ساخت گل مصنوعی با بطری پلاستیکی + تصاویر مرحله ای

۱۴ روش ساخت گل مصنوعی با بطری پلاستیکی + تصاویر مرحله ای


15 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ساخت گل مصنوعی با بطری
فهرست محتوا پنهان

ساخت گل مصنوعی با بطری نوشابه و دلستر بهترین ایده برای بازیافت بطری‌های پلاستیکی است. این ایده به خصوص برای افرادی که علاقه زیادی به کارهای هنری و آموزش کاردستی به کودکان دارند، بسیار فوق‌العاده و به صرفه است. اما فوت و فن‌های ساخت گل با بطری آب معدنی را بلد هستید؟ چطور می‌توانیم از یک بطری نوشابه به درد نخور یک گل تزیینی زیبا درست کنیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی می‌توانید با چند ایده ساخت گل با بطری پلاستیکی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد آموزش گل با بطری نوشابه و دلستر پاسخ خواهیم داد. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

۱- ساخت گل رز مصنوعی با بطری

 

ساخت گل رز مصنوعی با بطری

 

مواد لازم برای ساخت گل با بطری آب معدنی

 

  • بطری پلاستیکی ساده یا رنگی
  • چسب حرارتی
  • قیچی
  • فندک

 

 

مراحل ساخت گل مصنوعی با بطری

 

ساخت دکوری‌های تزیینی با وسایل دور ریختنی مثل بطری نوشابه یک ایده بی‌نظیر برای استفاده مجدد از این بطری‌های غیر کاربردی است. در ادامه می‌توانید با مراحل ساخت گل مصنوعی با بطری آب معدنی یا بطری پلاستیکی نوشابه آشنا شوید.

 

 

مرحله اول؛ برش دادن گلبرگ‌ها

در اولین مرحله از ساخت گل مصنوعی با بطری آب معدنی و نوشابه باید بطری را از طول نصف کنید. سپس روی بخش صاف بطری با ماژیک طرح گلبرگ‌هایی اشکی شکل بکشید. سپس دور آن را با قیچی ببرید. هر گل به سه ردیف گلبرگ نیاز دارد و تعداد گلبرگ‌ها به سایز گل شما بستگی دارد.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

مرحله دوم؛ حالت دادن به گلبرگ‌ها

 

حالت دادن به گلبرگ‌ها

 

قطعاً استفاده از گلبرگ‌های ساده و بدون حالتی که برش دارید، برای درست کردن یک گل رز زیبا مناسب نیست. برای حالت دادن به گلبرگ‌های طلقی باید فندک را روشن کنید. سپس لبه هر گلبرگ را روی آتش بگیرید تا گلبرگ شما فرم بگیرد. توجه داشته باشید که برای این کار به هیچ عنوان نباید گلبرگ‌ها را به شعله نزدیک کنید. این کار موجب می‌شود لبه گلبرگ فرو برود و خراب شود.

 

 

مرحله سوم؛ آماده کردن گل مصنوعی

 

حتما بخوانید  12 نکته مهم نگهداری کاکتوس در تابستان از آبیاری تا نور مناسب

بعد از این که همه گلبرگ‌ها را با حرارت فندک حالت دادید، در این مرحله از ساخت گل مصنوعی با بطری باید گلبرگ‌ها را با چسب و در سه ردیف روی هم قرار دهید.

 

 

مرحله چهارم؛ آماده کردن پرچم گل

 

بعد از این که همه گلبرگ‌ها را با استفاده از چسب حرارتی روی هم چسباندید، باید پرچم وسط گل را آماده کنید. برای این کار یک نوار باریک از پلاستیک بطری برش بزنید. سپس لبه‌های آن را با قیچی برش بزنید. به طوری که یک طرف آن حالت ریش ریش به خود بگیرد.

 

بعد از برش دادن نوار، آن را به اصطلاح لول کنید و دور هم بپیچید. در نهایت پرچم را وسط گلی که آماده کرده‌اید، بچسبانید. برای رنگ کردن این گل می‌توانید قبل از چسباندن گلبرگ‌ها روی هم، آن‌ها را با استفاده از رنگ ویترای، لاک یا ماژیک رنگ کنید. پیشنهاد می‌شود برای این کار از رنگ ویترای استفاده کنید تا گل‌های شما جلوه زیباتری داشته باشند.

 

 

۲- ساخت گل مصنوعی با بخش انتهایی بطری

 

ساخت گل مصنوعی با بخش انتهایی بطری

 

یکی از روش‌های راحت برای ساخت گل مصنوعی با بطری این است که از بخش انتهای بطری نوشابه که حالت دارد برای این کار استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با شیوه ساخت گل مصنوعی با انتهای بطری نوشابه آشنا شوید.

 

 

مواد لازم برای ساخت گل مصنوعی با بطری نوشابه

 

  • بطری پلاستیکی ساده
  • کاتر
  • قیچی
  • فندک یا شمع
  • رنگ ویترای

 

 

مراحل ساخت گل با بطری آب معدنی و نوشابه

 

مراحل ساخت گل با بطری آب معدنی و نوشابه

 

مرحله اول؛ برش دادن انتهای بطری با کاتر

 

برای درست کردن گل با قسمت پایین بطری نوشابه یا آب معدنی، باید با کمک کاتر قسمت پایین بطری که حالت چین‌دار دارد را جدا کنید.

 

 

مرحله دوم؛ برش بطری به شکل گل

 

بعد از جدا کردن بخش پایین بطری نوشابه یا بطری آب باید با کمک قیچی به آن حالت دهید و هر یک از چین‌های بطری را به عنوان یک گلبرگ در نظر بگیرد.

 

 

مرحله سوم؛ حالت دادن به گل

 

در این مرحله از ساخت گل با بطری آب معدنی باید گلبرگ‌ها را با حرارت شمع حالت دهید. برای این کار گل را با فاصله روی شعله شمع یا فندک بگیرید و آهسته بچرخانید تا همه گلبرگ‌ها حالت بگیرند.

 

 

مرحله چهارم؛ رنگ کردن گل مصنوعی

 

بعد از حالت دادن گلبرگ‌های گل مصنوعی، می‌توانید با استفاده از رنگ ویترای گل را به هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید. سپس می‌توانید این گل را به صورت تزیینی روی سبد بچسبانید یا با کمک سیم یک شاخه برای آن درست کنید و درون گلدان قرار دهید.

 

 

۳- ساخت گل‌های مینیاتوری تزیینی با بطری

 

ساخت گل‌های مینیاتوری تزیینی با بطری

 

درست کردن گل‌های مینیاتوری زیبا یک ایده برای بازیافت بطری‌های پلاستیکی غیر قابل استفاده است. برای این کار می‌توانید روی قسمت صاف بطری پلاستیکی با ماژیک طرح یک گل کوچک را بکشید. سپس دور آن را ببرید. لبه‌های گل را همانند روش‌های قبلی روی شعله بگیرید تا حالت بگیرند.

 

حال می‌توانید این گل را رنگ کنید و آز آن برای کارهای تزیینی استفاده نمایید. می‌توانید این گل‌ها را در فواصل نزدیک روی یک طناب کنفی بچسبانید و از آن به عنوان ریسه در اتاق استفاده کنید یا گل‌ها را دور یک قاب عکس بچسبانید و یک قاب جذاب و متفاوت طراحی کنید.

حتما بخوانید  11 روش نگهداری لبو یا چغندر قند خام و پخته برای مدت طولانی

 

 

بیشتر بخوانید: روش های ساخت شمع رنگی ساده و معطر

 

 

۴- ساخت گل‌ها با دهانه بطری

 

ساخت گل‌ها با دهانه بطری

 

حتما بخوانید  چگونه با این سورپرایزها روز مادر را جشن بگیریم

یکی دیگر از روش‌های ساخت گل مصنوعی با بطری استفاده از دهانه بطری است. برای این کار باید به سادگی بخش بالای بطری یا دهانه بطری را جدا کنید. سپس آن را به ۸ قسمت تقسیم کنید و با ماژیک علامت بزنید. بخش‌های علامت زده را تا انتهای دهانه بطری ببرید.

 

در نهایت گل‌ها را به هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید. برای قسمت وسط گل‌ها نیز می‌توانید از مقداری منجوق، دانه‌های قهوه یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

 

ساخت گل‌ها با دهانه بطری

 

برای ساخت گل با دهانه بطری همیشه باید بخش فرو رفته بطری در انتهای بطری را به عنوان وسط گل در نظر بگیرید. سپس می‌توانید گلبرگ‌های گل خود را به هر شیوه‌ای که دوست دارید برش دهید. می‌توانید طرح یک گل را در اطراف دهانه بطری بکشید و سپس آن را با قیچی برش دهید. در نهایت نیز می‌توانید گل را با رنگ ویترای رنگ کنید و یک گل زیبا و متفاوت با بطری آب یا حتی بطری روغن مایع طراحی کنید.

 

 

۵- ساخت گل با قوطی نوشابه فلزی

 

ساخت گل با قوطی نوشابه فلزی

 

مواد لازم برای ساخت گل با قوطی نوشابه فلزی

 

  • قوطی نوشابه فلزی
  • چسب
  • قیچی
  • سیم

 

 

مراحل ساخت گل با قوطی نوشابه فلزی

 

ابتدا قسمت بالا و پایین بطری را با قیچی ببرید. سپس بطری را از طول برش بزنید و آن را صاف کنید. سپس با یک ماژیک روی آن یک دایره بزرگ بکشید که به صورت مارپیچی به سمت داخل می‌رود و هر چقدر به مرکز دایره نزدیک می‌شود، دایره‌های کوچک می‌شوند.

 

با قیچی دایره مارپیچی را ببرید. سپس لبه‌های بیرونی کار را با قیچی به صورت چین‌های درشت برش دهید. از قسمت بیرون دایره شروع به جمع کردن و لول کردن آن کنید تا گل شما آماده شود.

 

 

۶- ایده‌های مختلف برای ساخت گل مصنوعی با بطری

 

ایده‌های مختلف برای ساخت گل مصنوعی با بطری

ساخت گل با بطری نوشابه

درست کردن گل با بطری

درست کردن گل با بطری نوشابه فلزی

ساخت گل پلاستیکی با بطری

ساخت گل‌های تزیینی با بطری

ساخت گل ریسه ای با بطری

انواع گل با بطری پلاستیکی

 

ساخت لوازم تزیینی برای بازیافت بطری‌های پلاستیکی

 

درست کردن کاردستی با بطری نوشابه و آب معدنی یک ایده بی‌نظیر برای استفاده مجدد از این دور ریزهای پلاستیکی است. شما می‌توانید از این گل‌های پلاستیکی برای ساخت جاکلیدی، تزیین گلدان، قاب عکس و … استفاده کنید و یا با متصل کردن گل‌ها به یک سیم آن را به صورت شاخه‌ای درست کنید و در گلدان قرار دهید.

 

 

سوالات متداول

 

برای ساخت گل با بطری آب معدنی چه زمانی باید آن را رنگ کنیم؟

 

بعد از برش کامل گل‌ها و حالت دادن آن با شعله شمع می‌توانید گل‌های پلاستیکی خود را رنگ کنید.

 

 

بهترین رنگ برای رنگ آمیزی گل مصنوعی با بطری چیست؟

 

برای رنگ کردن گل‌هایی که با استفاده از بطری پلاستیکی درست کردید، می‌توانید از لاک، ماژیک و رنگ ویترای استفاده کنید. رنگ ویترای معمولاً دوام و ظاهر بهتری روی ظروف شیشه و پلاستیک دارد.

 

کالابرگ الکترونیک